Forumindex › Forums › Techniek › Banden, remmen en onderstel › Velgen 57.1 naar 56.6. Hulp nodig!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 april 2014 om 21:03 #18200822
Tja, had dat dan ook niet voor gesteld. En al helemaal niet onder de naam van een bedrijf.
Dan wordt je gewoon niet serieus genomen.
Vooral als je die oplossing bied.Tevens heb ik alles nog eens door gelezen in dit topic ik kan niet terug vinden dat een van die twee “lachebekkies” tape gebruikt om hun naven dikker te maken.
Waardoor jou laatste reactie ook niet serieus genomen kan worden.
Tip voor jou, erken gewoon dat je fout zit.
En vergooi de naam van het bedrijf niet op deze manier.
Want wat op internet staat, blijft op internet staan.
Marketing technisch niet erg handig. ;)23 april 2014 om 01:21 #18200823@Vannos wrote:
Heb zelf ook eens een geval gehad waar geen centreer ring voor te leveren was, Heb toen op alle 4 de naven met isolatie tape ( wat even breed is als het naafje ) 2 keer rond de naaf gedraaid en schoof er perfect op en de speling was opgelost.
Dat je hier overheen leest. Het staat toch echt duidelijk!
Ik trek me er niet veel van aan dat dit negatief kan uitpakken voor mijn bedrijf. Uiteindelijk zijn het mensen welke totaal geen ervaring hebben met mijn bedrijf, enkel wat hierop geschreven is.
Mensen mogen enkel een recensie schrijven als ze persoonlijk iets hebben meegemaakt en dat is niet het geval.Het mag dan wel gebeun zijn, maar een oplossing is het wel. Niet de simpelste, maar wel een optie. Ik begrijp dan ook niet dat ik moet erkennen dat ik fout zit?
23 april 2014 om 05:39 #18200824En eeh weet iemand ook waarvoor de ringen zijn? Om te centreren, niet om op de naaf te dragen, mocht je goed willen centreren, heb je ze niet nodig, maar moet je gewoon je bouten in de juiste volgorde aandraaien. En niet in 1 keer 1 muurvast.
Heb je ze helmaal niet nodig!
23 april 2014 om 06:41 #18200825@Haasje17 wrote:
En eeh weet iemand ook waarvoor de ringen zijn? Om te centreren, niet om op de naaf te dragen, mocht je goed willen centreren, heb je ze niet nodig, maar moet je gewoon je bouten in de juiste volgorde aandraaien. En niet in 1 keer 1 muurvast.
Heb je ze helmaal niet nodig!
Geloof mij, dat lukt je niet.
Je krijgt je wielen zo nooit gecentreerd.
Wat weer stres op je bouten geeft.Het klopt dat de naaf het gewicht niet draagt.
23 april 2014 om 06:42 #18200826Dat heb ik inderdaad ook niet voor mekaar gekregen. En mocht dat werken kan dat ook alleen met conische bouten werken.
23 april 2014 om 06:48 #18200827@joop1970 wrote:
Dat heb ik inderdaad ook niet voor mekaar gekregen. En mocht dat werken kan dat ook alleen met conische bouten werken.
Zelfs met vlak conische bouten lukt het niet.
Je zet het wiel altijd verkeerd vast.23 april 2014 om 06:57 #18200828Daarom inderdaad. Ik was de straat nog niet uit en ben gelijk weer omgekeerd om ringen te regelen. Probleem zit hem volgens mij in de 4 – gaats constructie. Een stoel met 4 poten wiebelt ook terwijl iets met 3 poten altijd stabiel staat.
23 april 2014 om 07:52 #18200829Gebruik jij nou maar je uitlaatpasta. Als je het niet gebruikt zeg het dan ook niet. Beter isolatie tape dan die zooi die jij gebruikt.
23 april 2014 om 08:00 #18200830Nou ik begrijp het niet zowel uitlaatpaste als tape is overbodig, heb zelf jaren zonder ringen gereden en dat waren 4 gaats zaten prima gecentreerd.
Veiligheid is belangrijk, maar wel of geen centreerring heeft er niks mee temaken. Ik begrijp niet waarom het jullie niet lukt, want als je ze gewoon handvast tegenover elkaar draait gaat het gewoonweg goed. Letop is wel met konische bouten.23 april 2014 om 13:25 #18200831@Haasje17 wrote:
Nou ik begrijp het niet zowel uitlaatpaste als tape is overbodig, heb zelf jaren zonder ringen gereden en dat waren 4 gaats zaten prima gecentreerd.
Veiligheid is belangrijk, maar wel of geen centreerring heeft er niks mee temaken. Ik begrijp niet waarom het jullie niet lukt, want als je ze gewoon handvast tegenover elkaar draait gaat het gewoonweg goed. Letop is wel met konische bouten.Dan is het bij jou goed gegaan. Maar ik heb genoeg afgebroken bouten gezien bij opels met vag wielen.
En die waren ook netjes en rustig aan gedraaid.(wel vlak conische raakvlak in de velg. Niet bol conisch)Tevens stel je dan niet de zelfde eisen die ik stel.
Mijn auto moet geen trilling te merken zijn. En je krijgt nooit een auto zo trillings vrij.En nog gebruik je vlak iconische bouten als nog kan de bout verkeerd het raakvlak in de velg raken.
