velgen van online-velgen.nl

Forumindex Forums Modellen Corsa velgen van online-velgen.nl

• Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    noppe889

hallo,
      ik hoop dat niemand me verwijd dat ik dit bij opel zet.
      ik weet anders niet waar ik het moet zeggen.
      mijn ma heeft voor de winter velgen met band gekocht bij online-velgen.nl.
      nu heeft ze er 2 weken opgereden en waren kapot.
      de band is gewoon van de velg afgegaan en de velg + band beschadigt.
      dan zijn we naar een banden bedrijf gegaan, autobanden fontyn.
      die hebben gezegd dat mijn ma geen stoeprand heeft geraakt en alleen het ventiel kapot is.
      maar nu is dat gemaakt maar de velg en de band blijft beschadigt.
      nu had ik een mail gestuurd en ze zeggen alleen dat ik een nieuwe kap kopen voor 75 euro alleen de velg en dat mijn moeder haar schuld is.
      maar hoort dit niet bij de garantie?
      hun hebben de banden er opgelegd.

Fearless
      Deelnemer

Een ventiel kapot in zon korte tijd….vind ik kunstig…zon ding kan wel eens lekken als ie oud is, of scheuren als de band er verkeerd om gedraaid wordt…..

Dit verhaal wordt jullie woord tegen die van de verkopende partij. want in 2 weken tijd kan er al heel wat gebeuren met een auto en de banden. Bewijs maar eens dat er niets geraakt is…..gaat je niet lukken.

Haasje17
        Moderator

Nouja er zijn twee dingen 1 is, band is dus leeg geweest en daarmee is rondgereden. Anders krijg je ook geen schade hieraan.
          Hoe het ventiel stuk is gegaan kan vanalles zijn, Waar is het ventiel gebleven? Was er zichtbare schade? Als nu bijvoorbeeld de verf afbladderde of de band was gaan cuppen ofzo was het duidelijk dat de leverancier fout is nu is het een twijfelgeval.

noppe889

Ik kan hem zelf maken en dan laat ik hem wel spuiten
            Maar vind het gewoon zo kut dat die maar 2 weken oud is…
            En het ventiel heb ik niet meer dus kan nu helemaal niks beginnen denk ik..
            En zo als mijn ma het zel ze voelde het inzakken en stopte meteen maar als die al leeg is en blijft bollen dan krijg je de schade denk ik mja
            Dus ik kan helemaal niks beginnen?

Bedankt voor jullie reactie’s

robert_corsa

nee, je kan niets beginnen.
              vind het wel kundig dat je niet op de gehele velg schade heb. het ziet er nu echt naar uit af je langs een stoep heb gereden en de band eraf gedrukt heb.

je ziet bijna niet meer het merk van de band. lijkt wel alsof je een hele verlaagde auto heb gehad, en dat je band altijd heeft aangelopen.
              zo zagen de banden er op mijn sloop gsi er ook uit.

je ventiel zie ik nog gewoon zitten. wat voor merk band zit erop??

noppe889

Het is een helemaal orginelen skoda fabia van 2012 xd
                En met de zelfde bandenmaat en velg
                Het is een pirelli band
                En ik weet het niet zat niet bij in de auto

otdh
                Deelnemer

Met deze band is gereden terwijl die bijna leeg was en is dus verbrand

Dat zie je ook duidelijk aan de zwartere rand die rondom loopt

De band is ook van de velg afgekomen omdat die leeg was en dr mee gereden is

Zelfs zwaar getrokken banden of balonnetjes krijg je niet van de velg af gedrukt door er een stoeprand mee te raken

Opeloco
                  Deelnemer

Maat van me werk ook in bandencentrale, je wil niet weten hoeveel klanten van “online-velgen” zij al over de vloer gehad hebben met problemen… Dus gewoon handen af houden zou ik zeggen, uiteindelijk komt het hier weer op neer: “goedkoop is duurkoop”

Botho
                    Deelnemer

Meen je dat nou? ik heb daar al meerdere setjes gekocht en nooit problemen. Wat heeft je moeder zelf gezegt? Kan me niet voorstellen dat als je band leegloopt dat je dat niet voelt! De schade lijkt me van het doorrijden en dat is niet slim natuurlijk…Niet gek dat ze dat niet vergoeden..

Mr-T-Opel-Astra-G
                      Deelnemer

sorry, maar vindt dat dit verhaal niet klopt :hmmz . een band die leeg is of leegloopt. voel je meteen aan de wegligging en rijgedrag. Een ventiel dat stuk of poreus is loopt snel genoeg leeg dat je dit op voorhand ook kunt waarnemen. Daar zullen ze ook hun argumenten op berusten. Je bent namelijk zelf verantwoordelijk dat je auto in orde is voordat je de weg op gaat.

Even los hiervan, Dit ziet er uit, van wat ik op het oog kan beoordelen of de velg/band in contact is gekomen met een stoepband of iets dergelijks. ik weet niet van welke zijde deze velg afkomt, maar:

A: Het moet toch al met grof geweld gebeuren wil je echt er een band af duwen.
                        B: Een velg die op een lege band rijdt, snijdt eerst in je band voordat deze uberhaubt contact maakt het wegdek.
                        C: Je andere drie wielen zouden het gewicht van je auto moeten kunnen dragen (mitst dit een voorwiel is geweest) waardoor deze schade steeds eigenaardiger wordt. (profiel dikte 185/60R/15 inch, deze hangen nogal van de grond af)
                        D: Schade aan de band is toch echt verbrand. Aan de zijkant nota bene, en de schade aan de velg is toch schampschade, anders had je moeder toch wel vonken moeten zien in combinatie met dat je velg kaal op asfalt compleet zou wegschuren. Aangezien de velg ook niet krom is getrokken of gedeukt vindt ik dit een knap verhaal.

Dit is allemaal niet lullig bedoeld, maar ik vindt het een eigenaardig verhaal. Uiteraard vindt ik dit ook zeker klote voor je, maar dit zouden argumenten kunnen zijn van de verkoper, dan weet je wat je te wachten staat mocht je hier daadwerkelijk tegenin willen gaan.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.