Forumindex › Forums › Modellen › Astra › veel problemen na kop vlakken
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 augustus 2011 om 16:41 #17240905
waar moet je opletten als je kop is gevlakt?
het gaat op een paar 100ste wat er af is.
dus wil wel normale koppaking erop doen.is dit verstandig?gr jeroen
30 augustus 2011 om 16:50 #17913041Dat kan gewoon.
Dat kleine beetje wat ze er af vlakken is niet een echte compressieverhoger.
Als een kop goed krom is en er moet heel wat gevlakt worden – als dat nog mogelijk is – dan moet je pas denken aan een dikkere pakking.
Maar normaal gesproken is dat niet nodig.30 augustus 2011 om 16:57 #17913042oke. dan weet ik dat ook weer.
zitten ook 2 nieuwe kleppen in en een scheurtje gedicht.hij legt nu lkkr in de woonkamer hahha
morge maar ff bouwen.31 augustus 2011 om 15:55 #17913043moet je nog ergens rekening mee houden kwa rijden?
inrijden ofzo?is namelijk de eerste keer voor mij dat ik met een gevlakte kop aan de gang gaat.
31 augustus 2011 om 16:06 #17913040Normaal gesproken niet, zou alleen wel even rustig aan doen. NIet dat er ergens een slang loopt te lekken. Checkcheckdubbelcheck zeg maar..
31 augustus 2011 om 21:22 #17913044tja, bij de ohv motortjes kun je vlakken tot je een ons weegt, blijven toch wel heel haha..
de oude kadett-E van ons (1.2 OHV) was al flink over de maximale vlakgrens heen op een gegeven moment, de reviseru meette toen bijna 14bar compressie op elke cilinder, en gaan als een kogel dat karretje.
Maar bij modernere motoren moet je pas gaan opletten als je in de buurt komt van de maximale vlakgrens (meestal op de kop wel gemarkeerd).
Willem
18 september 2011 om 15:59 #17913045na zaterdag weer een stukje gereden te hebben met me wagen.
is wederom me koelslang weer geklapt.
is weer van de houder afgeklapt.dus gelijk weer de auto aan de kant gezet.gingen veder geen lampen branden en auto is ook niet te warm geworden.
weet iemand misschien hoe dat kan gebeuren?maandag bij de dealer een nieuwe slang bestellen maar kan dit ook weer gevolgen hebben voor me motor?
ik ga zo en zo de compressie van me cilinders weer controleren en me injectoren schoonmaken omdat me motorblok ook heel erg deed schommelen.18 september 2011 om 17:53 #17913046Heb je wel de thermostaat goed om gedaan,zodat het koelwater kan circulaire.
18 september 2011 om 18:04 #17913047heb er al bijna 4 weken mee gereden
alles zit goed,meerdere malen gecontroleerd18 september 2011 om 18:12 #17913048Of je radiateur zit potdicht ,je kan het even proberen om de dop er af te draaien van het koelvloeistof reservoir,kijken of deze dan druk opbouwt,als het goed is moet dit nu niet kunnen.
18 september 2011 om 18:29 #17913049nee me radiateur is goed heb ook al gekeken of die dicht zat maar die is goed.
en me me reservoir bouwt geen druk op.ik zou het in iedergeval ff niet meer weten.
18 september 2011 om 18:37 #17913050Dan zou je de thermostaat er eens uit moeten halen,misschien is hij wel kapot,en dan zo een stukje proberen te rijden ,als dit niet zo is dan is misschien wel je waterpomp stuk ,dat al je schoepen er af zijn ,hier zal je niet blij mee zijn,heb je wel de ontsteking er goed terug in gedaan en op tijd gezet ,hierdoor kan het motorblok ook slecht lopen en warmlopen.
18 september 2011 om 18:47 #17913051toen me kop is gevlakt is er gelijk een nieuwe waterpomp opgegaan spanrollen enz enz.
daar zal het niet aan leggen.denk eerlijk gezegt gewoon dat die slang niet goed heeft gezeten.
dat de pinnentjes niet goed over het flesje heen zijn gegaan.
weet ff niet hoe ik dat beter kan uitleggen.er gaan van je motor 2 slangen je auto in.die zitten op ijzere buisjes.
maar die zitten geklikt met 3 pinnentjes op een rigeltje op dat buisje.
en die bovenste was weer los geschoten.22 september 2011 om 16:08 #17913052me cilinderkop is gevlakt en compressie gemeten was allemaal goed.
nu schijnt me compressie weer niet goed te zijn.
heb er zelf nog niet naar gekeken maar hoe kan dat?22 september 2011 om 17:01 #17913053Die zit toch op de kachelradiator?
Misschien zit die dicht? Probeer eens het hele systeem door te spoelen zonder thermostaat erin.
Kijken wat er allemaal uit komt en of het er uberhaupt doorheen komt!Ik zou dat eerst doen voor je weer met de compressie aan de gang gaat. Smakkelijker! ;)
22 september 2011 om 19:43 #17913054jha klopt daar zit die op.
en die is er dus voor de 2de keer afgeklapt.hoe kan je dat het beste testen dan?
misschien raar andwoord maar me kachel word wel goed warm.22 september 2011 om 22:46 #17913055:) ja als je radiateur dicht zit wordt die ook goed warm :D
Door die slangen even los te halen en de tuinslang erop te zetten kan je kijken of er misschien wat uit te spoelen valt.28 september 2011 om 16:49 #17913039het koel probleem is opgelost voorzover ik gemerkt hebt.
gistere in de file gestaan 2 uur en hij is netjes gebleven tegen de 90 graden en dan slaat me fan in en zakt hij netjes.maarjha nu de rest van de problemen nog.
slecht lopende motor.
en wiellagers maken en abs sensor. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.