Forumindex › Forums › Modellen › Tigra › veel problemen in 1 keer
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 januari 2013 om 18:38 #18088817
die klemmen moet je gelijk weg gooien ;)
dikke troep vind ik dat.wanneer ik een leiding los maak van mijn auto met zo klem vervang ik hem gelijk met zo 1 met een schroefje.
mooi dat dat sturen beter gaat nu, had al verwacht dat het met de olie te maken had zoals ik al zei :P
aansteker op je bougies ie leuk, maar heb je dat bij alle 4 gedaan?
en dan hoeft het nog niet te zeggen dat ie niet lek is, hij kan op veel verschillende plekken lekken.
maar aangezien je zelf al zegt dat hij bij de slangen wel erg veel lekt zal ik me eerst eens niet te druk over een lekke koppakking maken.
vervang eerst eens die slang, en ook zeker de klem.
maar is de slang nu ook lek?
ook je radiateur kan lek zijn he, of de sensor die onder in zit.
alles bij elkaar stelt het al minder voor dan je dacht dus daar mag je al blij van zijn ;)ik weet niet als je een garage of zoiets hebt, anders moet je hem wanneer je die slangen vervangen hebt eens in de garage zetten met een stuk karton onder de motor.
dan kun je zien als ie nog lekt, en waar je eventueel moet zoeken.
kan natuurlijk ook wel buiten, maar dan mag je hopen en op een droge nacht ;)7 januari 2013 om 18:56 #18088818Ik heb idd alle 4 bougies los gehad en alle 4 mooi droog en ook de oli pijl stok is nog netjes bruin van kleur.
De slang zelf is niet lek ook de radiator niet :).
Als ik aan de slang knijp zie ik duidelijk luchtbellen langs de slang komen .
Maar de klemen gooi ik wel gelijk bij de oud ijzer :DEen garage heb ik wel maar daar past geen heel auto in lol
7 januari 2013 om 19:03 #18088819anders als je een lange rit hebt gedaan, of dat ie in ieder geval goed warm eens onder de motorkap kijken wat er dan gebeurd ;)
eventueel ff een keer in de slang knijpen.
als ie warm is staat er namelijk meer druk op dan koud, dan kun je dus ook beter bekijken waar hij lekt.8 januari 2013 om 09:55 #18088820Ik wou zo net even de gasklep schoon maken maar hoe krijg ik de inlaat spruitstuk eruit ? Ik heb 3 moeren achter en 2 bouten voorin los gemaakt maar er komt geen enkel beweging in ..
En met toeval keek ik ook recht op de gasklep huis en zag dat die dikke rubberen slang lek is :D zit een scheur in van wel een cm (zie foto)
8 januari 2013 om 10:17 #18088821Er zitten er in totaal 5 achteraan
die andere 2 zitten tussen de kanalen
ik zie je foto niet, maar als er een scheur zit in de slang die ik denk
heb je de oorzaak gevonden ;)8 januari 2013 om 10:39 #18088822Ooh haha deze 2 schroefen heb ik idd over het hoofd gezien :D bedankt nu maar alles bestelle en inelkaar prutsen king:
8 januari 2013 om 11:41 #18088823ik zou voor dat rubber gelijk even een nieuwe halen
of de maten opnemen en een silicone slang kopen op ebay
houd het iets langer uit dan gewoon rubber8 januari 2013 om 13:00 #18088824@trashmetal wrote:
of de maten opnemen en een silicone slang kopen op ebay
houd het iets langer uit dan gewoon rubberheb je een linkje ? :)
8 januari 2013 om 13:31 #18088825weet de diameter en lengte niet uit mn hoofd ;)
maar als je even zoekt op ebay.co.uk en zoekt op silicon hose vind je vast wat je nodig hebt9 januari 2013 om 15:49 #18088826http://www.ebay.co.uk/itm/Blue-Silicone-Bellow-Hump-Hose-70mm-/290578440056?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item43a7d31f78″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Zou deze passen :)
Hier staat 70mm binnen maat en buiten maat van mijn inlaatspruitstuk is 68mm buiten maat.
