Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Velgen Opel Vectra B1 [1996]
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 juni 2012 om 19:38 #18032276
is ook het beste, Gewoon een mooie Auto kopen waar al een Flinke Motor in ligt.
Die zijn vaak ook al wat beter uitgerust, alhoewel je zelfs de V6 tegenkomt met heel weinig opties erop..
Willem
3 juni 2012 om 19:48 #18032277Ja maar de meeste Vectra’s zijn reeds voorbereid op vele opties zoals zetelverwarming, mistlampen, CC, ruitenwisseritervalregelaar, … dus als je een beetje uitziet naar vectra’s van de sloop, een beetje handig bent en soms eens lief lacht naar iemand van het OF kan je die dingen er erna nog inzetten ;)
Heb nu ook nog een ruitenwisserintervalregelaar met zekering gekocht, mistlampen met zekering gekocht en ga binnenkort CC-hendel (en alles wat erbij hoort) kopen voor dit er allemaal in te steken.
Eerst en vooral al zien naar de perfecte motor ;)
Grtz Seth
3 juni 2012 om 21:23 #18032278En hou er rekening mee dat ombouw van een 1.6 8 klepper naar 2.5 V6 ook nog wat administratief werk met zich meebrengt. Als je bij een APK aan komt zetten met ineens 2 cilinders meer dan op je papieren staan heb je probleem nummer 1. Daarnaast heb je een vermogenstoename van méér dan 40%, dat is probleem 2.
Ombouwen is dus leuk werk, maar kijk even naar het totaalplaatje! ;) Ik zou eerlijk gezegd deze zsm kwijt proberen te raken en een andere halen. :)
4 juni 2012 om 06:44 #18032279een 2.5 v6 en dan ook nog geen schijven achter niet doen
er komt heel veel bij kijken en als je een apk wilt gaan doen en je krijgt een
steek proef ik denk dat jer dan pech hebt maar goed ik het ook fouthebbengr
4 juni 2012 om 08:12 #18032280wat kan er mis gaan bij een apk dan, en deze is rdw gekeurt toch
4 juni 2012 om 16:16 #18032281Zodra je een ander blok in je auto legt dan is voorgeschreven heb je bij de RDW en APK een probleem, mits je dat niet via de officiële weg doet. Als het aantal cilinders gelijk blijft en de vermogenstoename onder de 40% dan is dat allemaal nog niet zo’n punt. Dat is in het geval van een 1.6 4 pitter naar 2.5 V6 dus niet het geval. Je kan ook niet zomaar een V8 in een fiat panda lepelen omdat dat nu eenmaal past. ;)
Al met al is ombouw van deze 1.6 naar een 2.5 gigantisch veel werk, kost een hoop centen en je krijgt ook nog eens een berg administratief geneuzel over je heen. Tel het allemaal eens op en kijk wat je kwijt bent. Ik zou er nooit aan beginnen.
Eindeloos ombouwwerk moet je ook liggen hoor. Je ziet het soms ook in de Keverwereld waarin mensen een Kever compleet ombouwen met Porsche onderdelen (en hoeveel ik daar niet al van heb afgesleept met verschillende Opels…). Je betaalt méér dan je voor een èchte Porsche zou betalen en vervolgens rij je nog in een massaproduct genaamd Kever… :hmmz Koop dan gelijk een Porsche. ;)
4 juni 2012 om 16:42 #18032282Idd, als je een mooie motor koopt (2.0, 2.2 of 2.5 V6) en daar een paar modificaties aan doet (DBilas doet enorm veel voor de zwaardere motoren) zal je minder geld kwijt zijn en veel blijer zijn met het resultaat. :thumb
Grtz Seth
4 juni 2012 om 20:08 #18032283@Seth wrote:
Ja maar de meeste Vectra’s zijn reeds voorbereid op vele opties zoals zetelverwarming, mistlampen, CC, ruitenwisseritervalregelaar, … dus als je een beetje uitziet naar vectra’s van de sloop, een beetje handig bent en soms eens lief lacht naar iemand van het OF kan je die dingen er erna nog inzetten ;)
Heb nu ook nog een ruitenwisserintervalregelaar met zekering gekocht, mistlampen met zekering gekocht en ga binnenkort CC-hendel (en alles wat erbij hoort) kopen voor dit er allemaal in te steken.
