Ventilator blijft blazen op volle toeren! Astra H GTC

Forumindex Forums Modellen Astra Ventilator blijft blazen op volle toeren! Astra H GTC

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17266395
    majinchaos
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 July 2010

      Hoi opel fans,

      Sinds vandaag blijven de ventilatoren in mijn astra H continue op volle kracht blazen. Ook na het verwijderen van de sleutel.

      Het fenomeen begon 3 a 4 dagen geleden. Soms deed die dat 20 seconden, soms weer 40 seconden, maar ging altijd wel uit. Dat deed die normaal nooit. Sleutel uit en alles is uit.

      Vandaag bleef hij na 20 min nog steeds voluit blazen. Hij lijkt door te gaan, totdat de accu leeg getrokken is.

      Ook reageert de auto niet meer op de draaiknoppen voor de fans. Je kan alles zo laag of hoog draaien als je wilt, maar het blazen blijft op volle toeren :swear

      Weet iemand wat het kan zijn? :hmmz

      #18238304
      AstraG5
        Lid sinds:
        21 April 2010

        Kun je de zekering er niet tijdelijk uit halen? Dat zou je helpen dat het je accu niet leeg trekt. Ik vind het een wel erg bizar verhaal verder!

        #18238306
        Chris426
        Deelnemer
          Lid sinds:
          23 May 2014

          Probleem met de aanjagermotor?
          Misschien ergens kleine kortsluiting, twee draden die tegen elkaar aan komen.

          #18238305
          cano666
            Lid sinds:
            28 September 2012

            Check je parafaan en afvoer die zit vast en (bijna) zeker verstopt en vol

            #18238307
            Nick-GSI
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              Kachelweerstad kapot, hadden laatst hetzelfde met een auto op het werk

              #18238308
              majinchaos
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 July 2010

                De auto staat bij de garage! Monteur vond het zelf ook erg vreemd.
                Hij zei ook iets over de kachelweerstand.

                Is dat een duur geintje zo een nieuwe kachel weerstand?

                #18238309
                Opeltje17
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  18 January 2012

                  Met ECC €129,- en zonder ECC €45,- prijzen zijn van FSRS opelwebshop

                  #18238310
                  majinchaos
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    3 July 2010

                    Dealer heeft net gebeld en de kachelweerstand is idd defect. Reparatie kosten bedraagt €425.-. Denk dat de werkuren het bedrag zo hoog maakt.

                    #18238311
                    Opeltje17
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      18 January 2012

                      Kachel weerstand kan je volgensmij zo bij als je je dashboard kastje demonteert.

                      Dus zou nog even wachten met laten repareren.

                      #18238312
                      h67racing
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        4 August 2008

                        ja klopt, dashbordkastje demonteren, vanuit je kachelmotor lopen er 2 draden links naar boven en daar zit de weerstand. Het is even pielen om hem eruit te krijgen, hij zit met een lipje geborgd

                        #18238313
                        Chris426
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          23 May 2014

                          Je bent denk ik het goedkoopst gediend als je er gewoon eentje van de afbraak haalt en hem er zelf tussenzet.
                          Ik ken de prijzen niet uit mijn hoofd, maar daar ga je toch een mooie cent mee uitsparen en moeilijk is het niet, zoals hierboven reeds gezegd :p.

                          #18238314
                          mayhem
                            Lid sinds:
                            13 June 2006

                            Je hebt hem zelf met een half uurtje te pakken. dashboard kastje eruit, ventilatorbuis weg en je ziet hem. Desnoods kachel motor nog weg (4 schroeven) en je hebt ruimte.

                            Wel heb je een soort extra gewricht in je pols nodig, hij is echt k*t te bereiken met je hand.

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.