Velgenmaat en brandstof verbruik

Forumindex Forums Modellen Insignia Velgenmaat en brandstof verbruik

• Dit onderwerp is leeg.
19 berichten aan het bekijken - 26 tot 44 (van in totaal 44)
  • Auteur
    bart-gsi
    Deelnemer

@Franco49 wrote:

Is denk ik ook minimaal , maar wat ik vreemd vind dat er velgen voor insignia worden aangeboden van 16 inch !

waarschijnlijk met een dikkere band.. zoals je wel vaker ziet bij die eco wagens.. hybrites etc.. die hebben een klein velgje met een dikke band…

wagnas
      Deelnemer

@Franco49 wrote:

Nou ik had ook al zo een vermoeden , denk dat ik gewoon kijk naar de 17 inch lm velgen.

Een halve liter meer per 100km is nu niet om wakker van te liggen.

Je kan prima 18inch monteren met 225/45-18. Dan merk je geen verschil in verbruik.

hpp
        Deelnemer

Volgens mij is het 245-45-18 of 225-50-18

Opeloco
          Deelnemer

Ik merkte zelfs geen verschil tussen 17-18-19-20 inch, heb ze allemaal gehad onder mijne…

Haasje17
            Moderator

Verbruik ligt aan het gewicht van de band en velg, profiel van de band luchtweerstand van de velg enz. Dus allemaal gelijk is nagenoeg onmogelijk.

Franco49

Ik weet niet of ik dit mag plaatsen ,maar denk kan iets bij zitten voor de liefhebber : https://www.1001wheels.com/marca/japan-racing.aspx” onclick=”window.open(this.href);return false;

frweber
                Deelnemer

http://www.online-velgen.nl/velgen/89823-wolfrace-lionhart-munich/” onclick=”window.open(this.href);return false;
                  ik wil zelf voor deze gaan

frweber
                  Deelnemer

http://www.online-velgen.nl/velgenmerken/wolfrace-velgen/wolfrace-assassin-gt-zwart-gepolijst/” onclick=”window.open(this.href);return false;
                    deze zijn mooier maar ben bang voor stoeprand schade

bart-gsi
                    Deelnemer

hmm.. blijf AUB bij online velgen weg..
                      heb er vorig jaar een rechtzaak mee gehad dat de velgen die onder me amerikaan zaten 3x ruk waren.. slecht uit gebalanceerd.. ben toen naar euromaster(bedrijfswagens) gegaan en daar konden ze er ook niet veel van maken..
                      ik heb mijn volledige aankoop bedrag ( 730 euro) terug gehad met een rechtzaak omdat ze gewoon geen garantie gaven ( onder aan de bon staat eigen risico klant) dus bestel ze elders wil je geen problemen hebben… Autoweek forum staat er vol mee over hun…

ik had wolfrace rapid 17″velgen onder me amerikaan zitten

ik kocht nieuwe velgen en hagelnieuwe banden van vredestein.. ik betaalde wat meer omdat ik wel een kwaliteitsband wilde
                      maar na 4 weken gebeurde dit met een gangetje van 130 op de snelweg

de band was rondom open gescheurd.. ze kwamen toen aanzetten dat de banden aangelopen waren op de wielkast en dat het mijn fout was… maar goed.. kan beter iemand zo inlichten over hun werkwijze en hopen dat ze er zelf niet intrappen..

turbosix
                      Deelnemer

Sodeknetters, daar zit me ook een partij lood op die velg!

bart-gsi
                        Deelnemer

@turbosix wrote:

Sodeknetters, daar zit me ook een partij lood op die velg!

Idd.. Dat zegt genoeg lijkt me…
                          Deze velg zat rechts achter en is niet uitgebalanceerd door euromaster… Daar had ik alleen voor de wielen uit laten balanceren.. En zelfs toen waren ze niet goed want het schudde aan alle kanten…

frweber
                          Deelnemer

maar banden zijn een toeleverings product toch hun hebben alleen maar velgen ik heb er velgen met winterbanden gehaald en heb nergens problemen mee

bart-gsi
                            Deelnemer

Ik heb het als een set bij hun gekocht en voor hun deur erop gezet…. Dat een band kapot gaat lig ik niet wakker van.. Kan gebeuren.. Maar dat ze gen enkele vorm van garantie geven is gewoon en als een wiel slecht gebalanceerd is horen hun dat op te lossen ookal is het de dag na aankoop.. Als je 700+ euro besteed aan velgen en banden verwacht je wel enige vorm van garante en dat een bedrijf je helpt als er iets mis is met hun product…

frweber
                              Deelnemer

ben ik helemaal met je eens geen garantie is een slechte zaak terwijl ze die band zo kunnen claimen bij de fabrikant of bij de genen die de banden voor hun op de velg legt want dat doen ze zelf ook niet

bart-gsi
                                Deelnemer

@frweber wrote:

ben ik helemaal met je eens geen garantie is een slechte zaak terwijl ze die band zo kunnen claimen bij de fabrikant of bij de genen die de banden voor hun op de velg legt want dat doen ze zelf ook niet

Jawel dat doen ze zelf wel.. Ze hebben een kleine hal ernaast waar ze banden wisselen en balanceren… Want de banden op deze velgen hadden ze van een andere set velgen afgehaald die ze hadden liggen….

Maar in plaats van wat je zegt dat ze de fabrikant in moeten lichten gingen ze zeiden dat de banden aanlopen aan de auto.. Zoals je op de foto kunt zin had ik genoeg ruimte in de wielkasten

frweber
                                  Deelnemer

aan het aanlopen licht het niet is gewoon een slechte band af gescheurd door dat hij er met grof geweld opgelegd is

bart-gsi
                                    Deelnemer

Dat idee had ik 1 jaar lang al tot aan de zitting.. 2 dagen voor de zitting gingen ze akkoord met de teruggave van het aankoop bedrag en dat ze geen zitting wilde voor diverse redenen.. Voornamelijk ook dat het gepubliceerd werdt.. Ik moest mijn klachten van autoweek verwijderen.. Maar er is niks gezegd over opel-forum posts..

Franco49

Bart-gsi, zou nooit bij zo een bedrijf kopen , ik en mijn zoon koopt bij Jelles bandenboerderij , een man waar je van op aankunt ,maar je moet natuurlijk geluk hebben dat je een bedrijf vind die ook goed zijn .

bart-gsi
                                        Deelnemer

Klopt.. Maar ik kan altijd nog naat showoff inports gaan.. Die zit bij mij in de buurt… En een medewerker woont bij mij in de straat..( zie elke dag een nissan voor mijn auto staan van hem) die geven wel garantie.. Maar daar hangt altijd wel een degelijke prijskaart aan de spullen maar hun doen niet voor minder dan A merk spullen… En als een product niet naar behoren werkt kun je het ten alle tijden terug brengen…

19 berichten aan het bekijken - 26 tot 44 (van in totaal 44)
                                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.