Velgen Kadett E GSi '88

Forumindex Forums Modellen Kadett Velgen Kadett E GSi '88

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    yungjojo9

Ik ben al geruime tijd in het bezig van een E GSi 8v(SEH) vanuit 1988.
      Deze is nagenoeg compleet origineel behalve de velgen.
      Na ff zoeken geraak ik er niet goed uit welke de originele velgen zijn waarmee deze is geleverd.
      Weet iemand dit toevallig.
      Ik vermoed dat het tussen deze 2 zal gaan:

(met dan aan pat70 voor het voorbeeld :P)

Kan iemand hier duidelijkheid in brengen voor mij?

asconahobbyist
      Deelnemer

Op de witte GSi zijn het wieldoppen,deze waren standaard bij de 8V modellen,in bij andere lakkleuren waren ze zilverkleur,tegen meerprijs waren de velgen op de 2e foto te verkrijgen.
        Ik meen dat de GSi 16V de velgen standaard had.
        De SEH had ook een iets hogere bandenmaat,185/65 r14,tegen 185/60 r14 voor de 115 pk variant
        Overigens had de 1.8 GSi het eerste jaar meen ik zelfs 13 inch velgen met doppen (met hetzelfde design als de latere 14 inch doppen op de witte GSi op de foto)

corsa_c20xe
        Deelnemer

Op mijn originele SEH van ’88 zitten de velgen van de onderste foto, en ik weet 100% zeker dat dit vanaf fabriek was…

yungjojo9

Ok super, die heb ik dus ook gekocht een tijdje terug, maar met wat rond te kijken begon ik toch wat te twijfelen.

Maar als ik van de uitleg van asconahobbyist moet uitgaan hadden ze evengoed allebei gekunnen.

Pat70

De witte onder mijn auto zijn idd doppen. Ze zijn naar mijn weten allemaal 13 inch voor de kadett,ook de zilveren en de vauxhall doppen van deze uitvoering. Voor de ascona heb je ook nog 14 inch (special edition) welke gewoon op iedere 14″staalvelg passen. die van de ascona zijn wel in polar en casablanca wit dus ff oppassen welke je koopt !
              Ik zelf heb er via Ebay in Oostenrijk een nieuw setje 14″ in polarwit voor gekocht welke er na de 20xe ombouw onder komen. Op de foto zijn nog de 13″te zien (heb ik ook nog nieuwe van)
              Bij Cope in Emmen liggen nog nieuwe. kost 100 euro voor een complete set.
              Heb nog een link voor je in Engeland :
              http://www.vauxhall-car-parts.co.uk/acatalog/Astra2_Wheels.html
              Eerste foto is zilver maar de doppen zijn wit !! Dan heb je een set met vauxhall logo erin. Zijn ook mooi want ik heb ze zelf onder mijn eerste witte 86er gehad. Wel ff mailen voor de kleur dus !

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.