Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Ventilator werkt niet meer!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 augustus 2014 om 14:28 #17267338
Hallo,
Ik heb al een jaartje een Opel Astra G 1.7 Diesel van 2000 en hij rijdt nog heel goed zonder problemen.
Alleen werkt de ventilator van de wagen niet meer, als ik de knop van stand ‘0’ naar 1,2,3 of 4 zet, doet hij helemaal niets.
Het lijkt alsof er geen contact is.
4 weken geleden deed hij het nog af en toe, als ik rond de 150 km/u reed, begon hij vanzelf te werken, maar nu doet de ventilator niks meer, geen teken van leven. Ik heb het dashboard er al uitgehaald, maar ik heb geen idee wat ik nu moet doen.Ps: dus de wagen heeft GEEN airco, gewoon een ventilator.
Iemand een idee wat het probleem kan zijn?
Het is erg warm buiten en zonder ventilator kan ik echt de auto niet binnenstappen.Alvast bedankt!
5 augustus 2014 om 14:32 #18246466Anoniem
1 January 1970Welkom hier, stel je eerst even voor, wel zo netjes..
Wellicht een kachelweerstand of kabelbreuk ofzo, klinkt in ieder geval niet spannend.. Met 150 gaat hij door de rijwind vanzelf wel een beetje blazen volgens mij…
5 augustus 2014 om 14:42 #18246467Hey, bedankt voor de snelle reactie en om me te verwelkomen. :D
Ik heb dus een Opel Astra G van 2000 en woon in Antwerpen.
Ik heb nog niet veel ervaring op vlak van auto’s, ik kan wel een oliefilter, dieselfilter, lampjes etc vervangen, zo van die kleine dingen.
Maar op vlak van ventilatoren of middenconsole heb ik helemaal geen ervaring en ken er niet veel van.Dus wat moet ik nu eigenlijk doen?
Ik weet niet waar die weerstand zit ofzo…En dat van 150 km/u, het was echt wel de ventilator die werkte, want 2 dagen lang werkte die weer en dan was die weer kapot.
Gr
6 augustus 2014 om 07:13 #18246468Bij de Astra g een bekend euveltje. Waarschijnlijk de kachelmotor defect.
– 1. Als de fan alleen maar werkt op stand 4. Dat zou betekenen dat de weerstand kapot is. (die zit bij de motor van
de fan achter je dashboardkastje. Let op de weerstand van de kachel word enorm warm).
-2. Als de fan niet werkt op alle standen zou betekenen dat de motorhuis van de fan defect is. Je kunt deze
motorhuis (aanjager) vervangen. Kijk eens op een sloop of ze er liggen. Maar het repareren ervan is vrij makkelijk.
(Motorhuis aanjager zit ook achter je dashboardkastje. Dashboardkastje kun je met 6 torks schroeven verwijderen.
Als je het dashboardkastje verwijderd heb zie je meteen de motorhuis van de aanjager zitten. Die zit vast met een
rode/zwarte draad als ik me niet vergis. Als je goed kijkt aan de rechterachterkant zie je een blokje zitten dat is de
kachel weerstand. Die was bij mij ook ooit defect. Maar toen deed mijn aanjager het wel maar alleen op standje 4.Succes ermee.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.