Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › velgen spuiten
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 augustus 2010 om 18:30 #17224354
He heb effe een vraagje, ik ben mijn zwarte velgen aan t opknappen, heb de buitenste randen helemaal kaal bruut geschuurd het is nu puur aluminium en is goed weg nu! Nu is het zwarte gedeelte van de velg de spaken enzo niet erg beschadigd bijna niks eigenlijk! Alleen wat stukjes blanke lak los! Nu wil ik het zwarte helemaal opnieuw effe zwart weer spuiten! Maar moet je nu perse weer primer gebruiken:hmmz?? Als je nu alles met waterproof opschuurt en tis weer netjes en vlak, kun je toch na goed ontvetten er met zwarte lak overheen??? Dan hoef je toch niet weer primer er over te spuiten?? Het lakwerk wordt alleen lichtjes opgeschuurd verder niet! Wat is jullie advies?? Weet iemand dit hoe je dit beste kan doen! En die buitenste randen, die zilver waren, waren erg beschadigd! Nu zijn ze bruut en wil ik ze polijsten heb al proefstukje gedaan en t is best aardig! Wie heeft er tips!???
5 augustus 2010 om 18:34 #17708248tja . . . ik ben van plan om komend najaar mijn velgen te laten stralen en poedercoaten
ik meen 200 euro voor een set van 4poedercoaten is vele malen harder dan spuitlak.
5 augustus 2010 om 18:45 #17708249origineel gepost door sw_reijnders
tja . . . ik ben van plan om komend najaar mijn velgen te laten stralen en poedercoaten
ik meen 200 euro voor een set van 4poedercoaten is vele malen harder dan spuitlak.
Vergeet niet te vragen of ze de bout gaten, en het raakvlak af plakken. !!! Dit voor komt trillingen, en los lopen.
5 augustus 2010 om 18:46 #17708250Ja ik weet het, maar dan kun je die zilveren rand niet meer houden he?? Wil ze het zelfde zo terug hebben! Anders liet ik ze ook wel coaten, maar t gaat mij echt om of ik primer moet gebruiken??. Mij lijkt niet eigenlijk want de onderlaag gebeurt niks mee, je schuurt alleen de blanke lak eraf en dan ontvetten en weer opnieuw zwart! En die zilveren rand met waterproof fijn opschuren en dan met chroompoets opboenen! Dan blinken ze weer! En geen blanke lak er over heen! Want met steenslag enzo komt er weer vocht achter en gaat het weer bladderen die blanke lak! Die rand kun je gewoon 1x in t jaar opboenen ofzo…
5 augustus 2010 om 18:49 #17708251volgens mij kunnen ze tegenwoordig meer dan je denkt hoor met poedercoaten.
Met het poederen kun je toch ook gewoon afplakken, tape los en moffelen.
5 augustus 2010 om 18:51 #17708252Volgens mij hoef je geen primer te gebruiken mits je alle losse stukjes lak hebt verwijdert en lichjes hebt op geschuurd (niet door de lak heen) en zeker zo belangrijk, goed ontvetten dan kan je daar volgens mij gewoon nieuwe lak over heen zetten. Mocht je wel primer gebruiken zorg dan wel als je aflakt met een 2 componenten lak dat je ook een 2 componenten primer gebruikt. Maar ik moet ook zeggen dat ik het met Bas eens ben als je het echt goed wil doen dan moet je ze laten poedercoaten. En wat het alu betreft voorzichtig de krassen weg schuren en polijsten.:)
5 augustus 2010 om 19:13 #17708253origineel gepost door sw_reijnders
volgens mij kunnen ze tegenwoordig meer dan je denkt hoor met poedercoaten.Met het poederen kun je toch ook gewoon afplakken, tape los en moffelen.
Dat heb ik nog nooit gezien hoor!! Geloof niet dat ze dat doen! ja losse delen, maar dat is niet te doen man met die velgen denk ik!?? Weet je hoe secuur dat is en zo??? Lijkt me bijna niet mogelijk…. en dan wordt het erg prijzig denk ik??:hmmz
5 augustus 2010 om 19:16 #17708254origineel gepost door andre1058
Volgens mij hoef je geen primer te gebruiken mits je alle losse stukjes lak hebt verwijdert en lichjes hebt op geschuurd (niet door de lak heen) en zeker zo belangrijk, goed ontvetten dan kan je daar volgens mij gewoon nieuwe lak over heen zetten. Mocht je wel primer gebruiken zorg dan wel als je aflakt met een 2 componenten lak dat je ook een 2 componenten primer gebruikt. Maar ik moet ook zeggen dat ik het met Bas eens ben als je het echt goed wil doen dan moet je ze laten poedercoaten. En wat het alu betreft voorzichtig de krassen weg schuren en polijsten.:)Leek mij ook ja, gewoon licht opschuren en ontvetten! En ja alleen die zilveren rand en die zilveren spaken zouden dan gepolijst moeten worden! Dus dat moet dan pas nadat de velgen gespoten zijn!! heb t al geprobeerd een stukje maar als t zo glas is en gepolijst zeg maar plakt het plakband niet meer op die gepoliste spaken en rand! dus eerst spuiten lijkt me, en dan die randen zeer voorzichtig fijn opschuren, en dan kun je gelijk de verfrandjes zwart weg schuren en daarna alles opboenen met chromepoets ofzo….
