Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Ventilator Senator A1/2
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 december 2009 om 14:48 #17215534
Heb weer wat, mn ventilator is ermee opgehouden, en ik heb het idee dat ie sluiting maakt.
Hoe kom ik bij de ventilator (interieurventilator)? Dash eruit?
Heeft, mocht het nodig zijn, iemand nog een goede ventilator liggen voor mooi geld?
Wat voor zekering hoort er eigenlijk in het zekeringkastje te zitten voor de ventilator. Ik heb namelijk het vermoeden dat er nu een te zware in gezeten heeft.
Alvast bedankt mensen!
28 december 2009 om 18:20 #17578633Das dikke pech das 1 van de lastigste dingen om bij te komen:
Je moet het halve interieur loshalen,en dan de kachelbak met radiateur loshalen en dan kun je de motor die in het huis zit zo naar onderen eruit halen.Is wel te doen,maar ik heb er een hekel aan,als ie in stand 4 nog werkt zijn vaker de weerstanden kapot omdat stand 4 volgas is en direcht op 12V zit,daar kun je bv van een Vectra A Astra F de zekeringen nemen en wat op maken dat het werkt dan ben je in een uurtje klaar anders moet je toch het dash loshalen.
Kijk ff de zekeringen na,dash loshalen is niet zo heel erg leuk.
28 december 2009 om 20:43 #17578634uhm is dat met of zonder airco systeem?
28 december 2009 om 21:23 #17578635Airco kachelmotor is in 10 minuten gefixt kun je zo bij,maar die dingen dingen zonder AC zijn mooi zichtbaar van onder de motorkap,maar niet zo 1/2/3 bereikbaar in een minuut..
29 december 2009 om 00:03 #17578636Zonder airco :)
Zekering is zoiezo stuk, maar ik vertrouw het niet, aangezien die zekering er niet al te fris uitzag zeg maar, wat gesmolten plastic enzo.
Ventilator deed al wat moeilijk, en maakte soms ook wat lawaai, daarom moet ie er maar effe uit, en effe kijken of het nog wat is zeg maar.
Maar is dus een mooi pokke klusje hoor ik al wel weer :(
29 december 2009 om 02:08 #17578637Dit zegt de vraagbaak van een Rekord E/ Commodore C: (volgens mij is dit het zelfde als een Senator A/ Monza A)
http://kywieman.nl/Aanjager.doc
Hoop dat je er iets aan hebt.
29 december 2009 om 13:36 #17578638Kywieman, bedankt, t is niet exact t zelfde, maar in grote lijnen wel :)
Donders, wat een schijtklusje, ben nu halverwege, nu maar effe de vingertjes weer opwarmen, want t is fris buut’n…
29 december 2009 om 15:09 #17578639Heb em net dus effe goedgedrukt, want ie hing iets scheef, toen draaide ie wel weer (alleen stand 4) maar je hoort em piepen (lager ofzo)
Dus maar effe nieuwe bestellen, alleen de opel4ever site doet niet wat ie doen moet :mad:
Als ie alleen maar op stand 4 wil, wat moet ik dan nog meer vervangen behalve de ventilator zelf?
29 december 2009 om 15:09 #17578640ach ja even een helder borreltje drinken, dan gaat het al een stuk beter.:D
succes er meer.
29 december 2009 om 15:12 #17578641Dat is een veel voorkomend iets bij de Rekord E dat de schuif bediening van de aanjager niet goed werkt.
Waarschijnlijk is dit ook het geval bij de Senator/Monza.Opel4ever kan je hier vast wel verder bij helpen.
29 december 2009 om 15:20 #17578642De Senator A heeft een draaiknop ;)
Opel4ever al gebeld, vandaag afwezig, morgen weer terug, kan morgen wel e.e.a. afsturen, maar weet niet of ik het dan deze week nog heb, en dat zou wel fijn zijn, anders mot ik weer ‘s avonds liggen kloten. Nou ja, we zien wel.
