velgbouten

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17238355
    opeljoker
      Lid sinds:
      27 October 2010

      :hmmz ik heb lichtmetalen velgen gekocht . moet ik hier speciale wielbouten gebruiken om ze te monteren? of kan ik dezelfde bouten gebruiken als voor de stalen velgen? alvast bedankt voor de reakties

      #17886500
      drakos
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 December 2010

        gewoon dezelfde gebruiken.alleen even controleren of ze er ver genoeg doorheen vallen.
        en beetje smeer op de tapse randjes kan geen kwaad zodat ze mooi centreren.

        #17886499
        Fearless
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 January 2005

          Je kan er niet zomaar vanuit gaan dat de originele zomaar passen.
          Soms kan het wel, maar altijd controleren.

          Zo heb je ook bolle bouten, std opel is conish (schuine rand)

          Dat moet je ook zien in je velg, of die bol is of conish. Tevens moet het schroefdraad een eindje uitsteken. Niet dat ie hem straks maar op 3 windingen pakt, das niet erg save.

          #17886501
          drakos
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 December 2010

            dat is waar ook, je hebt ook bolletjes. (heb altijd de mazzel gehad dat ze conisch liepen)

            lengte is wat ik bedoelde met erdoorheen vallen.
            je moet denk een cm of 2/2,5 overhouden afhangkelijk van je naaf+dikte remschijf. dit kan je ongeveer vergelijken met je oude velgen en anders de diepte van de boutgaten van de naaf even te meten

            #17886502
            opeljoker
              Lid sinds:
              27 October 2010

              het zijn originele tigra velgen en ze komen onder een astra g.

              #17886503
              Fearless
              Deelnemer
                Lid sinds:
                9 January 2005

                oohhhhhhh dan kan je ze wel gebruiken. Daar zit onderling geen verschil in.

                #17886504
                arjontje
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  31 March 2006

                  @drakos wrote:

                  gewoon dezelfde gebruiken.alleen even controleren of ze er ver genoeg doorheen vallen.
                  en beetje smeer op de tapse randjes kan geen kwaad zodat ze mooi centreren.

                  NOOIT vet aan de tapse kant smeren. loopt hij los van!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

                  Minimaal 5 slagen moet een bout hebben. Kijken hoe ver de bout door de velg komt heb je niks aan.
                  Slagen tellen is het beste.

                  Kijk uit met de handrem/trommelrem. zet de velg vast achter, laat hem daarna even rond draaien.
                  Dan hoor je of de bouten toch niet te lang zijn.

                  #17886505
                  black champion
                    Lid sinds:
                    18 July 2004

                    ik doe altijd kopervet aan de wielbouten. loslopen: wat een onzin gewoon netjes met 120nm vastzetten niks aan de hand

                    #17886506
                    arjontje
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      31 March 2006

                      @black champion wrote:

                      ik doe altijd kopervet aan de wielbouten. loslopen: wat een onzin gewoon netjes met 120nm vastzetten niks aan de hand

                      Kopervet op het draad van de bout is wat anders dan op het conische gedeelte!!!!

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.