Velgenslot kwijt

Forumindex Forums Modellen Astra Velgenslot kwijt

• Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Spacejam
    Deelnemer

Ik heb een lastig probleem en dat is dat ik mijn velgenslot kwijt ben. Het zijn de originele opel velgen sloten waarvan de buitenkant glad is en ook een soort van ring omheen zit die meedraait. De “schroefdraad” zit in het midden. Weet iemand hoe je die eraf kan halen zonder de wielen te beschadigen?

Het gaat om deze wielen:

Het velgenslot in dit wiel lijkt er overigens ook een beetje op.

rdh

IK had het in het verleden ook eens gehad met me astra g ben toen naar de euromaster gegaan en die hadden ze keurig voor me verwijdert zonder schade aan me velgen.

Anoniem

Heb vroeger vaak genoeg een bout op een wielslot moeten lassen toen ik nog werkzaam was in de banden en wielenhandel, en op deze manier kan je gemakkelijk deze sloten verwijderen. Enigste is dat het aardig heet kan worden, en dit een beetje kan aanslaan op je velg. dit is op de lossen door een stukje blik oprollen en dit in het gat brengen om zodoende de velg netjes te houden.

MichaelKim

waar woon je ergens ik heb wel een setje om slotbouten/moeren te verweideren zonder schade aan te brengen

jacobbroersma

heb je de doos waar ze in zaten nog ?
              je kunt ze namelijk na bestellen het schijnt dat er ook meerdere de zelfde sloten in omloop zijn
              en anders kun je ze uit kappen met een beitel ( heb ik ook gehad ,het kan zonder je velg te beschadigen )
              eerst een beste klap op de bout , het wiel omhoog en kappen met die beitel

sterkte er mee !

Spacejam
              Deelnemer

@jacobbroersma wrote:

heb je de doos waar ze in zaten nog ?
                je kunt ze namelijk na bestellen het schijnt dat er ook meerdere de zelfde sloten in omloop zijn
                en anders kun je ze uit kappen met een beitel ( heb ik ook gehad ,het kan zonder je velg te beschadigen )
                eerst een beste klap op de bout , het wiel omhoog en kappen met die beitel

sterkte er mee !

Ik heb heel het huis op z’n kop gehad om dat doosje te zoeken want daar zat ook een briefje in met een nummer om een sleutel bij te bestellen, helaas zit er een verhuizing tussen en is het doosje onvindbaar :cry

oeshkar
                Deelnemer

gat erin boren en een (flinke) linkse tapper erop?

mallemalle

bietje bandenboer heeft een dop met linkse draad, die wordt dmv lucht op de moer gedraaid en zodoende komtie los

kun je hem daarna wel weggooien maar issie wel los

Spacejam
                    Deelnemer

Ik ben vandaag bij verschillende banden boeren geweest maar geen van alle kon de bouten losdraaien :cry

Er zit een meedraaiende ring overheen waardoor er geen dop overheen past, de ring is er ook met geen mogelijkheid vanaf te krijgen. Ook ben ik een uur met een boormachine bezig geweest maar er zit nog geen krasje op de bout.

Ik kan me herinneren dat er toen in het doosje van de opel slotbouten een briefje zat van een engels bedrijf om een nieuwe moer te bestellen. Weet iemand misschien de naam van dat engelse bedrijfje?

OscaR-16v
                      Deelnemer

ga eerst maar eens naar een dealer toe om te vragen of je überhaupt wel een nieuwe dop kunt bestellen.

mijn dop was gesneuveld. ik had het originele doosje van de opel slotbouten met alle nummers maar ze konden geen nieuwe bestellen.

heb later samen met me pa de slotbouten alsnog los gekregen. met een beetje hobbyen

GTS Power
                        Deelnemer

@Spacejam wrote:

Ik ben vandaag bij verschillende banden boeren geweest maar geen van alle kon de bouten losdraaien :cry

Er zit een meedraaiende ring overheen waardoor er geen dop overheen past, de ring is er ook met geen mogelijkheid vanaf te krijgen. Ook ben ik een uur met een boormachine bezig geweest maar er zit nog geen krasje op de bout.

Ik kan me herinneren dat er toen in het doosje van de opel slotbouten een briefje zat van een engels bedrijf om een nieuwe moer te bestellen. Weet iemand misschien de naam van dat engelse bedrijfje?

ik heb ook zo’n soort velgslot en die is van mc gard dacht ik.

rdh

idd ik heb ze ook zijn van mc gard http://www.mcgard.com deze van jou lijken er erg veel op.

Spacejam
                            Deelnemer

Die van mcguard hebben geen meedraaiende ring. die van mij wel. Ik was bij de opel dealer geweest, daar zeiden ze dat ik contact moest opnemen met dat bedrijf in Engeland die de sloten maken. De naam staat op het briefje in dat doosje. Helaas heb ik dat briefje dus ook niet meer. Daarom ben ik benieuwd of iemand anders ook dezelfde sloten heeft (de originele opel sloten).

OscaR-16v
                              Deelnemer

heb je een foto van jou slotbout??

Spacejam
                                Deelnemer

Dit is een foto van mijn velg:

kaneelschep
                                  Deelnemer

Het lijkt wel een grote torx.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.