Velg Adapters 4×100 naar 4×108

Forumindex Forums Modellen Corsa Velg Adapters 4×100 naar 4×108

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    jordygsi

Hee,
      Ik heb met mijn stomme kop niet goed gekeken naar de steek van me nieuwe velgen.
      Deze zijn dus 4×108, daarom zoek ik een adaptersetje van 4×100 (auto) naar 4×108 (velgen).

Het liefst voor een nog redelijke prijs.

Ik snap dat ze dan veder de wielkast uitkomen en dat het iet bevorderlijk voor je weggedrag is.

ik hoop dat een van jullie mij kan helpen.

Anoniem

Adaptersetje ? Is dat dan een soort van spacer die je op de naaf draait en waarin dan weer de 4×108 steek in zit ? In dat geval moet je er rekening mee houden dat niet alles in je wielophanging dat soort grappen leuk vindt. Je spoorbreedte verandert zomaar 4 a 5 centimeter en je wiellagers krijgen daardoor bijvoorbeeld een heel ander soort belasting voor hun kiezen. Die gaan slijten alsof ze van ontbijtkoek zijn ;)

Haasje17
        Moderator

Slijtage van lagers zal wel meevallen.

de Astra G, Zafira A, en Vectra C delen ook dezelfde wiellagers in veel gevallen. En ook hiervan zijn de bandenmaten etwaarden enz anders. Wijkt soms ook veel af en hebben er ook geen last van.

Wat wel het geval is is indien je velgen niet duur zijn. Ik ze zou verkopen aangezien een goede set hiervoor al rond de 300 a 400 euro kost.

jordygsi

ja de velgen waren niet absurd duur, maar 4×108 word niet veel gekocht. (behalve door mensen die met hun ogen dicht velgen kopen :( )
            Maar dan laat ik ze lekker op marktplaats staan en ga ik opzoek naar andere.

jonny111

Ich bin mit 4 x 100. Ihr Auto schaut sehr gut!

BornOpel

ik heb nog 17″velgen te koop steek 4×100 voor een leuke prijs kan je ze overnemen! :thumb

jordygsi

Hahaha bedankt voor het aanbod @BornOpel maar wil graag 14 inch velgen. (met deepdish)
                  De bedoeling is om lekker laag te gaan, met me 15 inches vond ik hem nog te hoog (8cm vanaf de grond naar de lip) :oops: .

Corsa_GSi
                  Deelnemer

Je hebt ook zogenaamde springbouten, waarmee je van 108 naar 100 kan gaan.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.