23 april 2014 om 14:04 #182008322 jaren met oz’jes zonder centreerringen gereden, met vaak wisselen omdat we veel aan het spelen waren met verlaging, nooit getril of loslopende wielen etc.
Heb nu renault staal onder de kadett, niks mis mee, kruislings aandraaien is hierbij wel belangrijk lijkt me.
Verstuurd van mijn GT-S5660 met Tapatalk
23 april 2014 om 14:33 #18200833@arjontje wrote:
@Haasje17 wrote:
Nou ik begrijp het niet zowel uitlaatpaste als tape is overbodig, heb zelf jaren zonder ringen gereden en dat waren 4 gaats zaten prima gecentreerd.
Veiligheid is belangrijk, maar wel of geen centreerring heeft er niks mee temaken. Ik begrijp niet waarom het jullie niet lukt, want als je ze gewoon handvast tegenover elkaar draait gaat het gewoonweg goed. Letop is wel met konische bouten.Dan is het bij jou goed gegaan. Maar ik heb genoeg afgebroken bouten gezien bij opels met vag wielen.
En die waren ook netjes en rustig aan gedraaid.(wel vlak conische raakvlak in de velg. Niet bol conisch)Tevens stel je dan niet de zelfde eisen die ik stel.
Mijn auto moet geen trilling te merken zijn. En je krijgt nooit een auto zo trillings vrij.En nog gebruik je vlak iconische bouten als nog kan de bout verkeerd het raakvlak in de velg raken.
Volledig trillingsvij! En eeh, denk niet dat je kunt zeggen dat ik minder hoge eisen stel in tegendeel!
Afgebroken bouten komen niet door verkeerd gecentreerde wielen, maar vaak door het niet goed vastdraaien of te vast op de verkeerde volgorde.
Ben trouwens benieuwd wat plat conische bouten zijn. Tevens als het dan blijft trillen is het vaak de velg of banden welke niet goed zijn!23 april 2014 om 14:45 #18200834Plat conisch bestaat niet. Wel platte plaat bouten (PSA)
Mij krijg je niet overtuigt dat het zo kan. Daar voor heb ik teveel gezien. ;)Ik wil gewoon rijden met spul wat goed past. Niet dat het net wel past. Die eisen stel ik aan mijn materiaal.
23 april 2014 om 19:04 #18200835Bouten breken gewoon, of ze nou wel of niet goed vast zijn gedraaid,je beseft niet hoeveel krachten erop komen te staan, en pasta of tape of wat dan ook,het is geen van alle de oplossing,het is een passing,ik neem aan dat ik daar niet meer over hoef te zeggen,en het is ook niet nodig om de ander zwart te maken als je zelf ook met beun oplossingen komt, dus ik zou tegen ts willen zeggen, doe het op de juiste manier of doe het niet,tis jouw veiligheid
Verstuurd vanaf mijn Q10 met Tapatalk
23 april 2014 om 21:08 #18200836Heb indertijd zelf Mercedes velgen gehad waarbij ik met een centergat van 66.6 naar 65.1 moest gaan. Heb hiervoor ook aluminium centreerringen op maat laten maken en ik moet zeggen dat dit de beste oplossing was. Er zijn veel mensen die ik ken die isolatietape gebruiken en die zijn hier ook content over. Maar als het op mijn onderstel aankomt heb ik toch ook liever een duurdere maar (waarschijnlijk) veiligere aanpak.
24 april 2014 om 16:55 #18200837maar vaak door het niet goed vastdraaien of te vast op de verkeerde volgorde.
Of door invetten.
24 april 2014 om 17:55 #18200838@joop1970 wrote:
maar vaak door het niet goed vastdraaien of te vast op de verkeerde volgorde.
Of door invetten.
Juist en dat vergeten veel mensen.
Wiel bouten droog monteren!!!!!!!!!24 april 2014 om 18:22 #18200839@Bandenservice 40 wrote:
Het gaat mij er meer om dat er 2 lachbekkies komen die denken leuk te zijn en mij uit te lachen terwijl de ene zelf isolatietape gebruikt.
Zoals eerder ook vermeld: ik doe deze dingen niet voor de klanten. Mijn groothandels leveren complete sets met bijbehorende ringen.
Lekker blijven lachen.
Je komt met een beun oplossing, daar word iets van gezegd, en dan heb ik het gedaan?
Wel een fantastische instelling, lekker professioneel ook!
4 mei 2014 om 07:28 #18200840Ik was bezig met mijn oldtimer, velg aan de achterkant gedemonteerd. En toen dacht ik meteen hieraan.
Zie hier, de manta, kadett, rekord en gt oldtimers hebben dit als achterste wielnaaf:Als er dan nog een trommel in dit geval of schijf overheen komt heeft de centreerring ook geen enkel functie.
Deze worden dus niet gecentreerd middels de uitsparing maar gewoon door aandraaien van bouten op juiste volgorde en sterkte.4 mei 2014 om 09:54 #18200841Dus er zit ook geen centreer ring op de trommel?
Verstuurd vanaf mijn Q10 met Tapatalk
4 mei 2014 om 10:42 #18200842Nee, trommel is gewoon vlak.
4 mei 2014 om 11:58 #18200843Klopt, deze Centreren Puur op de bouten, dat is ook bij de C-kadett dacht ik uit mijn hoofd.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.