Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › velgen gecoat van de Rieger Calibra.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 december 2011 om 15:09 #17240287
Ik heb deze week de velgen laten powdercoaten.
Mat glans zwart.
225/45/18/w92 9.5J achter en 225/40/18/w92 8,5J voor.
Nieuw rubber voor op laten leggen.
Ze zijn nu pekel proof en het staat super !!
Ik heb ze net gemonteerd.Foto’s volgen.
Zag dat de plastic modder schermjes binnen in de wielkasten achter kapot waren.
Zijn die nog te koop ergens of heeft iemand ze nog liggen voor weinig ?17 december 2011 om 15:52 #17907149Sloop???
Aangepast.
17 december 2011 om 17:05 #17907150Is dat de juiste naam ?
Modder scherm …. binnenscherm….. ehhhh18 december 2011 om 09:38 #17907151Wielkuip?
18 december 2011 om 13:03 #17907148@16VCalibra wrote:
Wielkuip?
Letterlijk lijkt het meer een op stuk vliegenmepper met een paar bevestigingspunten.
Maat is ongeveer 30 x 30 cm …. mag je geen kuip noemen toch……18 december 2011 om 14:21 #17907152Modderkappen, zijn volgens mij meer mensen op zoek naar.
Gewoon op de sloop kijken.
18 december 2011 om 14:28 #17907153Die kleintjes aan de voorkant van de wielkasten dus, lekker weg laten en de overgebleven gaten dicht lassen komt alleen maar zand en troep doorheen wat je dorpels niet leuk gaan vinden op den duur.
18 december 2011 om 16:54 #17907154@InjectTheVenom wrote:
Die kleintjes aan de voorkant van de wielkasten dus, lekker weg laten en de overgebleven gaten dicht lassen komt alleen maar zand en troep doorheen wat je dorpels niet leuk gaan vinden op den duur.
Deze zitten bij de achterwielen.
1 is er losgeraakt en heeft wat happen uit mijn profiel genomen.
Al bij de vorige eigenaar.
Ik zag het toen de wielen eraf gingen om te coaten.22 december 2011 om 19:03 #17907155Dit is de schade die het aan kan richten:
En zo wordt het opgelost:
29 december 2011 om 19:31 #17907156fotooooo’s van de wielennnn :P :afro
11 januari 2012 om 20:05 #17907158@0Rudy0 wrote:
fotooooo’s van de wielennnn :P :afro
Close up foto volgt bij beter weer.
Zelfs de lak ziet er hier niet uit.11 januari 2012 om 21:17 #17907159Mag ik vragen of je die auto zo zelf hebt gemaakt of zo gekocht?
Ik zit er over te twijfelen om zo’n breed bouw set te kopen maar die zijn redelijke prijzig… maar wil er best voor sparen.
Wat zit er bij jou op abs of poly?
11 januari 2012 om 21:36 #17907160@Maurice89 wrote:
Mag ik vragen of je die auto zo zelf hebt gemaakt of zo gekocht?
Ik zit er over te twijfelen om zo’n breed bouw set te kopen maar die zijn redelijke prijzig… maar wil er best voor sparen.
Wat zit er bij jou op abs of poly?
Heb m zo gekocht.
Ik viel voor de lijn die er in zit.
De auto “klopt ” gewoon helemaal.
Cosmetisch ziet hij er niet grandioos uit,maar het plan is om hem over te spuiten.abs of poly ?
Verklaar je nader ?Als je een beetje op let en je kijkt op MP. dan staat er regelmatig gaaf spul te koop voor weinig.
Of je Googled een beetje ..12 januari 2012 om 07:36 #17907161Abs is een ‘flexibel’ kunststof.
Polyester is knetterhard.Voorbeeld:
Als je met ABS-bumper een drempel zou raken, dan heb je wellicht wat lakschade en/of krassen of de bumper.
Polyester springt kapot omdat het zo hard is.@ Maurice:
Let wel dat je in je wielranden moet slijpen! Deze ook omvouwen ter bevestiging van de breedbouw.
Dat slijpgebeuren heeft me altijd tegengehouden om zo’n setje te bevestigen…Succes!
Gr.
Pastra12 januari 2012 om 08:44 #17907157@Maurice89 wrote:
Mag ik vragen of je die auto zo zelf hebt gemaakt of zo gekocht?
Ik zit er over te twijfelen om zo’n breed bouw set te kopen maar die zijn redelijke prijzig… maar wil er best voor sparen.
Wat zit er bij jou op abs of poly?
Als je zo een breed set koopt,
koop dan gelijk een goede, zoals Rieger.Zit je rond de 1350 euro voor de set en dan moet je nog laten spuiten en monteren.