Eerst en vooral al zien naar de perfecte motor ;)
Grtz Seth
Dat is echt HEEEELLLLL Verschillend Seth, De Hele kale zijn meestal niet heel erg voorbereid op alles..
De Modellen vanaf 1998 zijn meestal al helemaal nergend op voorbereid.
Willem
4 juni 2012 om 20:26 #18032284de luxere versies nog wel hoor wim
maar de kale versies zijn idd echt kaal :)mijn vec waren koplampsproeiers voorbereid (was plug & play) en volgens mij ook electrische ramen achter.
die moeten dr alleen nog eens inspringen :)4 juni 2012 om 20:29 #18032285Dat is wel vaag, zal eens bij mij kijken of koplamsproeiers is voorbereid..
heb tenslotte ook een dikkere B2 uitvoering..
bij mij is wel het alarm voorbereid.
leeslampen, Spiegel lampjes deurlampjes etc zit er al in..
willem
4 juni 2012 om 20:57 #18032286echt waar
bij de koplampsproeiers zat het relais voetje keurig netjes zonder relais in de relaisbox bovenop de ABS unit en lag de stekker netjes naast de ruitensproeier tank voor de extra koplampsproeier pomp.
ik kon alles zo inklikken en het werkte.
4 juni 2012 om 21:02 #18032287ik heb nog niet in dat kastje gekeken..
willem
4 juni 2012 om 21:19 #18032288@wim-v6 wrote:
@Seth wrote:
Ja maar de meeste Vectra’s zijn reeds voorbereid op vele opties zoals zetelverwarming, mistlampen, CC, ruitenwisseritervalregelaar, … dus als je een beetje uitziet naar vectra’s van de sloop, een beetje handig bent en soms eens lief lacht naar iemand van het OF kan je die dingen er erna nog inzetten ;)
Heb nu ook nog een ruitenwisserintervalregelaar met zekering gekocht, mistlampen met zekering gekocht en ga binnenkort CC-hendel (en alles wat erbij hoort) kopen voor dit er allemaal in te steken.
Eerst en vooral al zien naar de perfecte motor ;)
Grtz Seth
Dat is echt HEEEELLLLL Verschillend Seth, De Hele kale zijn meestal niet heel erg voorbereid op alles..
De Modellen vanaf 1998 zijn meestal al helemaal nergend op voorbereid.
Willem
Dan heb ik toch veel chance met mijn Vecje want ik moest enkel een zekering, een set mistlampen en een lichtschakelaar met dubbele mistlampknoppen halen en de rest was reeds voorbereid van draad. Stoelverwarming met electrische verstelbaarheid hetzelfde verhaal (Wil deze wel kopen maar wil ook Sparco kuipzetels dus dat is nog de twijfel :D), CC ook hetzelfde, moet enkel zien naar een remschakelaar, een koppelingsschakelaar en een hendel met CC knoppen en wss ook een servomotor.. Ik mag iets meehebben éh Wim anders zit ik helemaal in zak en as :D
Grtz Seth
4 juni 2012 om 21:36 #18032289je kan mazzel hebben.
maar bijvoorbeeld de Vectra’s B met Alleen Electrische ramen voor, of zelfs dat niet, zijn meestal weer nergens op voorbereid
@ Bas SWD40 Reijnders met koplampsproeiers voorbereid: bij mij niet duss..
Nu ligt dat kabelboompje er in 5 minuten in, dus dat is het probleem niet..
