velgen spuiten

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum velgen spuiten

• Dit onderwerp is leeg.
19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    CALIBRA4x4TURBO

He heb effe een vraagje, ik ben mijn zwarte velgen aan t opknappen, heb de buitenste randen helemaal kaal bruut geschuurd het is nu puur aluminium en is goed weg nu! Nu is het zwarte gedeelte van de velg de spaken enzo niet erg beschadigd bijna niks eigenlijk! Alleen wat stukjes blanke lak los! Nu wil ik het zwarte helemaal opnieuw effe zwart weer spuiten! Maar moet je nu perse weer primer gebruiken:hmmz?? Als je nu alles met waterproof opschuurt en tis weer netjes en vlak, kun je toch na goed ontvetten er met zwarte lak overheen??? Dan hoef je toch niet weer primer er over te spuiten?? Het lakwerk wordt alleen lichtjes opgeschuurd verder niet! Wat is jullie advies?? Weet iemand dit hoe je dit beste kan doen! En die buitenste randen, die zilver waren, waren erg beschadigd! Nu zijn ze bruut en wil ik ze polijsten heb al proefstukje gedaan en t is best aardig! Wie heeft er tips!???

sw_reijnders
      Deelnemer

tja . . . ik ben van plan om komend najaar mijn velgen te laten stralen en poedercoaten
        ik meen 200 euro voor een set van 4

poedercoaten is vele malen harder dan spuitlak.

arjontje
        Deelnemer

origineel gepost door sw_reijnders
          tja . . . ik ben van plan om komend najaar mijn velgen te laten stralen en poedercoaten
          ik meen 200 euro voor een set van 4

poedercoaten is vele malen harder dan spuitlak.

Vergeet niet te vragen of ze de bout gaten, en het raakvlak af plakken. !!! Dit voor komt trillingen, en los lopen.

CALIBRA4x4TURBO

Ja ik weet het, maar dan kun je die zilveren rand niet meer houden he?? Wil ze het zelfde zo terug hebben! Anders liet ik ze ook wel coaten, maar t gaat mij echt om of ik primer moet gebruiken??. Mij lijkt niet eigenlijk want de onderlaag gebeurt niks mee, je schuurt alleen de blanke lak eraf en dan ontvetten en weer opnieuw zwart! En die zilveren rand met waterproof fijn opschuren en dan met chroompoets opboenen! Dan blinken ze weer! En geen blanke lak er over heen! Want met steenslag enzo komt er weer vocht achter en gaat het weer bladderen die blanke lak! Die rand kun je gewoon 1x in t jaar opboenen ofzo…

sw_reijnders
            Deelnemer

volgens mij kunnen ze tegenwoordig meer dan je denkt hoor met poedercoaten.

Met het poederen kun je toch ook gewoon afplakken, tape los en moffelen.

andre1058

Volgens mij hoef je geen primer te gebruiken mits je alle losse stukjes lak hebt verwijdert en lichjes hebt op geschuurd (niet door de lak heen) en zeker zo belangrijk, goed ontvetten dan kan je daar volgens mij gewoon nieuwe lak over heen zetten. Mocht je wel primer gebruiken zorg dan wel als je aflakt met een 2 componenten lak dat je ook een 2 componenten primer gebruikt. Maar ik moet ook zeggen dat ik het met Bas eens ben als je het echt goed wil doen dan moet je ze laten poedercoaten. En wat het alu betreft voorzichtig de krassen weg schuren en polijsten.:)

CALIBRA4x4TURBO

origineel gepost door sw_reijnders
                  volgens mij kunnen ze tegenwoordig meer dan je denkt hoor met poedercoaten.

Met het poederen kun je toch ook gewoon afplakken, tape los en moffelen.

Dat heb ik nog nooit gezien hoor!! Geloof niet dat ze dat doen! ja losse delen, maar dat is niet te doen man met die velgen denk ik!?? Weet je hoe secuur dat is en zo??? Lijkt me bijna niet mogelijk…. en dan wordt het erg prijzig denk ik??:hmmz

CALIBRA4x4TURBO

origineel gepost door andre1058
                    Volgens mij hoef je geen primer te gebruiken mits je alle losse stukjes lak hebt verwijdert en lichjes hebt op geschuurd (niet door de lak heen) en zeker zo belangrijk, goed ontvetten dan kan je daar volgens mij gewoon nieuwe lak over heen zetten. Mocht je wel primer gebruiken zorg dan wel als je aflakt met een 2 componenten lak dat je ook een 2 componenten primer gebruikt. Maar ik moet ook zeggen dat ik het met Bas eens ben als je het echt goed wil doen dan moet je ze laten poedercoaten. En wat het alu betreft voorzichtig de krassen weg schuren en polijsten.:)

