Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Veerpoten astra G
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 april 2011 om 10:51 #17235634
Heb me een mooie nieuwe schroefset gekocht van de week die er natuurlijk snel onder mag..
Weet iemand hoe de veerpoten van een Astra G aan de voorzijde vast zit? Ik bedoel er zit een mooie centrale moet boven op maar zit hier het hele zaakje mee vast?
Of zit er nog een moet op de veerschotel zelf?
Niet dan de veren straks om de oren vliegen ;)14 april 2011 om 10:57 #17855264Als je je veren gaat vervangen, eerst boven die moer eraf draaien, dan die plaatjes eraf en daaronder de moer ook losdraaien en eraf zodat als je de auto opkrikt de spanning van je veer is. Dan de stabilizatorstang losmaken en vervolgens je fuseestuk demonteren
Nu moet je even opletten veer staat nog een beetje onder spanning, maar je kunt je veerpoten er dan onderuit halen. Veeren eraf. Nieuwe erop even met zn tweeën de nieuwe veer aanduwen en dan die bout erop draaien, zodat de veer niet meer los schiet vervolgens weer onder de auto monteren en dan de bout bovenop nogmaals verder aandraaien vervolgens plaatje erop en boutje erop klaar is kees.
Veren vervangen.
Achter is makkelijker, hierbij kun je gewoon je schokdempers aan beide zeiden losschroeven. Vervolgens beide kanten opkrikken en je kunt de veren er zo tussenuit pakken dan de nieuwe ertussen auto laten zakken en schokdempers weer vastzetten.
14 april 2011 om 11:00 #17855265@haasje, jij verteld nu hoe je voorveren moet vervangen voor evt verlagingsveren.
bluns heeft een schroefset gekocht, dus dan hoef je het niet op die manier te doen.
14 april 2011 om 11:09 #17855266Eeh schroefset is inderdaad iets anders, maar demonteren van de veren en veerpoten zou ik op dezelfde manier doen. Terugmonteren van een schroefset is inderdaad wat anders en zelf vind ik makkelijker dan orgineel.
14 april 2011 om 12:15 #17855267Kijk daar heb ik wat aan..
Ben zelf automonteur maar wilde graag weten hoe het inelkaar stak..
Dan gaan we van de week eens knutselen.. Bedankt!!14 april 2011 om 13:51 #17855268als je zelf automonteur bent, moet het eigenlijk een eitje wezen!
je moet gewoon de complete veerpoot demonteren. toplager waarschijnlijk overzetten, en daarna de schroefpoot weer monteren!14 april 2011 om 15:50 #17855269Jot komt goed..
Heb al eens gehad dat ik klakkeloos die bovenste moer los geschroefd heb en die veer er met een rotgang vandoor ging..
Bleek een fout van de vorgie eigenaar te zijn maar dan nog..Komt helemaal goed. Zal er wel pics van maken..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.