Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › ‘velg’ in de verfafbijt gezet, hoelang ong?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 februari 2012 om 16:25 #17246519
ik heb zojuist een velg in de verfafbijt gezet van albastine ofzoiets.
eerst ontvet met ammonia, en de oxidatie weggeschuurd, zit nu alleen primer op.
hoelang moet het intrekken want op de verpakking staat 10min tot 4uur afhankelijk van
aantal lagen.
na hoeveel min/uur moet het er echt af in verband met alluminium…
gr14 februari 2012 om 17:12 #17991746het kijkt mij het makkelijkst om regelmatig te controleren of alle lak al los laat.
14 februari 2012 om 17:18 #17991747hoop dat je meer geluk heb dan andere hier.
viewtopic.php?f=27&t=161107&p=2071031&hilit=verfafbijt#p2071031
14 februari 2012 om 18:20 #17991748Anoniem
1 January 1970aluminium beschadigd niet snel dus daarom hoeft het er niet af
maar er zit wel verschil in het zoort afbijt
en ook wel n beetje in de kwaliteit van de lak laagof het wel of niet lukt
heb zelf wel eens wilen gedaan met afbijt wat perfect ging
weet zo niet meer welke afbijt ik hadmaar dacht dat die van alebastine toen ook bijna niet werkte
had iig eerst een afbeit geprobeert waar het niet mee ging ;)14 februari 2012 om 18:24 #17991749ik had vroeger afbijt bij de leverancier van de schadehersteller, dat werkte perfect.
die albastine had ik gebruikt op mn velgen, maar werkte niet dus laten stralen14 februari 2012 om 18:30 #17991750albestine had van die super afbijt in die gewone metalen blikken, dit was ook gewoon door zichtig.
wanneer je dit ergens op kwaste bladerde de verf ook gelijk af, dat was echt perfect spul.
maar helaas mag da wegens de milieu eisen niet meer verkocht worden ;(
ze hebben nu van die pasta troep wat binnen 20 minuten schijnt te werken.
heb nu de 2e pot staan (heet ook super afbijt trouwens) kost 10 euro per pot ongeveer en werkt voor geen meter.
heb gevraagd in gamma, multimate en praxis, alle 3 het zelfde antwoord, mag niet meer verkocht worden, maar ben wel met je eens dat die beter werkte dan wat ze nu hebben.14 februari 2012 om 19:18 #17991751soepkiepe, ik herken je verhaal meteen, ik wou de wielen van mijn motor er mee doe nou vergeet het
maar er gebeurde niets, (albestine, een plastic potje met bruine smurie) ik heb de wielen toen
naar een poeder-coater gebracht daar gaan ze eerst stralen maar mocht de oude laag op
de velg te hard zijn dan stopt hij er mee en gaan ze eerst in een loog-bad dan valt de oude laag
er zo af, dan wordt er ligt gestraalt en daarna gepoeder-coat in de gewenste kleur en dan
voor de afwerking een blankelak laag er over heen. toen ik dat zag :D :thumb
daar kun je met een spuitbus niet van winnen. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.