Dat 2mm klemt wel toch ?[EDIT] Hoe krijg je de inlaat spruitstuk schoon ? er zit een dik laag drek in .. beetje dasty, afspoelen en drogen ?
9 januari 2013 om 19:35 #18088827die 2 mm is de dikte vh materiaal al dus past perfect
neem mee onder de douche :D
borsteltje er bij en soppen maar9 januari 2013 om 20:07 #18088828haha klinkt raar :shock: maar goeie tip lol dan ben ik ook een x onder de douch geweest met een tigra :afro
ook gelijk een egr afdop pakking erbij besteld :thumb nu ik straks toch alles los heb gelijk goed aanpakken
9 januari 2013 om 20:22 #18088829heb je er ook een inlaatpakking bij besteld
kan zijn dat die nu niet meer goed dicht
of dunnetjes insmeren met vloeibare pakking of een beetje kit :jerryzelf vorige week een 8 kleps cilinderkop in de douche gezet :D
was wel nodig na 25 jaar :puke9 januari 2013 om 20:30 #18088830ik heb vanmiddag de spruitstuk afgehaald om de maat van de kapote slang op te meten, Maar de pakking was nog goed heel :)
zat niet vast geplakt28 januari 2013 om 03:17 #18088831woensdag had ik eindelijk beetje tijd voor me auto king:
nieuwe koelvloeistof slang zit erop en de nieuwe gasklep slang.
dat blauwe silliconen slang moest ik wel eerst van bij de kanten 2.4cm eraf snijden maar verder paste het perfect erin.nu nog wachten op wat warmere weer dan ga ik het egr pakking vervangen door een dichte pakking en een schoonmaakbeurt aan de gaskleppenhuis en de inlaatspruitstuk :angel
en moet nogsteeds een olidop vinden.
hier nog een foto van me oude gasklep slang er zat nog veel grotere scheur in dan dat ik gezien had :shock: :shock: :shock:
28 januari 2013 om 10:24 #18088832Oliedop nieuwe bij de dealer een paar euro, pak geen imitatie, die zijn meestal slecht qua passing.
Willem
25 april 2013 om 21:00 #18088833hij lekt nog steeds koelvloeistof bij het zelfde plek bij de slang :( zit al een nieuwe slang op met nieuwe wormwielklem .. wat kan ik nog doen ?
radiator tog lek ?
want ik zie duidelijk dat hij onder de slang door lekt, na een ritje hoorje het ook sissen en bellen bij de slang aan de radiator kant.moet het egt snel fixen voor dat me pakkingen ook lek raken :cry
[EDIT]
oorzaak gevonden pff
radiator afgebroken inde slang :S
welke radiator moet ik bestellen ? gewoon 1 voor x16xe motor type ?27 april 2013 om 12:07 #18088834waar moet ik nou op letten als ik een nieuwe radiator wil bestellen ?
ik zie dat er veel soorten zijn :wtfis de maat voering voldoende ?
ik vermoed dat ik deze heb http://www.winparts.nl/14/koelsysteem/radiateur/0005370/radiator-benzine-1-4—1-6–mt—ac
wat betekent mt ac ?
ik heb geen airco27 april 2013 om 22:45 #18088835Wel of geen airco!! (AC of niet)
Automaat of handbak (AT of MT)Willem
27 april 2013 om 22:55 #18088836bedankt :) dat “MT” dacht ik eerder aan “met” dat is dus manual transmission.
maar is dat wel het juiste radiator die ik moet hebben ?
[EDIT]
heb nu deze gevonden lijkt er meer op :angel
http://www.winparts.nl/14/koelsysteem/radiateur/0103434?automerk=OPEL&automodel=TIGRA+%2895_%29++%7C++1994%2E07-2000%2E12&utm_source=tradetracker&utm_medium=cpc-tradetracker&utm_campaign=tradetracker -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.