Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › veel rook uit de uitlaat
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 december 2009 om 22:55 #17214735
hey waddup corsa drivers
ik heb een vraag er komt veel witte rook uit de uitlaat
nou was ik een tijdje geleden bij een garage geweest om te vragen wat het probleem was toen werd mij verteld dat me kleprubbers vervangen moeten worden en dat ik zker rond de 500 euro kwijt zou zijn nou lijkt mij dat echt te veel of is dat normaal de stand van zakenen is het mogelijk om het zelf te vervangen of is dat veel werk want voor zo een bedrag probeer ik het liever zelf te doen huur dan wel een brug ergens ga dan zelf aan de slag
heb trouwens een corsa b gsi 16v
alvast bedankt voor de response
2 december 2009 om 23:54 #17559054Vraagje:
– Wat doet het olieverbruik??
– heb je last van koelvloeistof verlies??
Willem
3 december 2009 om 01:24 #17559055rook ?!
daar is je uitlaat toch voor
ik rij nu al 7 jaar met een enorme roker en oliezuiper ( lees versleten rubbers )
en hij blijft rijden3 december 2009 om 07:09 #17559056Witte rook is koelvloeistof, blauwe is olie.. Of is het gewoon condens? Het is wel wat kouder buiten he? Daardoor lijkt ie altijd veel te roken.. Ach en roken kunnen die GSI’tjes toch wel.. Worden ze oud mee! :D
3 december 2009 om 09:42 #17559057wat niet rookt rijd niet:angel:angel
vgr tonsr3 december 2009 om 09:50 #17559058ruik je echt verbrande olie achter bij je uitlaat? als koelvloeistof niveau niet zakt en schoon blijft, zal het dat niet zijn. Klepsteelrubbers zou kunnen dan verbrand ie wel wat olie, als het via de zuigers moet komen, is je blok goed weg
3 december 2009 om 10:02 #17559059origineel gepost door Bart Hoedemaker
ruik je echt verbrande olie achter bij je uitlaat? als koelvloeistof niveau niet zakt en schoon blijft, zal het dat niet zijn. Klepsteelrubbers zou kunnen dan verbrand ie wel wat olie, als het via de zuigers moet komen, is je blok goed weghe bart ,beter geld in je eigen auto stoppen
dan in sinterklaas,ja toch:P
die baardmans speelt mooi wer met jou poen:jerry:jerry
lol vgr tonsr.3 december 2009 om 10:48 #17559060origineel gepost door corsaagsi
Witte rook is koelvloeistof, blauwe is olie.. Of is het gewoon condens? Het is wel wat kouder buiten he? Daardoor lijkt ie altijd veel te roken.. Ach en roken kunnen die GSI’tjes toch wel.. Worden ze oud mee! :DDan heb je nog nooit een ECHTE olieslurper gehad haha..
Bij FLINK olieverbruik word dat ook gewoon witte ROOK ipv Damp.
Als he zover is, is zijn het niet meer alleen de kleprubbers hoor.
willem
3 december 2009 om 22:04 #17559061@ wim-v6
me koelvloeistof is ok maar hij verbruikt wel olie…en er komt ook een andere geur dan normaal uit
is dat ernstig?:( ik zou het zonde vinden om die auto weg te doen of moet ik alvast geld opzij zetten om een andere blok te halenthnx for the response
3 december 2009 om 22:08 #17559062als je kvs ok blijft, dan is je koppakking nog heel
echter hebben deze motoren vaak bij een hogere km stand last van ovale cilinders,en verbruiken daardoor veel olie
mocht je nog een goede gsi motor zoeken,die weinig olie verbuikt,ik heb dr nog 1 liggen
4 december 2009 om 07:22 #17559063al dat gezeur over deze blokken met zogenaamde ovale cylinders hebben
dat valt best meeik rij al 7 jaar met een olieboot
gewoon vullen en netjes warm rijden dan doen ze het altijdik hbe er nu al 250.000 op staan en still burning
4 december 2009 om 08:23 #17559064origineel gepost door TonSR
origineel gepost door Bart Hoedemaker
ruik je echt verbrande olie achter bij je uitlaat? als koelvloeistof niveau niet zakt en schoon blijft, zal het dat niet zijn. Klepsteelrubbers zou kunnen dan verbrand ie wel wat olie, als het via de zuigers moet komen, is je blok goed weghe bart ,beter geld in je eigen auto stoppen
dan in sinterklaas,ja toch:P
die baardmans speelt mooi wer met jou poen:jerry:jerry
lol vgr tonsr.Ach, wat liefdadigheidsgeld her en der :jerry
4 december 2009 om 09:57 #17559065origineel gepost door world cup c16xe
al dat gezeur over deze blokken met zogenaamde ovale cylinders hebben
dat valt best meeik rij al 7 jaar met een olieboot
gewoon vullen en netjes warm rijden dan doen ze het altijdik hbe er nu al 250.000 op staan en still burning
Blijkbaar niet, heb er al genoeg gehad met ovale of gladgestreken cilinderwanden, zeker in de Corsa!!
