velgbouten

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    opeljoker

:hmmz ik heb lichtmetalen velgen gekocht . moet ik hier speciale wielbouten gebruiken om ze te monteren? of kan ik dezelfde bouten gebruiken als voor de stalen velgen? alvast bedankt voor de reakties

drakos
      Deelnemer

gewoon dezelfde gebruiken.alleen even controleren of ze er ver genoeg doorheen vallen.
        en beetje smeer op de tapse randjes kan geen kwaad zodat ze mooi centreren.

Fearless
        Deelnemer

Je kan er niet zomaar vanuit gaan dat de originele zomaar passen.
          Soms kan het wel, maar altijd controleren.

Zo heb je ook bolle bouten, std opel is conish (schuine rand)

Dat moet je ook zien in je velg, of die bol is of conish. Tevens moet het schroefdraad een eindje uitsteken. Niet dat ie hem straks maar op 3 windingen pakt, das niet erg save.

drakos
          Deelnemer

dat is waar ook, je hebt ook bolletjes. (heb altijd de mazzel gehad dat ze conisch liepen)

lengte is wat ik bedoelde met erdoorheen vallen.
            je moet denk een cm of 2/2,5 overhouden afhangkelijk van je naaf+dikte remschijf. dit kan je ongeveer vergelijken met je oude velgen en anders de diepte van de boutgaten van de naaf even te meten

opeljoker

het zijn originele tigra velgen en ze komen onder een astra g.

Fearless
              Deelnemer

oohhhhhhh dan kan je ze wel gebruiken. Daar zit onderling geen verschil in.

arjontje
                Deelnemer

@drakos wrote:

gewoon dezelfde gebruiken.alleen even controleren of ze er ver genoeg doorheen vallen.
                  en beetje smeer op de tapse randjes kan geen kwaad zodat ze mooi centreren.

NOOIT vet aan de tapse kant smeren. loopt hij los van!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Minimaal 5 slagen moet een bout hebben. Kijken hoe ver de bout door de velg komt heb je niks aan.
                  Slagen tellen is het beste.

Kijk uit met de handrem/trommelrem. zet de velg vast achter, laat hem daarna even rond draaien.
                  Dan hoor je of de bouten toch niet te lang zijn.

black champion

ik doe altijd kopervet aan de wielbouten. loslopen: wat een onzin gewoon netjes met 120nm vastzetten niks aan de hand

arjontje
                    Deelnemer

@black champion wrote:

ik doe altijd kopervet aan de wielbouten. loslopen: wat een onzin gewoon netjes met 120nm vastzetten niks aan de hand

Kopervet op het draad van de bout is wat anders dan op het conische gedeelte!!!!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.