29 december 2009 om 18:55 #17578643Als alleen stand 4 het doet is het niet de schuif die gaat zelden kapot (in 10 jaar tijd nog geen kapot gehad in verschillende auto,s)
Het zijn de weerstanden die kapot gaan:
http://www.senator-monza.de/index.php?wM9QUSE1kJxITPElUTT1kJwkzM9QUSF10UmUDN8lTM9EkUBBVTDas allemaal wel leuk en aardig hoe het daar uitlegt staat maar het kan nog simpeler:
Men neme de weerstanden van een Vectra A/Astra F/Calibra deze hebben ook 4 standen:Je haalt de stekker uit elkaar van de kachel bedrading onder de kap van de Monza/Senator en maakt je 4 verloop stekkertjes die sluit je op de weerstanden aan (ziet wel wat ik bedoel,aan de andere kant heb je 2 stekker uitgangen daar zitten + en – op die bij een Astra op de kachelmotor komen die sluit je op bruin – en geel of groen + dacht ik aan,en dan draait de handel weer in alle standen…Als het aan de weerstanden ligt,maar nu je um toch los hebt kun je net zo goed een nieuwe motor derin hangen.
Als ik de mijne weer los moet halen,bedenk ik wat die der van boven uit kan,het is maar een vervelend klusje dat van onderuit de zaak los halen.
29 december 2009 om 19:03 #17578644je kunt ook bij conrad 2 nieuwe weerstanden kopen en zelf even wat in elkaar solderen heb ik ook gedaan werkt weer perfect voor zo’n 10 euro klaar
29 december 2009 om 19:44 #17578645origineel gepost door GSE
Als alleen stand 4 het doet is het niet de schuif die gaat zelden kapot (in 10 jaar tijd nog geen kapot gehad in verschillende auto,s)Het zijn de weerstanden die kapot gaan:
http://www.senator-monza.de/index.php?wM9QUSE1kJxITPElUTT1kJwkzM9QUSF10UmUDN8lTM9EkUBBVTDas allemaal wel leuk en aardig hoe het daar uitlegt staat maar het kan nog simpeler:
Men neme de weerstanden van een Vectra A/Astra F/Calibra deze hebben ook 4 standen:Je haalt de stekker uit elkaar van de kachel bedrading onder de kap van de Monza/Senator en maakt je 4 verloop stekkertjes die sluit je op de weerstanden aan (ziet wel wat ik bedoel,aan de andere kant heb je 2 stekker uitgangen daar zitten + en – op die bij een Astra op de kachelmotor komen die sluit je op bruin – en geel of groen + dacht ik aan,en dan draait de handel weer in alle standen…Als het aan de weerstanden ligt,maar nu je um toch los hebt kun je net zo goed een nieuwe motor derin hangen.
Als ik de mijne weer los moet halen,bedenk ik wat die der van boven uit kan,het is maar een vervelend klusje dat van onderuit de zaak los halen.
en waar zitten die weerstanden bij een astra of vectra
onder de motorkap of onder het dasboard
bij men rekord werkt die ook maar op een stand
kan ik het daar mooi op uit proberen29 december 2009 om 20:34 #17578646Ik heb nog zo’n setje weerstanden liggen. Had ik gemaakt voor de rekord van een vriend. Echter die zette de auto tegen een boom. Wie interesse heeft stuur maar een PM.
29 december 2009 om 21:02 #17578647origineel gepost door ckad
Ik heb nog zo’n setje weerstanden liggen. Had ik gemaakt voor de rekord van een vriend. Echter die zette de auto tegen een boom. Wie interesse heeft stuur maar een PM.je hebt pm
29 december 2009 om 22:12 #17578648Bij een Vectra A zitten ze onder de motorkap kun ze loshalen in 2 minuten tijd:
Kap openen de plastic afdeklaag oplichten stekker losnemen van de kachelmotor en de weerstanden losnemen,kwestie van een paar sec.29 december 2009 om 23:53 #17578649Maar effe voor de duidelijkheid, moet ik nu dus, afgezien van een andere ventilator, ook nog andere weerstand regelen, of zit die op de ventilator?
29 december 2009 om 23:58 #17578650Die zitten normaal op e ventilator,maar mochten ze kapot gaan wat regelmatig gebeurt kun je ook home made gebruiken voor stand 1/2/3
30 december 2009 om 13:17 #17578651OK, bedankt. Ventilator straks maar effe bestellen, en dan als die binnen is, weer verder hobby-en. Ook maar effe zien of ze nog een relais hebben liggen voor de achterruitverwarming, want die is ook stuk :(
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.