Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › veerschotels achter vervangen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 april 2010 om 14:39 #17220236
Hallo allemaal,
Ik heb een kleine vraag….bij een vriend van mij moeten binnenkort zijn veerschotels vervangen worden achter.
Het gaat trouwens om een Monza uit 81 of 82.Helaas is mijn vaste garageman ermee gestopt…doet nog enkel APK en beurtjes geven.
Is dit veel werk om te vervangen of valt dit wel mee?
Schotels zelf zijn niet al te duur heb ik al gezien…+/- 30 euro bij bijv. MM dronten.Alvast bedankt weer allemaal.
20 april 2010 om 16:20 #17659146Nee is niet veel werk:
wiel los
stabistang los
schokdemper onder los
en dan pak je de veer wegEn dan slijp je oude ff eraf en maakt de zaak schoon en dan stook je de nieuwe erop.
Middag tijd rustig aan heb je links en rechts makkelijk gehad als de draagarmen niet al te rot zijn.
21 april 2010 om 06:57 #17659147dankjewel voor je emailtje.
Dan kan je ook net zo goed gelijk de draagarmen ff schuren en lakken/tectyleren.(vliegroest)
De draagarmen zijn nog goed, deze heb ik al bekeken.21 april 2010 om 08:45 #17659148Mario,
Bij jouw in de buurt zit een garage, die heel veel met oldtimers doet, ook laswerk.
Martijn heeft daar z’n auto’s in onderhoud.
21 april 2010 om 09:00 #17659149thanks Rinus.
Weer een goede tip ontvangen.PS…gaan jullie nog naar MM van het weekend?
Ik ben er nog niet helemaal uit….moet van het weekend de babykamer
ook ophalen in Sliedrecht en in elkaar flanzen.:hmmz21 april 2010 om 10:56 #17659150origineel gepost door charlois187
thanks Rinus.
ook ophalen in Sliedrecht en in elkaar flanzen.:hmmzYes, ik ga zowiezo, en Martijn komt vanuit Friesland (hij zit daar dan). Mocht je gaan, kunnen we samen oprijden. Geef dan ff een seintje, kunnen we tijd en zo afspreken.
21 april 2010 om 11:02 #17659151Let op, die veerschotels van MM zijn van een Corsa of Vectra, daar heb je niets aan
21 april 2010 om 13:08 #17659152Maakt niet zoveel uit wat je erop last,al las je der een 4 kante plaat op met een dikke staande bout is het nog veel beter als je het helemaal aflast.
Maar het fijnste werken goede veerschotels zoals Opel4ever die heeft van die fatsoenlijke dikke en niet van die dingen zo dik als een cd waar je het lasapparaat nog zwakker voor moet zetten wil je ze kunnen lassen.
22 april 2010 om 07:04 #17659153origineel gepost door Arjen
Let op, die veerschotels van MM zijn van een Corsa of Vectra, daar heb je niets aanVolgens de Site zijn het Monza Schotels…anders heeft OPel4Ever ze ook nog wel liggen.
22 april 2010 om 07:08 #17659154ik ken de vorm van de monza veren niet maar denk dat ze niet veel anders zullen zijn als van de manta b?
evenwijdige spiraal dus?
dan moet je nl ook de stand van de schotel goed hebben staan vanwege het begin van de spiraalwinding22 april 2010 om 07:20 #17659155origineel gepost door rinus de boer
origineel gepost door charlois187
thanks Rinus.
ook ophalen in Sliedrecht en in elkaar flanzen.:hmmzYes, ik ga zowiezo, en Martijn komt vanuit Friesland (hij zit daar dan). Mocht je gaan, kunnen we samen oprijden. Geef dan ff een seintje, kunnen we tijd en zo afspreken.
Ik laat je zoiezo nog even wat weten, ik ben er nog niet helemaal uit :o
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.