Ventilator Astra G

Forumindex Forums Modellen Astra Ventilator Astra G

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    henk 400rr
    Deelnemer

Hoi,
      De ventilator (of blower) die de voorruit moet schoonblazen doet het niet meer, hij haperde al een tijdje, maar nu lijkt het dat het echt gebeurt is.

Omdat het me wat te koud is, mijn vraag;
      Kan het de schakelaar zijn, maw: komt dat vaker voor?

vanavond deed hij het bijv. nog op de heenreis op standje 4 en huiswaarts helemaal niks meer, vlgs m’n vrouw. Ze gelooft dat het wel vaker zo is dat hij op een gegeven moment met geen mogelijkheid meer wat doet en later wel weer.

Dus het lijkt me de schakelaar of is toch de ventilator naar z’n grootje en vlgs mij zit dat ding onder de motorkap onder die plastic kap, of zit hij toevallig achter het dashboard bij dit type.

alvast dank.

Opel_Bjorn
      Deelnemer

Ik denk dat de ventilator vervangen een niet zo precttig klusje is. Kan je half je dashboard gaan demonteren. Je kunt eens proberen de schakelaar en de weerstanden proberen door te meten.

IMpY

je kachelweerstand is kapot als hij enkel nog maar op standje 4 draaid. Doet hij dit ook niet meer dan denk ik eerder aan je ventilator motortje. Volgens mij zit dit beide achter je dashboard in. De weerstand zowieso. En meen dat deze bij het motortje in de buurt zat.
          Wellicht dat je hier iemand nog meer over kan vertellen.

Groeten Twan

henk 400rr
          Deelnemer

Ik geloof dat hij het nog wel doet op de andere standen, maar nadat hij op 4 gestaan heeft is het eerst even gebeurt.

tenminste, dat begreep ik zo van m’n vrouw.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.