Veerschotels vervangen

Forumindex Forums Modellen Kadett Veerschotels vervangen

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Caravan-E
    Deelnemer

1 van de veerschotels van mijn e- kadett caravan is flink verroest en nu ben ik bang dat deze niet door de keuring gaat komen. Ik kan het natuurlijk wel op plamuren, maar dat kan nooit de bedoeling zijn.

Nou zat ik eens te kijken hoe dat eigenlijk vast zit, het ziet er vrij simpel uit, maar ik zie helemaal geen las ofzo.

Ik heb al wel gezien dat je het geheel zo kant en klaar kan kopen, maar hoe zit het vast aan de balk. hoe krijg je het eraf en hoe maak je het zelf weer vast. Ik kan wel zomaar wat gaan lassen, maar ik doe het liever in 1x goed.

Als iemand weet hoe dit zit en bijv ook nog foto’s heeft, graag….

blitznl30
      Deelnemer

de veerschotel zit met puntlassen vast aan de chassisbalk,ik haal altijd de rotte schotel eraf en las dan de nieuwe schotel rondom af,dit heb ik al bij een aantal Kadettjes gedaan en nooit geen problemen bij de keuring gehad

Caravan-E
        Deelnemer

En dat doe je dan helemaal rond die lip omhoog en rond de schotel zelf?

Of ben je niet bekend met de caravan variant?

En de oude eraf halen, is dat zomaar tikken, of een hoop slijpwerk?

blitznl30
          Deelnemer

ik heb alleen maar schotels bij de caravan vervangen op de volgende manier:
            de oude sla ik er meestal met een vuisthamer af dan buig ik de schotel zo dat ik de “lip”die aan de zijkant van de koker komt door kan zagen.
            bij de nieuwe schotel zaag ik dan ook een stuk van de “lip”af zidat ik deze weer aan elkaar kan lassen en de schotel op de juiste plaats zit
            vastlassen doe ik rondom de schotel(daar zit in het midden een verhoging)

Caravan-E
            Deelnemer

OK, dankjewel.

Als iemand nog tips heeft hoor ik het graag

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.