veerpoot

  • Dit onderwerp is leeg.
18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • #17208999
    keyl1
      Lid sinds:
      8 June 2005

      het linker wiel staat heel iets aan de boven kant naar binnen
      en het stuur staat ook iets scheef waar moet ik de oorzaak zoeken en hoe is dit teherstelen
      vr gert

      #17467908
      Opel_Bjorn
      Deelnemer
        Lid sinds:
        4 May 2008

        Een keertje laten uitlijnen. Hebben ze er al ooit andere veerpotten opgelast?

        #17467909
        obelix
        Deelnemer
          Lid sinds:
          8 November 2005

          origineel gepost door keyl1
          het linker wiel staat heel iets aan de boven kant naar binnen
          en het stuur staat ook iets scheef waar moet ik de oorzaak zoeken en hoe is dit teherstelen
          vr gert

          vaak zakken de veerpoten naar binnen door roest vorming
          en slijten de banden scheef af
          moet je hem is kruislinks op meten de veerpoten
          of je veerpoot is krom of het fusee

          #17467910
          GSE
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 August 2006

            Welke auto?

            Ik heb ooit is een wiel scheef gehad door een kromme schokbreker,die was optisch echt krom en veerde ook niet meer 100% in.

            De meeste Monza/Senator/Rekord/Commo C rotten bij de veerpoten met als gevolg inzakken naar binnen en de veerpoten iets scheef eronder.

            Gevolg zoals Obelix zegt:veerpoten er scheef onder en de banden ook met als gevolg super wegligging in de bochten :thumbup wel om de zoveel tijd de banden omgooien,maar BMW M3,s bv hebben de banden er altijd beetje scheef onder staan voor meer grip in de bochten.

            Veerpootbrug ertussen en de veerpoten opnieuw lassen is de enigste oplossing om er vanaf te komen.

            De veerpoten bij een Monza moeten 99cm zijn van de opstaande randen bovenop gemeten.

            #17467911
            peter12
              Lid sinds:
              30 March 2006

              origineel gepost door GSE
              Welke auto?

              Ik heb ooit is een wiel scheef gehad door een kromme schokbreker,die was optisch echt krom en veerde ook niet meer 100% in.

              De meeste Monza/Senator/Rekord/Commo C rotten bij de veerpoten met als gevolg inzakken naar binnen en de veerpoten iets scheef eronder.

              Gevolg zoals Obelix zegt:veerpoten er scheef onder en de banden ook met als gevolg super wegligging in de bochten :thumbup wel om de zoveel tijd de banden omgooien,maar BMW M3,s bv hebben de banden er altijd beetje scheef onder staan voor meer grip in de bochten.

              Veerpootbrug ertussen en de veerpoten opnieuw lassen is de enigste oplossing om er vanaf te komen.

              De veerpoten bij een Monza moeten 99cm zijn van de opstaande randen bovenop gemeten.

              7

              als je ze beide verrot hebt kun je kiezen waar je je missende centimers weg drukt,hoe doen jullie dat ?

              #17467912
              peter12
                Lid sinds:
                30 March 2006

                aan de laatste 40 gelaste veerpoten kon ik ook wel zien dat niemand daar aan gedacht heeft.:D

                #17467913
                astraminator
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  13 August 2004

                  Heb je in elk geval in 1 bocht een betere wegligging;)

                  Volgens mij moet de afstand van de hartlijn van de auto tot de poten naar beide zijden gelijk zijn. Als dit dan 495 mm is zit je goed. Hartlijn is niet altijd evengoed te bepalen maar ik maak altijd twee kruislijnen van paravaan links naar rechter voorzijde en paravaan rechts naar linker voorzijde. dmv blokhaak en rij kun je dan kijken of het kruispunt haaks op het midden van de auto staat en hiermee heb je de hartlijn.

                  #17467914
                  GSE
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    5 August 2006

                    Ik heb een tekeningvan het chassie de neus met de maten erbij weet je van je waar je moet opmeten…

                    #17467915
                    peter12
                      Lid sinds:
                      30 March 2006

                      dat is wel intresant,is dit een tekening van opel ?

                      #17467916
                      GSE
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        5 August 2006

                        Ik gok op niet origeel,als je me je email ff door u2utje dan geef ik die foto/tekening wel ff.

                        #17467917
                        obelix
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          8 November 2005

                          #17467918
                          obelix
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            8 November 2005

                            origineel gepost door obelix

                            zal wel de zelfde wezen denk ik als ben

                            en kruislinks meten
                            anders weet je nog niet welke verder naar binnen staat

                            #17467919
                            henkjan_80
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              14 December 2006

                              Ik heb dat dus ook, ik heb de auto donderdag uitgelijnd. Links stond hij wel goed, rechts dus niet niet. Ik heb de kop van de veerpoot iets gedraaid maar dit had weinig resultaat. Ik heb nu de sporing gewoon afgesteld en de wielvlucht maar laten wezen, we kijken wel hoe hij spoort.
                              Kun je de veerpootbevestiging ook na het lassen bijdrukken? De mijne heb ik namelijk pas gelast…..

                              #17467920
                              peter12
                                Lid sinds:
                                30 March 2006

                                die “kop” heeft een vaste stand,als je die verdraaid klopt je wieluitslag niet meer.

                                #17467921
                                GSE
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  5 August 2006

                                  Uitelkaar drukken gaat haast niet,omdat je blok in de weg zit,anders kon je er wer een krik tussen zetten.

                                  Wat je wel kunt doen is draadspindel in de brug maken waarmee je de brug kunt inkorten of verlengen..

                                  Ik heb wel vaker van die verstelbare bruggen gezien maar niet of die origineel zijn…

                                  En met origineel bedoel ik in serie gemaakt of zelfbouw.

                                  ABS steunen en een veerpootbrug had er standaard in moeten zitten bij dat type chassie had een hoop ellende voorkomen.
                                  En de veerpoten 100% aflassen ipv hier en daar maar een gierig puntlasje en dikker plaatwerk rond de veerschotel van 2/3mm dik ipv dat cola blik achtig staal.

                                  #17467922
                                  henkjan_80
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    14 December 2006

                                    origineel gepost door peter12
                                    die “kop” heeft een vaste stand,als je die verdraaid klopt je wieluitslag niet meer.

                                    In de vraagbaak staat dat je op deze manier je wielvlucht kunt wijzigen, vandaar.
                                    Met de wieluitslag bedoel je daarmee hoeveer de wielen kunnen in/uitsturen of de fuseelangshelling?

                                    #17467923
                                    Jantjemonza
                                      Lid sinds:
                                      15 November 2007

                                      hallo.
                                      Heeft iemand een tekening van een veerpotenbrug voor een monza met de maten er bij een paar fotos van verschillende kanten is ook goed

                                      B,V.D jan.

                                      #17467924
                                      Jantjemonza
                                        Lid sinds:
                                        15 November 2007

                                        helemaal met GSE eens plaatwerk rond veerpoten is te ligt,
                                        ik heb er platen van 3mm omheen gelast dat scheelt een stuk.
                                        later heb ik ook nog een veerpotenbrug gemaakt.

                                      18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
                                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.