Forumindex › Forums › Techniek › Banden, remmen en onderstel › Velgen 57.1 naar 56.6. Hulp nodig!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 december 2013 om 02:10 #17262698
Hallo,
Ik heb een vraagje ik heb nu eindelijk de velgen gekocht die ik al een tijdje wou. Ik heb ze twee keer gezien 1 keer op google na heel veel zoek werk en 1 keer in real life onder een astra.
Het betreft een setje audi velgen wat onder een astra moet met het naafgat 56,6 en de velgen zijn 57,1. De verschil is nihil.
Ik heb aan de jongen gevraagd hoe hij het had opgelost hij antwoorde teflon tape.
Waar o waar kan ik centreerringen van 57,1 naar 56,6 vinden? Bestaan ze wel?
Of wat als ik zonder rijd?
Of is teflon ook een goed idee?
Graag jullie tips/ervaringen en meningen. Foto’s komen als ze eronder liggen.
Alvast bedankt allemaal!
Ps: et en steekmaat is goed.
19 december 2013 om 03:32 #18200798misschien voelerlint van 0.2 of 0.25
gaat wel roesten denk ik.
is er ook wel in rvs dacht ikof ringen laten draaien
denk dat zonder op zich ook kan is hoog uit 0.25 uit midden
19 december 2013 om 06:55 #18200799Deze ringen moet je laten maken.
Via de normale weg zijn ze niet verkrijgbaar.Wat ook veel gebeurt is dat de velgen uitgedraaid worden.
Zodat een passende ring er in gezet kan worden.19 december 2013 om 10:02 #18200800Ik heb een bedrijf gevonden die ze speciaal op aanvraag maakt en hij heeft toevallig een setje liggen!
Het kost me 30 euro voor 4 aluminium ringen is dit rendabel?
En zou het getril zo opgelost worden? Want het scheelt echt niet 0,5mm?
19 december 2013 om 10:06 #18200801En toch scheelt t of een wiel perfect gecentreerd is of niet. Dus ook die halve mm
Sent from my HTC One X+ using Tapatalk
19 december 2013 om 10:13 #18200802Aluminium zo dun?
Ik heb ze van kunstof.
Ik heb Audi s8 velgen liggen, en zat met hetzelfde.
Maar mijn velgenboer kon ze gewoon leveren, die ringen21 april 2014 om 14:43 #18200803Je kan je naaf opvullen of de velg iets versmallen. Bijv. d.m.v. uitlaatpasta op velg, aluminiumfolie of naaf etc.
Verschil is zo klein, dat je eigenlijk alles kan gebruiken. Moet te doen zijn zonder problemen.21 april 2014 om 14:51 #18200804Uitlaatpasta???.?. Of aluminium folie….. :wtf :wtf :wtf
Nou bandenservice 40, adverteerder daar maar mee op je site, krijg je veel klanten :wtf
Wat een beunhazerij zeg, godsamme
Gewoon fatsoenlijk maken, anders kun je het net zo goed zo laten.
21 april 2014 om 15:03 #18200805Als je er niet aan kan komen… Dan kan je beter iets doen dan niets.
Anders moet je maar lekker Opel velgjes halen en geen Audi, zo simpel.
Overigens adverteer ik daar helemaal niet mee op mijn site. Ik ben zelf niet bezig om dat soort dingen te doen. Ik krijg gewoon netjes de naafringen altijd meegeleverd. Maar als er een klant is die er om vraagt het verschil toch op te vullen van een velg waar geen ringen voor te verkrijgen zijn omdat het verschil zo klein is, dan doe ik inderdaad zoiets.
De vorige eigenaar deed het met Teflon tape, nou perfecte oplossing toch?
Waarom maak jij je overigens zo druk? Je levert niets in kwa veiligheid of een probleem waarmee je later te maken krijgt! Gaat om een randje van 0.25 mm wat je moet opvullen rondom.21 april 2014 om 15:08 #18200806Je wielen remmen en onderstel moet je niet mee gaan kloten, zo simpel is het.
21 april 2014 om 15:09 #18200807Je levert niets in kwa veiligheid of een probleem waarmee je later te maken krijgt!
Wel als je hierdoor je velg niet goed gecentreerd krijgt knul. Je hebt geluk dat Opel bouten conisch zijn maar bij een Peugeot hoef je dit dus niet te flikken. Uitlaatpasta gebruiken is prutserwerk 1e klas. Als er niks anders voorhanden is doe je het maar lekker niet.
Denk je nou echt dat uitlaatpasta je velg goed centreert?
21 april 2014 om 15:16 #18200808Heb zelf ook eens een geval gehad waar geen centreer ring voor te leveren was, Heb toen op alle 4 de naven met isolatie tape ( wat even breed is als het naafje ) 2 keer rond de naaf gedraaid en schoof er perfect op en de speling was opgelost.
Uitlaatpasta ??? Moet niet gekker worden, kan je net zo goed 2 pakjes kauwgom gaan knauwen en die tussen je naaf en velg proppen. :lol: :lol: :lol:
21 april 2014 om 15:18 #18200809Als je het mooi rondom smeert op de naaf van de velg, dan wel.
Het gaat hier om 0.25mm rondom he. Je hoeft geen 4 mm op te vullen! Als je een amateur ben, doe je het in 2 laagjes.
