Veer van voorste schokdemper niet op zijn plaats, KLOINK gel

Forumindex Forums Modellen Astra Veer van voorste schokdemper niet op zijn plaats, KLOINK gel

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Rinus187

Hi,

Ik heb 2 weken geleden een Nieuwe Schroefset rondom voor mijn astra G laten installeren bij een tuning bedrijf.

Nog geen 2 weken later, merk ik wanneer ik vanuit stilstand een scherpe bocht maak om weg te rijden, dat terwijl ik t stuur draai naar links of rechts, er n spanning wordt opgebouwd aan t stuur en dan n licht: KLOINK, geluid maakt wanneer ik doordraai. Nu ik kijk bij de Schokdemper valt t me op dat de BovenKant van de Veer. die op zijn plek gehouden moet worden door n schoteltje erboven niet lijkt alsof hij op zijn vaste plek is, maar meer op gelijke hoogte “tegen” t schoteltje aanzit… ( dat klinkt raar, maar wellicht als je t meegemaakt hebt komt t bekend voor ) als ik vervolgens bij de Rechtervoor Schokdemper kijk, zit die keurig op zijn plek, de schotel drukt de veer na beneden, of houdt hem tegen. ( hoe je t wilt noemen.. De schotel houdt de veer dus niet op zijn plek wat betreft de Linkervoordemper. Ik ga sowiezo terug naar de tuning zaak, maar wat kan de oorzaak hiervan zijn, ik spring niet over drempels en dergelijke en rij gwoon normaal. Toen de auto klaar was had hij dit probleem dus niet… Tnx

Bart Hoedemaker

Gewoon terug naar de zaak, zoals je zelf al zegt.

Blue-Dragon
        Deelnemer

Hebben ze wel de oude toplagers terug overgezet??

Rinus187

Ik had zelf nieuwe toplagers gekocht.

2 x nieuwe voor veerpootlagers
            Om 4 uur ga ik erheen, hopelijk is t n kleine afstelling

eddie gsi
            Deelnemer

hoe ver heb je de auto verlaagdt??

ik weet dat er mensen zijn met astrsa gsi’s die de auto ook zover verlagen dat de stuurstang tegen de bovenkant van het komt waar die doorheen gaat.

Rinus187

Hi,

Moeilijk te zeggen, ik heb hem namelijk verhoogt !!

Hij was erg laag en ben nu 3 cm omhoog gegaan door middel van een schroefset.. De vorige was helemaal op..
                Laten we zeggen 6 a 7 cm van wiel to onderkant wielkast ( grove schatting )

Vind t gwoon vreemd, dat hij eerst wel goed stond en nu opeens niet meer, als t idd te maken heeft met de laagheid van de auto, dan gaat hij weer omhoog 1 cm ofzo, want ik heb geen zin dat die veer omde zoveel tijd niet meer op ze plek zit.

Ze hebben t in ieder geval gezien en ze gaan t rechtzetten.. aangezien er nog een probleem was, ( me homokoneet was ook vervangen toen tertijd ) en sindsdien doet me ABS en ESP t niet.. (hebben een ringetje er opgelaten die er niet hoorde, slaan me sensors voor ESP en ABS niet aan ) DUS al bij al, niet echte goede ervaring en kan de auto pas volgende week zaterdag kwijt…

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.