Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Verbeteren verlichting met xenon look?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 april 2010 om 19:52 #17220550
Hallo, ik heb zelf weinig sleutel kennis, en door mijn rug ellende is sleutelen en krom staan ook geen pretje.
Ik zou graag xenon willen maar al gezegt het inbouwen…en dan hoe met de APK ik heb geen koplamp sproeiers.(en elke keuring eruit zal niet gaan lukken vanaf 2011 moet hij jaarlijks voor de keuring dus het een garage er in en uit laten halen wordt wat kostbaar natuurlijk.
Nu heb ik wel eens vernomen dat er ook xenon look lampen zijn en dat deze toch wel meer licht brengen als de standaard koplampen.
Iemand ervaring?king:
En kun je alle lampje (koplamp)ervangen voor zulke xenon look?
Welk type lampen moet ik dan aanschaffen wat gaat er in mijn vec bj 2005?
verder hoeveel watt kan er zonder problemen in, ik heb wel eens vernomen dat er in plaats van de standaard watt (Opel) meet watt in kan maar lopen de koplampen dan event schade op bij een lange rit door de meer warmte?
En welke kleur is het beste en komt zo zonder problemen door de keuring?
Mij benieuwen of er zoiets is..
gr Arnold
28 april 2010 om 19:57 #17664149die regels voor koplamp sproeiers gelden pas als hij vanaf bouwjaar 01-2007 is, je kan er dus gewoon zonder problemen xenon inzetten, xenon-look is het allemaal net (eigenlijk helemaal) niet.
28 april 2010 om 20:07 #17664150ok dat scheelt..
Maar xenon moeten er dan complete nieuwe koplampen in?
En moet dit ook weer in de software geregeld worden?Hoeveel zal dit ong kosten met inbouw?
Arnold
28 april 2010 om 21:23 #17664151nee ,hoef geen nieuwe koplampen in.
tegenwoordig kosten ze niet veel kijkmaar op MP.Je moet wel warning canceller hebben voor de boordcomputer ,anders krijg je fout melding .software hoef ook niet aangepast te worden ,
als je zelf niet kan ,help ik je wel plaatsen ,ik woon zelf ook in Almere29 april 2010 om 03:50 #17664152Inormeer ook eens bij Ali-GSI. Die bouwt ze ook voor je in.
[EDIT] Sorry Pyro, zag je post te laat.
29 april 2010 om 08:24 #17664153origineel gepost door PYRO
nee ,hoef geen nieuwe koplampen in.
tegenwoordig kosten ze niet veel kijkmaar op MP.Je moet wel warning canceller hebben voor de boordcomputer ,anders krijg je fout melding .software hoef ook niet aangepast te worden ,
als je zelf niet kan ,help ik je wel plaatsen ,ik woon zelf ook in AlmereIdd … warning/error-killers heb je wel nodig, maar kosten op ebay echt niks ( heb ze van de week gekocht voor 8 euro ! )
En ik kan je event. ook wel helpen …. Ook uit Almere !
@Pyro: ik heb je al een paar keer zien rijden….. dacht nl. dat je mijn buurman was , die heeft de zelfde kleur ,maar die heeft creme-leer er in !29 april 2010 om 08:39 #17664154je kan het ook gewoon even laten omprogrammeren, dat kost je 10 euro en dan heb je die warning cancelers niet meer nodig.
29 april 2010 om 09:42 #17664155bij een gemiddelde VOD kost een tech2 sessie 30 euro!!
29 april 2010 om 11:01 #17664156Hey Arnold,
Wat men bedoeld is dat je een setje xenon nodig hebt die geschikt is voor het CANBUS systeem van je vectra.
Als je dat niet hebt krijg je telkens waarschuwingen van je bc dat je lampen kapot zijn. Volgens mij kost zo’n setje ongeveer 250 euro ( mtech of welldone dus geen B merk )
Gr
MarcelPs heb zelf welldone in m’n auto zitten en bij Jurgen ( safe driving ) heb ik de mtech verzie gemonteerd.
29 april 2010 om 13:45 #17664157ik woon zelf Almere stad west ,waar woon je dan?
ik heb wel je advertenties gezien op mp toen.Quote:origineel gepost door speaker
@Pyro: ik heb je al een paar keer zien rijden….. dacht nl. dat je mijn buurman was , die heeft de zelfde kleur ,maar die heeft creme-leer er in !29 april 2010 om 13:52 #17664158Advertenties?? ow, van vectra spullen !
Woon in stripheldenbuurt, almere-buiten. Maar ben vaan op de Markerkant te vinden !
29 april 2010 om 14:41 #17664159Rijd al twee jaar rond met MTEC set 6000K en geen warning cancelers/weerstandjes of iets dergelijks, ook geen tech 2 aanpassing. Werkt perfect en geen foutmelding op de BC.
