velgen spuiten

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum velgen spuiten

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    tubs35

nu wil ik mijn speedliners gaan spuiten en nu is de vraag kun je kleine oppervlakte beschadegingen plamuren of is dit uit den boze.

sw_reijnders
      Deelnemer

ik weet niet wat je budget is
        maar als je de mogelijkheid hebt, zou ik ze laten stralen en poedercoaten.
        die lak is veel harder dan spuitlak en dan zijn ze weer als nieuw.

dr zijn bedrijven waar je rond de 200 à 300 euro compleet klaar bent.

kimmiej666
        Deelnemer

Je hebt ook van die spuitbussen waarvan de lak “elastisch” wordt..

Zat daar eerste over te dubben voor mijn velgen..

Plamuren kan wel, maar dan kom je wel op lakplamuur uit.

FKsport
          Deelnemer

@sw_reijnders wrote:

ik weet niet wat je budget is
            maar als je de mogelijkheid hebt, zou ik ze laten stralen en poedercoaten.
            die lak is veel harder dan spuitlak en dan zijn ze weer als nieuw.

dr zijn bedrijven waar je rond de 200 à 300 euro compleet klaar bent.

Dat ligt ook nog veelal aan de kleur die je wil bereiken, af en toe heb je maar beperkte keus voor bepaalde tinten.. En daarbij ook nog wat voor voorbehandelimg de velgen vereisten, je kan namelijk niet altijd zomaar aan de gang gaan met stralen

De prijs kan dus variëren, maar opknappen is altijd mogelijk ja. Wil je het zelf doen, dan zijn een paar spuitbussen en geduld ook mogelijk… Echter bereik je zelf noooooooit een superresultaat, maar het scheelt wel in kosten.. Dat moet je overwegen ;)

sw_reijnders
            Deelnemer

klopt idd dat er niet zoveel kleuren beschikbaar zijn als met spuitlak
              maar die zijn er toch steeds meer hoor.

zeker bij spuitbussenlak hoeft er maar 1 steentje tegenaan te ketsen en de verf is er af
              dat zul je bij poedercoatinging niet zo snel hebben.

Eddyvec C
              Deelnemer

Ik ben zelf ook bezig met het opknappen van 18 speedline velgen, die ik origineel onder mijn auto had. De vorige eigenaar heeft de term Lichtmetaal iets te letterlijk genomen en heeft erg veel aluminium van de velgen afgehaald door veel stoepranden mee te pakken. Ik ben als volgd te werk gegaan. Ik heb een lamellenschijf voor op mijn haakse slijper gehaald. En ben voorzichtig de schade gaan verwijderen. Daarna ben ik gaan schuren. Er zat toen hier en daar nog een klein plekje schade op. Deze heb ik opgevuld met aluminiumplamuur. Toen ik de spuitplamuur, schuren, in de primer, schuren en daarna aflakken met wheelpaint. Velgen zijn als nieuw, geen schade. Maar wel een iets andere kleur dan origineel

TheDutchDuke

@kimmiej666 wrote:

Je hebt ook van die spuitbussen waarvan de lak “elastisch” wordt…

Klopt, dat spul heet Plasti Dip.
                  Je kunt er zelfs overheen verven.
                  Ben je het moe, of is het de eerste keer niet goed gelukt, haal je dat spul er zo weer af.
                  :D

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.