Bij een Spoirt demper is het gat groter, daarbij blijft ie ook langer dampen!!
dit komt omdat een groter gat minder stormingswrijving heeft en zo de pijp langer duurt aleer deze warm is.
Mijn Combo (X16XE met mantzelbox en lexmaulo spagetti) met STANDAARD (X14SZ) uitlaat dampt rustig nog als de motor op bedrijfstemperatuur is.
Als ik een tijdje rustig in de stad aan het karren ben.
en trap m open de snelweg op is het gewoon Wit achter de Combo.
Dit komt omdat de uitlaat erg lang is en de uitlaat gassen vrij koud blijven achteraan, behalve als je m vol open trapt, en dan moet de uitlaat weer warm worden aan het eind terwijl de gassen al heet zijn, zo ontstaat de Condens uit de uitlaat.
Mijn Combo is zowel koud als warm met stilstaande auto zowel stationair als op toeren een net een C.V. keteltje, lekker altijd Wit dampen.
Bij de Vectra is dit geheel nog erger door de lage uitlaatdruk van de V6 motor op de grotere eindgaten van de Irmscher einddemper.
Willem