ventilator Kadett E

Forumindex Forums Modellen Kadett ventilator Kadett E

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17242982
    Kadett1.8GSI1985
      Lid sinds:
      24 December 2010

      hallo,ik heb een vraagje voor jullie,

      ik heb een Kadett e1.8nv uit 1988,zodra de motor warm is en de koelvin gaat draaien houd hij niet meer op..
      geen pauzes,gaat gewoon door met draaien..

      wat kan dit zijn?

      lijkt me toch niet goed,misschien een temp sensor?

      hoor het graag van jullie!

      mvg

      #17938429
      vincent23
      Deelnemer
        Lid sinds:
        4 February 2005

        thermostaat ?
        sluiting in je bedrading ?

        gr vinc

        #17938430
        Kadett1.8GSI1985
          Lid sinds:
          24 December 2010

          @vincent23 wrote:

          thermostaat ?
          sluiting in je bedrading ?

          gr vinc

          zijn er nog thermostaatjes te koop voor dit type/
          of kan ik een andere er op zetten?

          mvg

          #17938431
          Vinci
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 August 2009

            Elke onderdelen boer heeft die thermoswitches… Blijven wel eens kleven door vonk overslag door de opstart stroom van de fan. De zijn vaak 30A traag afgezekerd, maar de opstart piek is al gauw 100 ampere. Lassen de contacten gewoon aan elkaar…

            http://www.ebay.de/itm/Thermoschalter-Opel-Corsa-B-Vectra-A-Tigra-Kadett-E-NEU-/170719068126?pt=DE_Autoteile&fits=Make%3AOpel&hash=item27bfa63fde” onclick=”window.open(this.href);return false;

            Even goed opletten, ze bestaan voor oudere Kadetts met platte faston contacten en latere Kadetts met superseal connectors….

            #17938432
            asconahobbyist
            Deelnemer
              Lid sinds:
              23 June 2008

              denk dat een 18NV uit 88 gewoon nog de platte connectors heeft.

              #17938433
              Vinci
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 August 2009

                Oh ja, vrij zeker, mijne was E18NV uit eind ’87 en die had platte connectors…

                #17938434
                Kadett1.8GSI1985
                  Lid sinds:
                  24 December 2010

                  probleem opgelost!

                  #17938435
                  Vinci
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    3 August 2009

                    Mooi! :thumb

                    Maar hoe? :wtf

                    #17938436
                    Kadett1.8GSI1985
                      Lid sinds:
                      24 December 2010

                      @Vinci wrote:

                      Mooi! :thumb

                      Maar hoe? :wtf

                      heb de koelvin tijdens het draaien de stekker losgehaald..
                      even wachten en daarna weer aangesloten..
                      en wat denk je?

                      ging mooi aan en uit zoals het hoort!

                      kan natuurlijk tijdelijk zijn dus voor de zekerheid maar een nieuwe gehaald..

                      #17938437
                      Vinci
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        3 August 2009

                        Klinkt niet echt als de duurzame oplossing, maar inderdaad makkelijk zat om het alsnog te vervangen als het nodig mocht zijn….

                        Ik stel me er bij voor dat de contacten nu (omdat de fan draaide) heet van elkaar los gekomen zijn, en waarschijnlijk in de toekomst wel weer net zo hard aan elkaar zullen gaan kleven.

                        Die fans zouden eigenlijk over een NTC gesoftstart moeten worden, zoals eigenlijk elke hoog vermogens electro motor. Maar ja, da’s wel de dure oplossing….

                        #17938438
                        Kadett1.8GSI1985
                          Lid sinds:
                          24 December 2010

                          @Vinci wrote:

                          Klinkt niet echt als de duurzame oplossing, maar inderdaad makkelijk zat om het alsnog te vervangen als het nodig mocht zijn….

                          Ik stel me er bij voor dat de contacten nu (omdat de fan draaide) heet van elkaar los gekomen zijn, en waarschijnlijk in de toekomst wel weer net zo hard aan elkaar zullen gaan kleven.

                          Die fans zouden eigenlijk over een NTC gesoftstart moeten worden, zoals eigenlijk elke hoog vermogens electro motor. Maar ja, da’s wel de dure oplossing….

                          klopt,heb je helemaal gelijk in,maar voor tijdelijk werkt het wel..
                          ik houd alles zeer goed in de gaten,mocht er weer wat zijn vervang ik het gewoon..
                          bedankt voor het meedenken en de tips!

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.