velgen polijsten hoe moet ik dat doen

Forumindex Forums Techniek Banden, remmen en onderstel velgen polijsten hoe moet ik dat doen

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17245464
    corsa b rijder
    Deelnemer
      Lid sinds:
      14 November 2011

      hallo ik heb een vraag ik heb vandaag een setje sportvelgen gekocht voor mijn corsa alleen zijn ze super lelijk helemaal afgebladerd maar het model is wel mooi wie ow wie kan mij vertellen hoe ik moet beginnen met polijsten heb wel het een en ander gelezen maar daar waren de velgen niet afgebladerd en bij bij mel dus wie kan mij vertellen hoe ik moet beginnen ook ben ik in bezit van een straal pistool mischien dat dit wat werk bespaart mvg michael

      #17977604
      soepkiepe
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 August 2010

        wees blij dat ze al aan het af bladeren zijn:P
        teken dat de verf er los op zit.
        alle verf moet je er af halen, en dan schuren schuren en nog eens schuren.,
        tot ie helemaal glad is.
        ik ben zelf tot korrel 1000 gegaan, maar is eigenlijk net wat te weinig, liggen nu dus ook nog in de schuur te wachten op korrel 1200 en als dat ook te weinig is komt korrel 2000 er maar over heen.
        als je dat allemaal klaar hebt moet je er met een polijst setje over heen gaan en met alluminium poets.
        die setjes zijn wel te koop, heb er zelf nu 1 in de garage liggen van een maat, weet niet precies dus wat er allemaal in zo setje zit.
        ik heb hier 1 harige borsten waar als ik groen spul (blokje) er mee op aanbreng.
        dat wrijf ik uit, en met dasty maak ik hem dan schoon.
        dan heb ik 2 keer van die soort opgevouwen doek in een ding voor op de boormachine, doe ik eerst wat van die aluminium poets op de velg, en dan ga ik met die borstels er over heen.
        dat wat tot nu toe gedaan is ziet er mooi glimmend uit, maar als ik het zo op de juiste manier heb gedaan weet ik niet:P
        zo deed me maat het, heb het van hem af gekeken haha :jerry :jerry

        en ik wil ze na de tijd ff in de wax zetten, zodat ze wat langer mooi blijven.
        reken er trouwens wel op dat je ene mooi poosje aan het schuren bent, heb ik me aardig in vergist.

        #17977605
        corsa b rijder
        Deelnemer
          Lid sinds:
          14 November 2011

          en als ik ze straal moet ik ze dan ook nog schuren of kan ik gelijk gaan polijsten ?? mvg michael

          #17977606
          otdh
          Deelnemer
            Lid sinds:
            2 March 2010

            zoiezo schuren, of je nu straalt of niet…

            beginnen met korrel 120 > 180 > 240 > 360 > 400 (vanaf hier Waterproof) 600 > 800 > 1000 > 1200 > 1500 > 2000
            als je t goed geschuurd hebt, zijn er geen krassen meer zichtbaar en begint t al n beetje te glanzen

            daarna polijsten met BELGOM alu poets in combinatie met n zachte doek en veel geduld hebben ( of polijstsetje voor op de boormachine halen bij de gamma oid )

            #17977607
            soepkiepe
            Deelnemer
              Lid sinds:
              10 August 2010

              met zo polijst setje ben je wel eerder klaar dan met een doek, dat heb ik dan wel weer gemerkt.
              maar zoals hier boven ook al gezegt, dat schuren ontkom je niet aan, ja of je moet het een ander laten doen:P
              ik heb het met een schuurmachine gedaan, maar als je dat doet pas er dan op dat je echt de machine het werk laat doen.
              anders krijg je krasjes die je weer blijft zien (ervaring van de 1e velg:P)
              en als je het met een boormachine gaat doen, let er op dat wanneer je in een hoekje of gaatje bezig gaat je niet met de boorkop tegen de velg komt.
              ook dat weet ik weer van de 1e velg :P en die krasjes schuur je echt niet makkelijk weg ;)

              #17977608
              corsa b rijder
              Deelnemer
                Lid sinds:
                14 November 2011

                ok dan weet ik genoeg iedereen bedankt voor de info weet iemand hoe lang je over een velg doet mvg michael

                #17977609
                soepkiepe
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  10 August 2010

                  afhankelijk van e zelf.
                  ik heb ze eer nu al 3 week onder weg, maar doe er momenteel ook niks aan.
                  ligt er ook aan hoeveel verf als er op zit, we hebben verfafbijt geprobeerd en dat werkte totaal niet, dus al weer extra tijd kwijt daar door.
                  en kan maar zo zijn dat dat bij jou wel werkt, scheelt je aardig wat werk, dan hoef je hem alleen maar glad te schuren, ik moest eers de blanke lak, gewone verf, en dikke laag spuitplamuur weg schuren.
                  ik denk dat als je er echt goed mee bezig gaat je er zeker wel 2 op een dag klaar krijgt, en misschien ook wel 4, k kan er niet precies antwoord op geven.

                  #17977610
                  jblfreak
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    mijn velgranden laatst ook gedaan van me dz’s

                    alleen over de poets zijn meningen verschild

                    belgom is goed spul maar ik zweer bij unipol :P

                    mijne zijn zo geworden

                    #17977611
                    RISL
                    Moderator
                      Lid sinds:
                      24 January 2011

                      @Soepkipje, ik zou er niet blij mee zijn als de verf er af bladdert. Dat betekent namelijk dat er grote spanningen door het materiaal zijn gegaan….
                      Momenteel bezig bij de Efteling, paar dagen geleden een grote heflift gekeurd…niets verontrustends, behalve afbladderende lak. En om die reden gaan we ‘m helemaal magnetisch NDO-keuren en wordt alles netjes nagemeten en gereviseerd….

                      #17977612
                      soepkiepe
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        10 August 2010

                        hmm dacht slechte kwaliteit verf of zo, of verf die er allang op zit en dus aardig wat heeft mee gemaakt.

                        #17977613
                        Junior125
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          25 January 2006

                          kan ook gewoon oxidatie zijn ontstaan dmv steenslag of stoeprand schade. meest voorkomende kwaaltje naar mijn weten.

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.