Velgen Astra H

Forumindex Forums Techniek Banden, remmen en onderstel Velgen Astra H

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 26 tot 34 (van in totaal 34)
  • Auteur
    Berichten
  • #17848890
    McKaamos
    Deelnemer
      Lid sinds:
      10 December 2009

      Ziet er puik uit.
      Goeie investering ook, incl een nieuwe set banden.

      Ik merk wel datik nog iets vergeten ben btw… namelijk naafgat diameter.
      Dat is het gat in het midden van de velg. Daar steekt een uiteindje van de aandrijf-as in, zeg maar. (klopt niet helemaal, maar daar lijkt het op)
      De diameter daar van moet gelijk zijn met het gat in de velg. Is dat niet zo, dan moet dat opgevuld worden met een centreer ring. De meeste velgenboeren hebben dat wel voor je liggen.
      Is het gat te groot, dan kan je wiel gaan trillen. Dat hoeft uiteraard niet persé (iets met heeeel secuur zijn met het aandraaien van de bouten, dan kan het goed gaan), maar hetis wel aan te raden om even van die ringen erbij te halen.

      #17848891
      No Name
        Lid sinds:
        8 September 2010

        Na tijden van ‘geen tijd’ en ‘niet de velgen die ik zoek’, heb ik weer wat gevonden:

        link

        Goede keuze? :D

        Ik ben zelf sowieso aan het einde van dit zomerjaar toe aan 4 nieuwe ‘alle seizoenen’ banden (voor nog 2,5 mm en achter nog 3,5 mm). Volgens mij ben ik dan voor 4 goede banden ook al wel € 400,- kwijt…?

        #17848892
        McKaamos
        Deelnemer
          Lid sinds:
          10 December 2009

          Ziet er prima uit :)
          Gezien ze nu op een Corsa zitten zal de naafdiameter ook wel prima zijn.

          Wat banden betreft: 400 euro voor een set banden is een mooi budget. Daar haal je wel wat leuks voor. Voor dat geld heb je al een setje Falken ZIEX ZE912 of Toyo Proxes 4 sportbanden in de maat voor de beoogde nieuwe velgen.
          Ik raad alleen wel aan om gewoon je oude velgen te bewaren en daar winterbanden op te zetten in plaats van all seasons banden te nemen.
          Koop je winterbanden ook al liefst zo vroeg mogelijk. Hoe warmer het is, hoe goedkoper de winterbanden.

          Zodra het koud wordt (minder dan 10 graden overdag) monteer je je winterwielen. Wordt het warmer, dan wissel je terug naar zomerbanden.
          Zo spreid je het slijten over 2 setjes. Uiteindelijk is het dus niks duurder dan steeds maar all seasons banden te kopen.
          Daarbij krijg je er een hoop extra grip in de natte zooi en op de sneeuw voor terug.

          All seasons banden doen het in de winter wel beter als zomerbanden, maar winterbanden zijn nog vele malen beter, getuige de volgende test:
          [youtube:3lf53i6c]http://www.youtube.com/watch?v=GlYEMH10Z4s[/youtube:3lf53i6c]

          Daarbij, gezien je oude velgen kleiner zijn, krijg je meer rubber, waardoor ze iets beter “flexen”, wat ook weer nuttig is in de sneeuw. En als je dan een gat in het asfalt raakt, of alsnog gaat glijden en een stoeprandje raakt, vangen de banden het veel beter op als die platte zomerdingen.
          Dus minder heftige aanslag op je draagarmen enzo.

          Edit:
          Ik heb ook gewoon m’n originele velgen voorzien van winterbanden. Precies om de redenen die ik noem.
          Meer grip en minder schade risico als het toch fout gaat.

          #17848893
          No Name
            Lid sinds:
            8 September 2010

            McKaamos, wederom bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik was je nog niet vergeten maar had het even druk met andere dingen :-P

            De kans is groot dat dit ze gaan worden, aangezien ze ook wel goed onder mijn zwarte astra h zullen staan. Ik wilde inderdaad dan mijn huidige velg behouden en hier een winterband om doen of deze winter nog 1x met mijn huidige ‘all seasons’ banden gaan rijden (profiel voor was trouwens voor 3,5 en achter 4,8). Kan ik hier nog een wintertje mee door denk je (i.v.m. budget)? Zo nee wat is de prijs zo ongeveer voor 4 winterbandjes? Ik ga niet de piste op met de auto, maar blijf gewoon in NL dus ik neem aan dat ik niet de duurste en de beste hoef.. ;)

            #17848894
            McKaamos
            Deelnemer
              Lid sinds:
              10 December 2009

              Och, een setje Vredestijn Snowtrac 3’s in 195/60/15 kostten mij destijds, in het hoogseizoen, 100 euro per stuk incl monteren.
              Ik kan ze trouwens niet echt aanbevelen. Vind ze veel te zwabberig bij hogere snelheid (100-120kmh). Heb ze op het einde maar wat te strak opgepompt (2,5bar ipv 2,2) en dat scheelde iets.

              Een Falken HS439 in maatje 195/60/15 heb je bij Autobandenmarkt.nl al voor 65 euro per stuk op het moment. Das incl opsturen.
              Moet je ze alleen nog laten monteren.

              Wat betreft je huidige banden, als dat all seasons zijn, kan je daar nog wel de winter mee door als je binnen nu en een maand je nieuwe velgen monteert.
              Is niet ideaal, maar liever all seasons dan zomerbanden in de winter ;)

              #17848895
              No Name
                Lid sinds:
                8 September 2010

                Merci! Ik ga er wederom even over denken en ik laat het weten. Mocht het een positieve afloop hebben dan komen er foto’s!

                #17848865
                No Name
                  Lid sinds:
                  8 September 2010

                  Ze zitten er onder!

                  McKaamos, onwijs bedankt voor al je info! Dat heeft me echt geholpen!

                  http://imageshack.us/photo/my-images/202/img0159kt.jpg/

                  #17848896
                  McKaamos
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    10 December 2009

                    Graag gedaan :)

                    Velgen staan er netjes onder zeg :) Gefeliciteerd!

                    #17848897
                    No Name
                      Lid sinds:
                      8 September 2010

                      Nu een jaar verder heb ik helaas stoeprandschade gereden. Nu is dit vermoedelijk wel op te knappen maar ik ben toch weer op zoek naar 16inch velgen voor van de zomer. Nu kom ik leuke nieuwe corsa velgen tegen maar hierop zit een banden maat van 195/45. Hier wil ik dus weer 205/55 op monteren zoals standaard op de opel astra zit. Hierbij moet ik zeker goed letten op de j-waarde ivm met de breedte van de band? Minimaal 6,5 J zeker anders krijg je een bolle band zeker..

                    9 berichten aan het bekijken - 26 tot 34 (van in totaal 34)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.