Ik heb sinds kort mijn velgen en banden (opel astra j 2010) 205/60/R16 vervangen door licht metalen velgen en banden 215/55/R17, prachtig gezicht. Maar voor mijn gevoel klappert en bonkt de auto nu best wel erg. Hoe grotere velgen en banden hoe gehorige deze worden, maar nu is het best wel storend. Als ik over een gewone klinkerstraat rijd irriteer ik mij best wel. Mijn vraag nu is dit normaal of kan er iets mis zijn met b.v. de vering of lagers of iets dergelijks?
Gr. Piet
Hoe platter de band hoe minder de demping, hoe lager het comfort..
Maar als het puur over geluidsproductie gaat, dan zal het komen door het profiel van de banden… sommige zoeven veel meer… Ook als je goedkopere banden erop hebt leveren ze ook meer herrie..
Kwaliteit van banden zit erg veel in! kwaliteit kost meer, maar levert in alle opzichten meer op…
Ik heb ook 17″ velgen onder men Astra J Sports Tourer maar ik heb geen last van gebonk of gerammel. Laat misschien je stabilisatorstangen nakijken want dat is een zwak punt bij de Astra J en dan gaat hij ook rammelen en bonken op slechte wegen.
Er liggen Dunlop sport banden onder, in principe zijn dat toch goede banden. Maar ik zal inderdaad de stabilisatorstangen eens na laten kijken, misschien dat het daaraan kan liggen. Ik laat het wel weten hoe of wat.