Velgen Corsa B?

Forumindex Forums Modellen Corsa Velgen Corsa B?

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Proto X

Hi all,

Ik heb een Corsa B uit ’99, en er zitten nog stalen wielen en wieldoppen onder.. Ik wil daar natuurlijk z.s.m knappe velgen onder knallen, maar wie kan mij vertellen wat het maximale aan grootte is wat je onder een Corsa B kan knallen? Ik heb geen flauw idee namelijk..

thanx alvast! :)

carlover
      Deelnemer

ik heb er 16 ers onder gehad.17 en 18 wil ook wel,ligt er alleen aan hoe breed je ze wilt hebben,en wat je aan je wagen wilt aanpassen

richardschaeks
        Deelnemer

17 inch hier, 185/30/R17 6 cm verlaagd voor 8 j oftewel getrokken bandjes

Proto X

Nou ik wil eigenlijk gewoon het maximale eronder knallen zonder aanpassingen te treffen aan de auto zelf en zonder speciale banden o.i.d.

McKaamos
            Deelnemer

Defineer “speciale banden”?
              Getrokken is niet speciaal, alleen een maatje smaller dan wat er normaal op die breedte velg gemonteerd wordt. Kost wat moeite met monteren (band op velg, maar dat doe je toch niet zelf).

Persoonlijk zou ik het niet al te gek maken en lekker een setje 6Jx15 nemen als je je druk moet maken over “past het wel of past het niet”, met een ET van 40 tot 49. Bandjes er op van 185/50/15 of 195/45/15.
              Gaat zeker passen, staat leuker dan 13 of 14inch staal en de bijpassende banden zijn niet zo plat dat alle comfort weg is.
              Op de marges gaan zitten is opzich best leuk, maar je zal maar net zien dat je keuze net even iets anders uitvalt dan verwacht en je dus aanpassingen moet doen.
              Als je precies weet waar je het over hebt en zelf door-en-door weet wat de cijfers betekenen en wat de tolleranties aan jouw auto zijn (en ja, dat kan verschillen tussen twee dezelfde auto’s), pas dan zou ik aan banden gaan die exact de maximale grootte zijn.

16inch is ook het overwegen waard, maar in die maat is de keuze vaak kleiner. Banden in 16inch zijn er ook minder, dus dan zit je met minder keuze vrijheid. Plus dat de bandenkeuze dan ook nog wel eens duurder wil zijn, waardoor het rendabeler wordt om de veel populairdere 17inch maat te nemen.
              Dus vandaar mijn advies voor 15inch.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.