Leek mij ook ja, gewoon licht opschuren en ontvetten! En ja alleen die zilveren rand en die zilveren spaken zouden dan gepolijst moeten worden! Dus dat moet dan pas nadat de velgen gespoten zijn!! heb t al geprobeerd een stukje maar als t zo glas is en gepolijst zeg maar plakt het plakband niet meer op die gepoliste spaken en rand! dus eerst spuiten lijkt me, en dan die randen zeer voorzichtig fijn opschuren, en dan kun je gelijk de verfrandjes zwart weg schuren en daarna alles opboenen met chromepoets ofzo….

tmug

Niet doen! Echt primer gebruiken, is een “soepele” tussenlaag en bindmiddel tussen de 2 lakken. Lak is hard, nieuwe lak is dun, en krijg je nooit strak op een onbehandelde velg. Primer is een must, en wil je het echt strak spuitplamuur ook!

Tip, niet afplakken, gewoon polijsten, grote vlakken voorzichtig invetten, en spuiten-spuiten-spuiten, na de tijd met doek afnemen (vette gedeeltes veeg je zo af) en daarna met licht schuurpapier (p2000 of + ) randen nalopen, daarna nog eens polijsten.

Gts32v6
                      Deelnemer

Als je het met een spuitbus doet is primer( mits de velg in goede staat) niet altijd nodig.Maar als je hem laat spuiten met de tegenwoordige waterbasis lakken is primer zeker nodig:) Suc6

Gr. Gts32v6

tmug

Klopt, maar alleen met matte/halfmatte lakken. Topicstarter heeft volgens mij glans in het hoofd, dat moet echt met primer. Anders ook veel kans dat lakken op elkaar reageren.

Bakkum

Ik wil de mijne ook zelf gaan opknappen. Binnenkort met 1 beginnen. Daarom heb ik zelf ook een beetje onderzoek gedaan.

Linkje

Groeten

andre1058

Maar goed dat ik geen schilder ben geworden dan had de lak mij om de oren gevlogen;)

Bakkum

Gekleurde oortjes? Probeer rood eens ;P

CALIBRA4x4TURBO

origineel gepost door tmug
                                  Niet doen! Echt primer gebruiken, is een “soepele” tussenlaag en bindmiddel tussen de 2 lakken. Lak is hard, nieuwe lak is dun, en krijg je nooit strak op een onbehandelde velg. Primer is een must, en wil je het echt strak spuitplamuur ook!

Tip, niet afplakken, gewoon polijsten, grote vlakken voorzichtig invetten, en spuiten-spuiten-spuiten, na de tijd met doek afnemen (vette gedeeltes veeg je zo af) en daarna met licht schuurpapier (p2000 of + ) randen nalopen, daarna nog eens polijsten.

Wordt een bende toch???? Als je t gaat invetten enzo?? Je moet ook alles ontvetten en dan raak je dat vet weer aan enzo??? Denk toch beter afplakken! Maar alleen de randen waren beschadigd de rest niet in het hart enzo…… heb eigenlijk weinig zin om alles weer in de primer te gaan zetten! Veel werk en tis niet beschadigd! Onder het zwarte zit de natuurlijke grondlak al? nu is t toch net de blanke lak eraf en dan de kleur zwart glanzend spuiten! en ik wilde er ook geen blanke lak over heen doen…. Want dan krijg je weer blazen eronder enzo, en dat geplijste kun je dan niet meer bijwerken omdat er blanke lak over zit…..en zonder vernis kan er geen vocht onder de blanke laklaag komen en je kan die randen en spaken altijd bij blijven houden! Maar die primer…….? Is t echt nodig……..??:hmmz

Bakkum

origineel gepost door CALIBRA4x4TURBO

origineel gepost door tmug

Wordt een bende toch???? Als je t gaat invetten enzo?? Je moet ook alles ontvetten en dan raak je dat vet weer aan enzo??? Denk toch beter afplakken! Maar alleen de randen waren beschadigd de rest niet in het hart enzo…… heb eigenlijk weinig zin om alles weer in de primer te gaan zetten! Veel werk en tis niet beschadigd! Onder het zwarte zit de natuurlijke grondlak al? nu is t toch net de blanke lak eraf en dan de kleur zwart glanzend spuiten! en ik wilde er ook geen blanke lak over heen doen…. Want dan krijg je weer blazen eronder enzo, en dat geplijste kun je dan niet meer bijwerken omdat er blanke lak over zit…..en zonder vernis kan er geen vocht onder de blanke laklaag komen en je kan die randen en spaken altijd bij blijven houden! Maar die primer…….? Is t echt nodig……..??:hmmz

Ik zal zeggen. Probeer eens 1

CALIBRA4x4TURBO

ja inderdaad na mijn vakantie:)! Jij ook alvast succes ermee! Thanks voor de info……

Bakkum

Dank u ;)

tmug

je denkt minder werk te hebben, maar als je ligtjes invet met doekje, hev je minder werk. niet primeren kun je ze net zo goed niet spuiten.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
                                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.