Vraag mij toch af hoe dat kan? Heeft dat misschien te maken dat ik een 2004 half canbus heb?
Safe driving Jurgen.
29 april 2010 om 14:45 #17664160Heb je niet een speciaal setje van Mtec dan ??
29 april 2010 om 16:54 #17664161ik woon zelf kruidenwijk ,rij vaak langs Markerkant als ik naar me werk ga
origineel gepost door speaker
Advertenties?? ow, van vectra spullen !Woon in stripheldenbuurt, almere-buiten. Maar ben vaan op de Markerkant te vinden !
29 april 2010 om 16:56 #17664162waarschijnlijk hebben ze ingebouwde warning cancellers
origineel gepost door jraaf
Rijd al twee jaar rond met MTEC set 6000K en geen warning cancelers/weerstandjes of iets dergelijks, ook geen tech 2 aanpassing. Werkt perfect en geen foutmelding op de BC.Vraag mij toch af hoe dat kan? Heeft dat misschien te maken dat ik een 2004 half canbus heb?
Safe driving Jurgen.
29 april 2010 om 19:37 #17664163origineel gepost door PYRO
waarschijnlijk hebben ze ingebouwde warning cancellersorigineel gepost door jraaf
Rijd al twee jaar rond met MTEC set 6000K en geen warning cancelers/weerstandjes of iets dergelijks, ook geen tech 2 aanpassing. Werkt perfect en geen foutmelding op de BC.Vraag mij toch af hoe dat kan? Heeft dat misschien te maken dat ik een 2004 half canbus heb?
Safe driving Jurgen.
Heb ze zelfs tweedehands gekocht van een forum lid, maar werden aangeboden met de melding dat ze geen foutmelding op de BC zouden geven. orgineel komen ze volgensmij van MB caraudio in Breda.
@aapje1963, ben dus heel tevreden, passen met twee simpele adapters gewoon in de originele behuizing en geven perfect licht. Komen elk jaar door de keuring en heb er noot gezeik mee. is een MTEC set met 6000K lampen.Safe driving Jurgen
29 april 2010 om 20:23 #17664164Hey Jurgen.
Dat setje heb ik er voor je ingezet. Het is idd het merk Mtech met een canbus kastje er tussen. Toen je het setje van mij overnam zater er 8000k lampen bij.
Heb je deze inmiddels vervangen dan?
Groetjes
Marcel1 mei 2010 om 13:37 #17664165Mensen bedankt voor de leuke berichten, ik heb nu even niet de tijd maar kom er dus nog op terug, ja het liefst voor canbussysteem, misschien iets duurder maar….geen problemen
Tevens welke kleur is het beste? (kleur xenon die ook wettelijk mag)
En welke lampen zitten er in de vec…. type halogeen.stadslicht/grootlicht/en mistlampen in bumper??Pro Line Xenon, zonder inbouw
http://www.overeemcarworks.nl/autoxenon.htmlIk wil nl in de koplampen dan allemaal gelijke kleur, of is dit gek….of onmogelijk
Tevens ik las ergens hier over het aanpassen van de afsluit dop koplap gezien xenon langer is, komt er dan niet steeds vocht in de lamphuizen?
Of is dit weer netjes afsluitend te maken, of zijn er aangepaste afdek doppen?Kortom jullie vernemen nog…
hartelijk dank
PS ik wil ook even wachten tot de garantie verloopt in juli.
arnold:thumbup
1 mei 2010 om 15:45 #17664166origineel gepost door Marcel28
Hey Jurgen.Dat setje heb ik er voor je ingezet. Het is idd het merk Mtech met een canbus kastje er tussen. Toen je het setje van mij overnam zater er 8000k lampen bij.
Heb je deze inmiddels vervangen dan?
Groetjes
MarcelHey Marcel, heb altijd gedacht dat het een 6000 K set was. Nee heb er nog steeds dezelfde lampen in. Ik zal dus ff mijn signatuur aanpassen van 6 naar 8000 K.
Safe driving Jurgen.
1 mei 2010 om 19:28 #17664167persoonlijk vind ik 6000k mooier uitzien ,ik heb ze allemaal in 6000k (koplampen ,mistlampen en stadslichtjes)
wat ik weet tot 10k in NL toegestaan je heb ze ook in 12k maar die is paars van kleur
vectra c
koplampen : H7
grootlicht :H7
stadslicht: steekfitting
mistlampen :H3vec facelift alles is zelfde behalve grootlicht die is H1
en de afsluitdop kan je gewoon passend maken ,
1 mei 2010 om 19:37 #17664168heb ook 6000k en bevalt me prima:thumbup
heb destijds een setje gekocht voor 160 met warning cancellers en 1 jaar garantie(inmiddels verlopen),en wil echt niet meer terug naar halogeen!inbouw is ook voor een leek zeer goed te doen:vertag
deze adapters ben je nodig:
2 mei 2010 om 11:06 #17664169Mooi licht….en jeetje wat een lichtopbrengst.
