Veel vocht in auto !!!!!!!!!

Forumindex Forums Modellen Astra Veel vocht in auto !!!!!!!!!

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 26 tot 32 (van in totaal 32)
  • Auteur
    martijnenyvonne
    Deelnemer

Heb de binnenkant van de ramen schoon gemaakt met glassex.
      Besloegen ook elke x als ik de kachel aan deed.
      Nu geen last meer van.
      Volgens mij beslaan vuile ramen sneller dan schone ramen.

brainmuller

ik heb gewoon ffies een vochtvreter (5 eurotjes) drin gezet .. problem solved :thumbup

Marco SK

Hallo,

ik heb hetzelfde vochtprobleem en ik wil de positie van de recirculatieklep wel controleren maar waar zit dan ding???? Achter het handschoenkastje dat weet ik, maar waar precies? Kan iemand mij bijvoorbeeld een foto of tekening van de positie sturen, of heeeeeeeeeeeeeeel precies beschrijven waar deze zit?

Dank jullie!!!

Groeten,
          Marco

opel-mark
          Deelnemer

Hij zit achter het handschoenen kastje, ronde pot met aan de bovenkant een kap die bestuurd wordt dmv een asje naar het motortje op de zijkant.

Deze motortjes gaan nog wel eens kapot en blijven dan in de recirculatiestand staan zodat de lucht van binnen gebruikt wordt en dus het vocht blijft zitten, dus op de buistenstand zetten en de stekker uit de motor.

Als je toch het handschoenenkastje eruit hebt geschroeft dan kun je het filter en de klep meteen aanpakken, bij beurten wordt vaak gezegd dat ze hem vervangen hebben maar doen het niet, ik heb de garage (officieele opel dealer) er ooit eens mee geconfronteerd omdat ik met viltstift een datum op het filter gezet had en dus duidelijk aan kon tonen dat ze te lui waren geweest deze te vervangen.

waar de rode streep van de pijl overheen loopt zit het filter in

en de klep zelf

xladage
            Deelnemer

Zoek even in de how-to’s daar staat een beschrijving + fotos

Marco SK

Hallo Mark,

ik neem dus aan ik het verticale plastic dat vlakbij de pijl staat handmatig kan bewegen om de klep te sluiten, klopt dit? Indien niet, waar sluit ik de klep dan.

Thanks voor je hulp,
                Marco

guitarfreak

Beste Mark,

Ik heb denk ik hetzelfde probleem met mijn Astra Station H uit 2006.
                  Daar is vorig jaar de recirculatieklep vernieuwd (na veel condens in de auto), maar ik denk dat de klep weer niet goed open gaat of sluit .Zijn deze foto’s van het type dat ik heb?
                  En het complete daschbord kastje moet weg (4 schroeven neem ik aan?).
                  Ik wil hem dan ook in de “open stand”zetten en de stekker van het motortje losmaken, maar geeft dit geen storingsmeldingen op het display?
                  Ik hoor graag van je.

Groet,
                  Kees

7 berichten aan het bekijken - 26 tot 32 (van in totaal 32)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.