Willem
4 juni 2012 om 22:22 #18032290@ seth electrische verstelbaarheid. is niet gelevert op een b (oke engeland de sri) dus die voor bereiding lijkt mij stug
@Lemmens, ik bedoelde wel deze vectra, weet gelukkig de regel,s aardig goed. en een 6 cil in een vectra b zijn ze bij de rdw niet moeilijk omdat de vectra b al een type goedkeuring heeft.kwa voorbereiding moet je denk ik ook net treffen
4 juni 2012 om 22:35 #18032291@Wim: Achterste ramen zijn bij mij ook niet voorbereid, wou ik eerst ook nog inbouwen maar ik twijfel of dit echt wel nodig is, gezien enkel ten hoogste mijn vriendin meerijdt :P
@teungts: Ah dan is dit enkel voor de stoelverwarming dus. De OD had me wijsgemaakt dat dit voor beide was. Hij zal wss gedacht hebben dat ie me wat kon aansmeren :jerryHeb ontdekt dat ik nog een extra stekker langs elke kant naast de mistlampstekker heb. Weet iemand soms waar deze voor dient? :hmmz Deze heb ik ook proberen uit te meten maar waarschijnlijk omdat die gewoon voorbereid is en niet aangesloten op een zekering en eventuele knop geeft ie dus ook geen volt weer. De OD wist dit mij ook niet te vertellen. Heeft zelfs in de map met de elektrische schema’s niets gevonden…
Grtz Seth
4 juni 2012 om 22:37 #18032292foto? kan mij niet zo,n stekker herineren en heb hier een b1 cdx sloper
4 juni 2012 om 22:46 #18032293Sommige hebben de stoelverwarming tot de stoel voorbereid, en andere hebben alleen de airbag / gordelspanner kabels liggen.
Bij mij zitten er dus al 3 stekkers op:
1 stekker voor de Gordelspanner
1 stekker voor de Zij airbag
1 stekker voor de stoelverwarminghad laatst een B2 sport bj2000 daar lag de stekker voorbereid voor verwarming, een waren de Airbag en spanner aangesloten.
bij mijn B1 lag maar 1 stekker, alleen de spanner.
Willem
4 juni 2012 om 22:50 #18032294zal morgen eens zien of ik foto’s kan maken van de stekkers ;)
5 juni 2012 om 16:43 #18032295dingen voorbewerkt? dient daar een los kastje met klitteband onder de stoelen voor? xD want dat ligt er en momnteel met een rood plastic draadje nergens op aangelosten :D nee mare… ik heb er nu 2 dagen kilometers mee moeten maken en t is zeker wel een leuk toerwagentje als je géén inhaal poging maakt in de versnelling waar je in rijd of degene eronder :p ik ga ff wat doorbeunen en dan gaat er een 2 liter blok in :) dan vind ik het mooi. Overigens:
Er staat op mijn kentekenbewijs géén vermogen ingevuld? Hoe kan RDW dan bepalen of ik me aan de 40% hou? :)
5 juni 2012 om 18:03 #18032296Op je nummerplaat kunnen ze (zo goed als) alle info afnemen:)
Dat is het plezante in Nederland voor de niet-gepersonaliseerde platen: de nummerplaat is aan de wagen gekoppeld en niet de verzekeringsnemer :)
Grtz Seth
6 juni 2012 om 21:44 #18032297@NLDommelsch wrote:
dingen voorbewerkt? dient daar een los kastje met klitteband onder de stoelen voor? xD want dat ligt er en momnteel met een rood plastic draadje nergens op aangelosten :D nee mare… ik heb er nu 2 dagen kilometers mee moeten maken en t is zeker wel een leuk toerwagentje als je géén inhaal poging maakt in de versnelling waar je in rijd of degene eronder :p ik ga ff wat doorbeunen en dan gaat er een 2 liter blok in :) dan vind ik het mooi. Overigens:
Er staat op mijn kentekenbewijs géén vermogen ingevuld? Hoe kan RDW dan bepalen of ik me aan de 40% hou? :)
Tik m maar eens in op de VWE site of op Autoweek.
Daar staat veelal wel het vermogen op.
Ook staat de motorcode op het kenteken X16SZR
Willem
7 juni 2012 om 06:23 #18032298jep… autoweek wist het allemaal : :) nja, tog gaat er een ander motortje in :) en wel een 2.0liter turbo :) lijkt me teveel werk om deze auto aan te passen naar een v6 hoe graag ik ook wil :p
7 juni 2012 om 10:30 #18032299Suc6 met je ideeën. Denk dat een v6 er sneller in licht
7 juni 2012 om 11:51 #18032300@teungts wrote:
Suc6 met je ideeën. Denk dat een v6 er sneller in licht
dat weet ik wel zeker.
de v6 is namelijk STANDAARD geleverd in de vectra en de 2L turbo niet
daar is dus geen MM-systeem van.maar uiteindelijk kan het wel he
waar een wil (en geld) is is een weg.maar ga niet zeggen dat een V6 moeilijker is :)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.