Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › veerpoot
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 februari 2009 om 20:49 #17208999
het linker wiel staat heel iets aan de boven kant naar binnen
en het stuur staat ook iets scheef waar moet ik de oorzaak zoeken en hoe is dit teherstelen
vr gert25 februari 2009 om 20:51 #17467908Een keertje laten uitlijnen. Hebben ze er al ooit andere veerpotten opgelast?
25 februari 2009 om 21:04 #17467909origineel gepost door keyl1
het linker wiel staat heel iets aan de boven kant naar binnen
en het stuur staat ook iets scheef waar moet ik de oorzaak zoeken en hoe is dit teherstelen
vr gertvaak zakken de veerpoten naar binnen door roest vorming
en slijten de banden scheef af
moet je hem is kruislinks op meten de veerpoten
of je veerpoot is krom of het fusee25 februari 2009 om 22:04 #17467910Welke auto?
Ik heb ooit is een wiel scheef gehad door een kromme schokbreker,die was optisch echt krom en veerde ook niet meer 100% in.
De meeste Monza/Senator/Rekord/Commo C rotten bij de veerpoten met als gevolg inzakken naar binnen en de veerpoten iets scheef eronder.
Gevolg zoals Obelix zegt:veerpoten er scheef onder en de banden ook met als gevolg super wegligging in de bochten :thumbup wel om de zoveel tijd de banden omgooien,maar BMW M3,s bv hebben de banden er altijd beetje scheef onder staan voor meer grip in de bochten.
Veerpootbrug ertussen en de veerpoten opnieuw lassen is de enigste oplossing om er vanaf te komen.
De veerpoten bij een Monza moeten 99cm zijn van de opstaande randen bovenop gemeten.
7 april 2009 om 16:05 #17467911origineel gepost door GSE
Welke auto?Ik heb ooit is een wiel scheef gehad door een kromme schokbreker,die was optisch echt krom en veerde ook niet meer 100% in.
De meeste Monza/Senator/Rekord/Commo C rotten bij de veerpoten met als gevolg inzakken naar binnen en de veerpoten iets scheef eronder.
Gevolg zoals Obelix zegt:veerpoten er scheef onder en de banden ook met als gevolg super wegligging in de bochten :thumbup wel om de zoveel tijd de banden omgooien,maar BMW M3,s bv hebben de banden er altijd beetje scheef onder staan voor meer grip in de bochten.
Veerpootbrug ertussen en de veerpoten opnieuw lassen is de enigste oplossing om er vanaf te komen.
De veerpoten bij een Monza moeten 99cm zijn van de opstaande randen bovenop gemeten.
7
als je ze beide verrot hebt kun je kiezen waar je je missende centimers weg drukt,hoe doen jullie dat ?
8 april 2009 om 05:49 #17467912aan de laatste 40 gelaste veerpoten kon ik ook wel zien dat niemand daar aan gedacht heeft.:D
8 april 2009 om 06:58 #17467913Heb je in elk geval in 1 bocht een betere wegligging;)
Volgens mij moet de afstand van de hartlijn van de auto tot de poten naar beide zijden gelijk zijn. Als dit dan 495 mm is zit je goed. Hartlijn is niet altijd evengoed te bepalen maar ik maak altijd twee kruislijnen van paravaan links naar rechter voorzijde en paravaan rechts naar linker voorzijde. dmv blokhaak en rij kun je dan kijken of het kruispunt haaks op het midden van de auto staat en hiermee heb je de hartlijn.
8 april 2009 om 16:05 #17467914Ik heb een tekeningvan het chassie de neus met de maten erbij weet je van je waar je moet opmeten…
9 april 2009 om 19:42 #17467915dat is wel intresant,is dit een tekening van opel ?
9 april 2009 om 20:11 #17467916Ik gok op niet origeel,als je me je email ff door u2utje dan geef ik die foto/tekening wel ff.
10 april 2009 om 17:20 #1746791710 april 2009 om 17:21 #17467918origineel gepost door obelix
zal wel de zelfde wezen denk ik als ben
en kruislinks meten
anders weet je nog niet welke verder naar binnen staat11 april 2009 om 13:34 #17467919Ik heb dat dus ook, ik heb de auto donderdag uitgelijnd. Links stond hij wel goed, rechts dus niet niet. Ik heb de kop van de veerpoot iets gedraaid maar dit had weinig resultaat. Ik heb nu de sporing gewoon afgesteld en de wielvlucht maar laten wezen, we kijken wel hoe hij spoort.
Kun je de veerpootbevestiging ook na het lassen bijdrukken? De mijne heb ik namelijk pas gelast…..11 april 2009 om 17:25 #17467920die “kop” heeft een vaste stand,als je die verdraaid klopt je wieluitslag niet meer.
11 april 2009 om 19:58 #17467921Uitelkaar drukken gaat haast niet,omdat je blok in de weg zit,anders kon je er wer een krik tussen zetten.
Wat je wel kunt doen is draadspindel in de brug maken waarmee je de brug kunt inkorten of verlengen..
Ik heb wel vaker van die verstelbare bruggen gezien maar niet of die origineel zijn…
En met origineel bedoel ik in serie gemaakt of zelfbouw.
ABS steunen en een veerpootbrug had er standaard in moeten zitten bij dat type chassie had een hoop ellende voorkomen.
En de veerpoten 100% aflassen ipv hier en daar maar een gierig puntlasje en dikker plaatwerk rond de veerschotel van 2/3mm dik ipv dat cola blik achtig staal.12 april 2009 om 18:19 #17467922origineel gepost door peter12
die “kop” heeft een vaste stand,als je die verdraaid klopt je wieluitslag niet meer.In de vraagbaak staat dat je op deze manier je wielvlucht kunt wijzigen, vandaar.
Met de wieluitslag bedoel je daarmee hoeveer de wielen kunnen in/uitsturen of de fuseelangshelling?21 april 2009 om 11:24 #17467923hallo.
Heeft iemand een tekening van een veerpotenbrug voor een monza met de maten er bij een paar fotos van verschillende kanten is ook goedB,V.D jan.
14 mei 2009 om 08:46 #17467924helemaal met GSE eens plaatwerk rond veerpoten is te ligt,
ik heb er platen van 3mm omheen gelast dat scheelt een stuk.
later heb ik ook nog een veerpotenbrug gemaakt. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.