Welk kleur licht hebben jullie over het algemeen en zijn van alle kleuren ook stadslicht steeklampjes te koop?
Maar ik heb nog wat vraagjes.1.Ik heb koplamp hoogte verstelling Blijft dit werken met Xenon aanpassing?
2. Ik gelezen en gezien dat de afsluit kappen achterkant koplampen aangepast moeten worden, een
gat in gemaakt gezien de xenon lamp langer is, blijft de boel dan wel vocht dicht?
3. Komen er 2 xenopn lampen in een dimlicht en een grootlicht?
4. zijn die afsluit doppen los te koop stel de xenon gaat eruit, dan heb je gaten…over.
5. Als je bv een xenon lamp vervangen wordt dus stuk is moet je dan alles weer losmaken en open
maken om de lamp te vervangen, of gaan die lampen niet stuk?
6. Blijft de oude bedrading in takt, zodat er eventueel terug gegaan kan worden naar H7
7. Heft iemand foto’s van de situatie binnenkant motorkap, van de achterkant van koplampen met
xenon, dus hoe de aanpassing eruit ziet?Ik wil en ik neem allemaalhier het er netjes in hebben en storingsvrij en veilig, tevens geen rommel met draden , maar netheid..
En niety steeds knipperende tegenliggers.. want het valt me op bij veel mensen staan de lampen verkeerd afgesteld…sorry voor de vragen….
Alvast enorm bedankt
Arnold
2 mei 2010 om 15:21 #17664170origineel gepost door aapje1963
Mooi licht….en jeetje wat een lichtopbrengst.
Welk kleur licht hebben jullie over het algemeen en zijn van alle kleuren ook stadslicht steeklampjes te koop?
Maar ik heb nog wat vraagjes.1.Ik heb koplamp hoogte verstelling Blijft dit werken met Xenon aanpassing?
2. Ik gelezen en gezien dat de afsluit kappen achterkant koplampen aangepast moeten worden, een
gat in gemaakt gezien de xenon lamp langer is, blijft de boel dan wel vocht dicht?
3. Komen er 2 xenopn lampen in een dimlicht en een grootlicht?
4. zijn die afsluit doppen los te koop stel de xenon gaat eruit, dan heb je gaten…over.
5. Als je bv een xenon lamp vervangen wordt dus stuk is moet je dan alles weer losmaken en open
maken om de lamp te vervangen, of gaan die lampen niet stuk?
6. Blijft de oude bedrading in takt, zodat er eventueel terug gegaan kan worden naar H7
7. Heft iemand foto’s van de situatie binnenkant motorkap, van de achterkant van koplampen met
xenon, dus hoe de aanpassing eruit ziet?Ik wil en ik neem allemaalhier het er netjes in hebben en storingsvrij en veilig, tevens geen rommel met draden , maar netheid..
En niety steeds knipperende tegenliggers.. want het valt me op bij veel mensen staan de lampen verkeerd afgesteld…sorry voor de vragen….
Alvast enorm bedankt
Arnold
er zijn 5w5 steeklampjes te verkrijgen van Mtec die een xenon look hebben
1:je hoogteverstelling blijft gewoon werken
2:de xenonlamp is niet langer maar de bedrading naar de balasten moeten idd door je afsluit dop.aan de xenonset zit standaard een rubberen ring die alles afsluit.
3:vaak hebben de meeste(ik ook) alleen xenon in het dimlicht.als je ook xenon wil in je grootlicht kan dit ook maar, ik zie de meerwaarde daar niet van in omdat die zelden aanstaat.
4:die doppen kun je wel halen op de sloop of bij de dealer maar het kan ook eventueel met goeie ducktape aan beide kanten.
5:het is even makkelijk/moeilijk om een xenonlamp te vervangen als een gewone halogeenlamp.
6:de bedrading blijft allemaal intact.de xenon wordt gewoon aan je bestaande bedrading geklikt/geschoven.
7:een goeie foto heb ik niet maar met een beetje inlevingsvermogen moet dat wel lukken:thumbuphet gaat om het zilverkleurige kastje(ballast).
(die andere is van een tijdsrelais in testopstelling;))het is echt de moeite waard om xenon te nemen,vooral in de vectra C omdat de lichtopbrengst niet denderend is!
Succes:thumbup
3 mei 2010 om 17:37 #17664171Thxxxxxxxxxxxxxxxx
Alles duidelijk en goed uiteen gezet
gr
Arnoldking:12 mei 2010 om 18:59 #17664172tja:hmmz
:jerry
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.