Veerschotels Corsa B

Forumindex Forums Modellen Corsa Veerschotels Corsa B

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    G-Junit

Beste mede forummers,

Sinds afgelopen vrijdag ben ik in het bezit van een Opel Corsa 1.4SI

Voor het bedrag wat ik ervoor heb neergeteld verwacht je natuurlijk wel wat werk en er was me verteld dat er wel wat eventueel laswerk aan zat te komen.

Vandaag was ik bezig de onderzijde aan een grondige inspectie en tectyl behandeling te onderwerpen, toen mijn ogen op een vergelijkbare situatie als onderstaande vielen:

Dit is dus een APK afkeur punt. Uit voorzorg heb ik er wel een berg tectyl op gespoten, maar dit wil ik dus vervangen hebben. Ik weet dat er vervangingsschotels te krijgen zijn, maar mijn vraag is, is dit een erg lastige klus om te doen en moet de hele achteras er onder vandaan?

Groet,

G-Junit.

mattemaker

nee hoor .. remleidingen los gooien (werkt makkelijk,moet niet).. schokdempers onder los halen… (bukken:angel)en vangen (de veren)
        dan kan je er goed bij.. je zal de oude eraf moeten slijpen en de nieuwe er op lassen..

sucses..

jermir

is idd goed te doen, toevallig van de week nog 2 corsa`s en een vectra a gedaan. zitten met 5 puntlasjes vast , kan je zo doorhakken met een beitel en dan in de nieuwe ook gaatjes boren ( ik had er 6 ingeboord van 10mm) en die netjes vollassen en afslijpen. je kan van tevoren eventueel ook het oppervlak spuiten met zinkspray, hier kan jegewoon op lassen en het beschemt meteen weer een beetje. na het slijpen ff beetje grondverf eroverheen en steenslag spray erover, ziet er netjes uit en blijft goed roestvrij en flexibel.

succes :thumbup

G-Junit

Top! Bedankt voor de adviezen.
            Was even bang dat ze helemaal rondom gelast zouden zitten.
            Dat van die zinkspray ga ik sowieso onthouden. Gaat dat alleen niet spetteren als een malle? :P

jermir

nee je moet een niet te dikke laag spuiten maar dat het gewoon net dekt en als het goed droog is kan je het gewoon goed lassen

jblfreak
              Deelnemer

kan zijn dat het deel waar de schotel op gelast zit ook mee komt (deel van de balk dus) dat was bij mij het geval

maar als je de auto achter hoog genoeg hebt en de schokbrekers los haal kan je er goed bij hoor

as hoeft er niet onder vandaan en remleidingen lekker laten zitten als het even kan (ik heb altijd ruzie met ontluchten haha)

G-Junit

[rquote=1824875&tid=139129&author=jblfreak]kan zijn dat het deel waar de schotel op gelast zit ook mee komt (deel van de balk dus) dat was bij mij het geval

maar als je de auto achter hoog genoeg hebt en de schokbrekers los haal kan je er goed bij hoor

as hoeft er niet onder vandaan en remleidingen lekker laten zitten als het even kan (ik heb altijd ruzie met ontluchten haha)
                  [/rquote]

Hoe is het toen opgelost? Nieuw deel in de balk gelast?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.