Sommige spuit bedrijven hebben een set aanbieding, dus een vaste prijs voor montage en spuiten.Maar als je ziet dat ik voor de Rieger voor en achter lipjes en de lumma dakspoiler al 510 euro heb betaald.
Dan valt 1350 euro wel mee voor een complete set.Als je iets goedkopers neemt en het gaat bij elke drempel kapot, dan ben je op den duur,
gewoon duurder uit.12 januari 2012 om 16:06 #17907162Ja ik wil ook geen Polyester, en over dat slijpen wist ik niet heb me er nooit in verdiept.
Ik vind het opzich wel mooi staan op een calibra als de er goed uit ziet enzo
12 januari 2012 om 17:56 #17907163k heb geluk gehad,ik heb dit setje ook alleen voor 250 gekocht in belgie…
die man had het breedsetje bij een inruil cali gekregen en hij kon er niks mee dus verkocht ie het.
en het is gewoon rieger..mn voorlip heb ik op de sloop gekocht voor 20 euro :D en ook rieger..
achter bumper met lip heb ik overgenomen van bjorn doedens..geloof 60 euro..@ pastra:slijpen is niet altijd nodig hoor,ken een gast die het heeft zonder slijpen…ik begreep alleen dat je dan niet meer dan 16 inch velgen dr onder kan hebben of zo iets…
heb dit namelijk is op het calibra forum gevraagt,omdat ik ook niet wil gaan slijpen in me kasten..Ik kan het fout hebben maar dit is mij toen verteld..
heeft er iemand hier btw foto’s of iets dergelijk van de montage van de breedbouw?
12 januari 2012 om 18:53 #17907164Dus een dikke uitbouw met kleine velge dat staat niet vind ik :jerry
12 januari 2012 om 19:12 #17907165wielmaat maakt niet uit zolang de band/velg verhouding maar klopt. grotere velg is plattere band en dus even groot. (helaas wordt hier in de praktijk vaak niet naar gekeken)
wat ik ervan begrepen heb; dat zonder de body aan te passen je niet verder dan 4cm kan verlagen en ook stevige bumpstops eronder moet zetten om te verkomen dat ie doorschiet zn kast in.
14 januari 2012 om 13:23 #17907166FF update.
Hier een close up van de ondertussen wat vies geworden velgen….
Let op de gesmolten imbusboutjes……. naar dat zie je alleen als je heel goed kijkt.
Wel 4 nieuwe Barracuda naafkapjes op de kop kunnen tikken voor 25 euri.Met de geperforeerde schijf is 8.5J 18 inch x 40
Met de dichte schijf is 9.5J 18 inch x 45 (maar dit wordt straks weer 40)15 januari 2012 om 23:34 #17907167@Pastra wrote:
Abs is een ‘flexibel’ kunststof.
Polyester is knetterhard.Voorbeeld:
Als je met ABS-bumper een drempel zou raken, dan heb je wellicht wat lakschade en/of krassen of de bumper.
Polyester springt kapot omdat het zo hard is.@ Maurice:
Let wel dat je in je wielranden moet slijpen! Deze ook omvouwen ter bevestiging van de breedbouw.
Dat slijpgebeuren heeft me altijd tegengehouden om zo’n setje te bevestigen…Succes!
Gr.
PastraKlopt als een bus. ABS is sowieso ook het materiaal waar je bumpers normaalgesproken (af-fabriek) van gemaakt zijn. Daar kan je prima een trap tegenaan geven of een drempeltje mee raken. Dat breekt niet zomaar. Polyesterhars wordt idd knetterhard. Tikje er tegenaan en je hebt de stukken bumper al los hangen.
Rieger maakt sowieso vrij weinig spul van Polyester. 90% is ABS vziw. Soms wat Polyurethaan (PU, ook kunststof) wat ook best aardig spul is.
Nog een voordeel van ABS is dat je het praktisch direct uit de doos kan lakken. Polyester heb je altijd nog wat werk aan met plamuren enzo. Gebeurt bijna nooit dat dat spul spiegelglad is, en ABS is dat praktisch altijd wel (tenzij transportschade ofcourse).
Kunststofprimer er op, lak er overheen, transparante lak, monteren: klaar.Wat je meer betaalt voor ABS (ja, het is duurder) spaar je dus weer uit in de tijd die je spuiter gebruikt in de voorbereiding.
16 januari 2012 om 18:13 #17907168nu alleen het probleem; ook de breedbouwstukken van rieger zijn poly ;)
de skirts e.d. zijn uiteraard wel gewoon abs16 januari 2012 om 19:12 #17907169Verrek, idd. Kon het niet geloven, maar het staat ook in de gids aangegeven dat het poly is.
16 januari 2012 om 19:27 #17907170dacht eerst ook dat ik opgelicht was :-P (heb zelf ook zo’n set liggen)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.