Paar keer al zo erg dat de motor in noodloop gaat ivm kantelende zuigers (motor klop) (heel de straat wit bij gasgeven haha… en dat met goed warme motor, ver heen dus.)
kom je niet meer vooruit ivm veilige modus.
Willem
4 december 2009 om 10:34 #17559066van jou geloof ik het wel
ouwe opel pionier king:4 december 2009 om 10:41 #17559067Tis een kwaal, ze kunnen niet al te goed tegen koud marteling..
en nu deze corsa’s en astra’s wat voordeliger aan te schaffen zijn, worden ze door Petjesvolk gekocht, binnen een Jaar Kaalgetrapt door koud trappen en motor direct na zeer snelle petjes stijl rit gelijk uitzetten.
en dan gaan deze torretjes kapot, ze kunnen niet veel hebben namelijk.
oja, als ie eenmaal kapot is is het natuurlijk eenj kutwagen, en dan na een jaar martelen zonder enige vorm van onderhoud!!!
bij een beetje normale omgang kan je er prima mee scheuren met deze bakkies!!!!…
Willem
4 december 2009 om 17:10 #17559068ik martel de mijne al jaren maar het malle ding blijft maar rijden :wors
5 december 2009 om 11:17 #17559069origineel gepost door wim-v6
origineel gepost door corsaagsi
Witte rook is koelvloeistof, blauwe is olie.. Of is het gewoon condens? Het is wel wat kouder buiten he? Daardoor lijkt ie altijd veel te roken.. Ach en roken kunnen die GSI’tjes toch wel.. Worden ze oud mee! :DDan heb je nog nooit een ECHTE olieslurper gehad haha..
Bij FLINK olieverbruik word dat ook gewoon witte ROOK ipv Damp.
Als he zover is, is zijn het niet meer alleen de kleprubbers hoor.
willem
Khad er eerst 1ntje;) die verbruikte 1 liter olie op 100 kilometer…Kwam ook oor vervuiling, want heb um geflushd..paar keer om de 1000 kilomter olie vervangen..en toen 0 w 40 erin gedaan, was het nog 1liter op 500 kilometer…
5 december 2009 om 11:29 #17559070origineel gepost door world cup c16xe
al dat gezeur over deze blokken met zogenaamde ovale cylinders hebben
dat valt best meeik rij al 7 jaar met een olieboot
gewoon vullen en netjes warm rijden dan doen ze het altijdik hbe er nu al 250.000 op staan en still burning oil
;)
5 december 2009 om 18:36 #17559071oil burners regeren:wors
5 december 2009 om 22:32 #17559072origineel gepost door mayhem
origineel gepost door world cup c16xe
al dat gezeur over deze blokken met zogenaamde ovale cylinders hebben
dat valt best meeik rij al 7 jaar met een olieboot
gewoon vullen en netjes warm rijden dan doen ze het altijdik hbe er nu al 250.000 op staan en still burning oil
;)
rijdt ook een 1.6 16V, en doe dan ook lekker mee!!!!
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.