Veiligheids Gordel vervangen [bestuurders kant]

Forumindex Forums Modellen Astra Veiligheids Gordel vervangen [bestuurders kant]

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    AstraLimburgDriver

Hallo allemaal,

Ik heb een klein probleempje mijn veiligheids gordel aan de bestuurders kant is helemaal opgevouwen (naar binnen) en dus wilt deze niet meer automatisch terug gaan als ik hem niet gebruik.

Nu wil ik deze zelf gaan vernieuwen want ik ben bij de dealer geweest en die gekken vragen zich 300 euro voor een nieuwe (zonder erin zetten) dus ik wil graag eentje op de sloop halen.

Nu moet ik deze dus zelf gaan in en uitbouwen maar hoe te beginnen.

Wat moet ik allemaal los halen, welke kapjes en is dit te doen want ik durf het niet zo goed bang dat ik wat los trek of eraf haal en vervolgens niet meer terug te plaatsen is….

Ook is de vraag moet ik rekening houden met de airbag die in de stijl zit verwerkt daar ???

Wie o wie kan mij een makkelijke uitleg geven zodat ik deze kan vervangen naar een goed gladde werkende riem :D:D

AstraLimburgDriver

Iemand hier met een idee ???

harryastra

Als je gordel niet meer vanzelf oprolt ligt het probleem vaak bij de viezigheid van de gordel, je zou hem kunnen ontvetten zodat hij weer goed oprolt. Is wel een topic van, maar kan hem zo niet weervinden.

Als hij helemaal niet meer oprolt, zou je het oprolmechanisme moeten vervangen.

EDIT: gevonden:http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=136003&page=1#pid1788085

Blue-Dragon
          Deelnemer

Je zult de stoel er uit moeten halen . en dan het onderste zij paneel loshalen .
            En dan die aan de deurstijl zit , zo kan je erbij komen.

AstraLimburgDriver

[rquote=1807659&tid=137457&author=Blue-Dragon]Je zult de stoel er uit moeten halen . en dan het onderste zij paneel loshalen .
              En dan die aan de deurstijl zit , zo kan je erbij komen.[/rquote]

Wow dat is een beetje teveel van het goede, heb inmiddels een nieuwe gehaald en moet alleen ingebouwd worden.

Op de sloop en in de garages zeggen ze dat het onzin is de stoel te moeten verwijderen, het is een kwestie van het bovenste zijpaneel los te maken en dan pas het onderste en hoefde de stoel niet uit te bouwen.

Ik had de auto gezien waar ze deze uitgebouwd hebben voor het uitbouwen en erna (wou kijken of er nog mooie zaken waren die ik wou hebben zoals een licht grijs midden console) en de stoel zat er gewoon in ook na het uitbouwen dus de stoel hoeft er volgens mij ook niet uit… op de sloop gaan ze echt niet een stoel uitbouwen om eraan te komen en dan weer erin zetten, dan laten ze de stoel meteen weg….

Gelukkig want ik denk dat dat voor mij te veel gevraagd is, ben nieuw in sleutelen in dat soort zaken, ik breng meestal de auto weg ervoor. Maar nu spaar ik me veel geld uit en kan ik dit wel zelf proberen (kan hier niet veel fout aan doen ;) )

Dus mensen met ervaring van los halen etc, kloppen de verhalen vanBlue-Dragon of van de garages. wie o wie heeft er echt ervaring mee???

Rob-Epe
              Deelnemer

Heb je ‘m zelf niet van de sloop eruit gehaald ??? Vind het zelf altijd een mooie manier van oefenen.

AstraLimburgDriver

[rquote=1829324&tid=137457&author=Rob-Epe]Heb je ‘m zelf niet van de sloop eruit gehaald ??? Vind het zelf altijd een mooie manier van oefenen.[/rquote]

Nee helaas, ik had me bij de balie gemeld en toen gevraagd naar dit en toen had hij eentje liggen. Toen hij die me liet zien zag ik dat het niet voor een 3 deurs was want een 3 deurs heeft onderaan niks zitten en de 5 deurs heeft er nog een systeem van ijzer aanzitten. Die van mij heeft dat niet en eindigt met een lus die onderaan de vloer om een stang komt.

Toen zei hij tegen mij, ik heb op het terrein nog een Astra staan 3 deurs loop maar eventjes mee kijken of je die mooi en goed vind.
                  Toen ben ik mee gaan kijken of de riem nog goed was etc en hij was nog als nieuw. Toen zei ik die wil ik wel hebben en vervolgens zijn we pratend terug gelopen naar de balie en zei die man tegen mij, een ogenblikje ik laat hem eventjes uitbouwen.

Ik heb daar 10 minuutjes moeten wachten en toen kreeg ik de gordel in de handen geduwd. Dus mij lijkt het niet moeilijk of lastig, omdat ik maar 10 min heb hoeven wachten.

Dus ik hoop dat het snel gefix is..

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.