5 augustus 2010 om 19:46 #17708255Niet doen! Echt primer gebruiken, is een “soepele” tussenlaag en bindmiddel tussen de 2 lakken. Lak is hard, nieuwe lak is dun, en krijg je nooit strak op een onbehandelde velg. Primer is een must, en wil je het echt strak spuitplamuur ook!
Tip, niet afplakken, gewoon polijsten, grote vlakken voorzichtig invetten, en spuiten-spuiten-spuiten, na de tijd met doek afnemen (vette gedeeltes veeg je zo af) en daarna met licht schuurpapier (p2000 of + ) randen nalopen, daarna nog eens polijsten.
5 augustus 2010 om 19:53 #17708256Als je het met een spuitbus doet is primer( mits de velg in goede staat) niet altijd nodig.Maar als je hem laat spuiten met de tegenwoordige waterbasis lakken is primer zeker nodig:) Suc6
Gr. Gts32v6
5 augustus 2010 om 20:00 #17708257Klopt, maar alleen met matte/halfmatte lakken. Topicstarter heeft volgens mij glans in het hoofd, dat moet echt met primer. Anders ook veel kans dat lakken op elkaar reageren.
5 augustus 2010 om 20:11 #17708258Ik wil de mijne ook zelf gaan opknappen. Binnenkort met 1 beginnen. Daarom heb ik zelf ook een beetje onderzoek gedaan.
Groeten
5 augustus 2010 om 20:15 #17708259Maar goed dat ik geen schilder ben geworden dan had de lak mij om de oren gevlogen;)
5 augustus 2010 om 20:16 #17708260Gekleurde oortjes? Probeer rood eens ;P
5 augustus 2010 om 20:18 #17708261origineel gepost door tmug
Niet doen! Echt primer gebruiken, is een “soepele” tussenlaag en bindmiddel tussen de 2 lakken. Lak is hard, nieuwe lak is dun, en krijg je nooit strak op een onbehandelde velg. Primer is een must, en wil je het echt strak spuitplamuur ook!Tip, niet afplakken, gewoon polijsten, grote vlakken voorzichtig invetten, en spuiten-spuiten-spuiten, na de tijd met doek afnemen (vette gedeeltes veeg je zo af) en daarna met licht schuurpapier (p2000 of + ) randen nalopen, daarna nog eens polijsten.
Wordt een bende toch???? Als je t gaat invetten enzo?? Je moet ook alles ontvetten en dan raak je dat vet weer aan enzo??? Denk toch beter afplakken! Maar alleen de randen waren beschadigd de rest niet in het hart enzo…… heb eigenlijk weinig zin om alles weer in de primer te gaan zetten! Veel werk en tis niet beschadigd! Onder het zwarte zit de natuurlijke grondlak al? nu is t toch net de blanke lak eraf en dan de kleur zwart glanzend spuiten! en ik wilde er ook geen blanke lak over heen doen…. Want dan krijg je weer blazen eronder enzo, en dat geplijste kun je dan niet meer bijwerken omdat er blanke lak over zit…..en zonder vernis kan er geen vocht onder de blanke laklaag komen en je kan die randen en spaken altijd bij blijven houden! Maar die primer…….? Is t echt nodig……..??:hmmz
5 augustus 2010 om 20:24 #17708262origineel gepost door CALIBRA4x4TURBO
origineel gepost door tmug
Niet doen! Echt primer gebruiken, is een “soepele” tussenlaag en bindmiddel tussen de 2 lakken. Lak is hard, nieuwe lak is dun, en krijg je nooit strak op een onbehandelde velg. Primer is een must, en wil je het echt strak spuitplamuur ook!Tip, niet afplakken, gewoon polijsten, grote vlakken voorzichtig invetten, en spuiten-spuiten-spuiten, na de tijd met doek afnemen (vette gedeeltes veeg je zo af) en daarna met licht schuurpapier (p2000 of + ) randen nalopen, daarna nog eens polijsten.
Wordt een bende toch???? Als je t gaat invetten enzo?? Je moet ook alles ontvetten en dan raak je dat vet weer aan enzo??? Denk toch beter afplakken! Maar alleen de randen waren beschadigd de rest niet in het hart enzo…… heb eigenlijk weinig zin om alles weer in de primer te gaan zetten! Veel werk en tis niet beschadigd! Onder het zwarte zit de natuurlijke grondlak al? nu is t toch net de blanke lak eraf en dan de kleur zwart glanzend spuiten! en ik wilde er ook geen blanke lak over heen doen…. Want dan krijg je weer blazen eronder enzo, en dat geplijste kun je dan niet meer bijwerken omdat er blanke lak over zit…..en zonder vernis kan er geen vocht onder de blanke laklaag komen en je kan die randen en spaken altijd bij blijven houden! Maar die primer…….? Is t echt nodig……..??:hmmz
Ik zal zeggen. Probeer eens 1
5 augustus 2010 om 20:27 #17708263ja inderdaad na mijn vakantie:)! Jij ook alvast succes ermee! Thanks voor de info……
5 augustus 2010 om 20:33 #17708264Dank u ;)
5 augustus 2010 om 20:56 #17708265je denkt minder werk te hebben, maar als je ligtjes invet met doekje, hev je minder werk. niet primeren kun je ze net zo goed niet spuiten.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.