Je komt er echt wel en het is simpel zelf te doen.Er zijn zoveel mogelijkheden.
21 april 2014 om 15:24 #18200810@Bandenservice 40 wrote:
Als je het mooi rondom smeert op de naaf van de velg, dan wel.
Het gaat hier om 0.25mm rondom he. Je hoeft geen 4 mm op te vullen! Als je een amateur ben, doe je het in 2 laagjes.
Ben blij dat ik bij jou geen klant ben, voordat je het weet is heel je wagen onder gekliederd met uitlaatpasta
21 april 2014 om 15:28 #18200811@Bandenservice 40 wrote:
Als je het mooi rondom smeert op de naaf van de velg, dan wel.
er is nog een optie “meneer dit is niet veilig deze velgen kunnen niet order deze auto”
topic was van dec 2013 denk dat hij al wel een oplossing had
21 april 2014 om 15:40 #18200812Ja dat zal best, maar ze zullen er wel onder staan, anders haalt hij de velgen niet.
@Vannos: Ik heb geen uitlaatpasta in de zaak. Als je goed leest, heb ik geschreven dat ik altijd de bijpassende naafringen meegeleverd krijg. Jij maakt er een zaak van alsof ik iedere velg met uitlaatpasta bewerk. Dan kan ik net zo goed zeggen: Zit jou onderstel vast met isolatietape?21 april 2014 om 15:52 #18200813@Bandenservice 40 wrote:
Ja dat zal best, maar ze zullen er wel onder staan, anders haalt hij de velgen niet.
@Vannos: Ik heb geen uitlaatpasta in de zaak. Als je goed leest, heb ik geschreven dat ik altijd de bijpassende naafringen meegeleverd krijg. Jij maakt er een zaak van alsof ik iedere velg met uitlaatpasta bewerk. Dan kan ik net zo goed zeggen: Zit jou onderstel vast met isolatietape?blijkbaar heb je er ervaring mee anders zeg je het niet. :thumb
21 april 2014 om 15:55 #18200814Dan weet jij ook wel dat het gelukt is en niet verkeerd uitgepakt. Anders zou ik het niet aanraden ;)
21 april 2014 om 16:04 #18200815oplossing is gewoon te koop op onze favorite veilingsite
22 april 2014 om 18:00 #18200816Bandenbeunhaas 40.
22 april 2014 om 18:33 #18200817@theunm wrote:
oplossing is gewoon te koop op onze favorite veilingsite
€35, aluminium, onderaan in het rijtje :vertag
:jerry
22 april 2014 om 19:31 #18200818Als er alleen maar zulke ezels als vannos en mayhem bestonden op de wereld, dan ontdekte men pas in 2014 de “vuur” (per toeval).
Ik zal als ik een setje vw velgjes heb zowel met aluminiumfolie als uitlaatpasta de naafjes passend maken. Dit zal ik dan ook posten met foto’s.
Ff kijken of men dan nog zo’n grote mond heeft, puur omdat ze DENKEN dat het niet kan.22 april 2014 om 20:26 #18200819@Bandenservice 40 wrote:
Als er alleen maar zulke ezels als vannos en mayhem bestonden op de wereld, dan ontdekte men pas in 2014 de “vuur” (per toeval).
Ik zal als ik een setje vw velgjes heb zowel met aluminiumfolie als uitlaatpasta de naafjes passend maken. Dit zal ik dan ook posten met foto’s.
Ff kijken of men dan nog zo’n grote mond heeft, puur omdat ze DENKEN dat het niet kan.Het gaat er niet om dat het niet kan.
Het is gewoon een zwaar BEUN manier.
Waar je als bedrijf zijnde geen eens aan moet beginnen en al helemaal niet moet voor stellen.
Zelfs Buurman en Buurman zouden die optie niet gebruiken.Als er iemand bij mijn bedrijf was gekomen en gevraagd had of ik die wielen zou monteren had ik nee gezecht. Of een goede oplossing voor gesteld. Bijvoorbeeld wat ik eerder schreef. Of evt die link die eerder gepost is.
Oja ik weet dat ik niet heel goed in Nerderlands bent. Maar “de vuur”???
22 april 2014 om 20:39 #18200820leuk op een astra F inderdaad met fietspompen.. dan merk je dr geen flikker van.. maar als je een fatsoenlijk onderstel heb trilt het als een malle.. Heb zelf ook velgen gehad met precies deze afmetingen, ongeacht of je wielbouten conisch zijn, ik kreeg ze op geen mogelijkheid trillingsvrij. En nee dat lag niet aan de velgen.
Gewoon fatsoenlijke ringen laten draaien. ongeacht of je de trillingen voelt, ze zijn er gewoon, of je moet zin hebben volgend jaar je wiellagers en schokbrekers te vervangen, ook best.
22 april 2014 om 20:43 #18200821Beste,
Begrijpelijk. Ik heb gewoon 2 mogelijkheden voorgesteld.
Of de topicstarter daar iets mee doet, of gewoon een kant en klare set koopt, is zijn pakkie aan.Het gaat mij er meer om dat er 2 lachbekkies komen die denken leuk te zijn en mij uit te lachen terwijl de ene zelf isolatietape gebruikt.
Zoals eerder ook vermeld: ik doe deze dingen niet voor de klanten. Mijn groothandels leveren complete sets met bijbehorende ringen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.