Forumindex › Forums › Modellen › Tigra › veel problemen in 1 keer
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 december 2012 om 11:44 #18088792
@soepkiepe wrote:
ja ben ik wel met je eens, maar er staan in zijn 1e post nog niet duidelijk waar de olie lekte, dan bedoel ik bij welke pakking.
als je de 1e post leest lijkt het olie gelek en de kvs ook al snel oop een lekke koppakking.
tuurlijk, eigenlijk had gert ff moeten zeggen dat hij DENKT of VERMOED dat het de koppakking is, dat klopt misschien wel.trash..
compressie test kan ook, is dat het he zelfde als wat ik bedoel?
zo ding op je kvs tankje en dan onder druk zetten.druk op kvs tankje zetten kan ook, maar denk niet dat er slangen zijn die lekken
maar ik bedoel de cilinders testen
deze motoren staan er om bekend dat de koppakking maar 150dkm meegaat gemiddeld
kun je de kleppendekselpakking wel blindweg vervangen
maar als blijkt dat toch de koppakking er uit ligt
kun je alles opnieuw doendaarom eerst een druktest ;)
30 december 2012 om 21:47 #18088793hij verloor eerder ook al kvs maar is nu erger geworden. in de voorbumper lip wert het eerder altijd zijk nat door de kvs,
maar ik ga hem dan wel even proberen schoon te maken,
hoe doeje zo’n cilinder test dan ?woon zelf in aalten
30 december 2012 om 21:53 #18088794Ik denk ook dat het de koppakking kan zijn. Maar als je al lekkage hebt, eerst verhelpen :shock:
Als ie fors lekt, dan betekent dat slechte koeling, en lagere druk met een daar aan vast hangend lager kookpunt, logisch dat het niet lekker gaat. En daardoor kan ook je koppakking er aan gaan…….Ik zie een verband ;)
30 december 2012 om 22:01 #18088795in de voorbumper lip?
dan lijkt het mij er erg op dat ie sowieso bij je radiateur lekt.
heb je ook ergens een groenachtige aanslag?
onderaan je radiateur, als je voor de auto staat aan de linkerkant, daar zit een sensor, kijk anders eens als ie daar niet langs smeert.
je hebt dus sowieso al een lekkage, je vind namelijk je kvs weer buiten de auto.normaal als je koppakking lek is, dan is de kans groot dat hij het op de cilinder gooit toch?
tenminste, mijn auto had ook een lekke koppakking, was mijn kvs ook kwijt, maar hij lekte nergens en kon het dus ook niet weer vinden.
als nog is ie niet uit gesloten natuurlijk.ik zou eerst eens zoeken waar hij lekt ja, en als ik zo hoor waar jij je kvs weer vind zal ik de radiateur kijken, en dan de slangen ff volgens.
(die foto van jou lijkt veel op een handelaar hier in hoogeveen;))
30 december 2012 om 22:07 #18088796@soepkiepe wrote:
in de voorbumper lip?
dan lijkt het mij er erg op dat ie sowieso bij je radiateur lekt.
heb je ook ergens een groenachtige aanslag?
onderaan je radiateur, als je voor de auto staat aan de linkerkant, daar zit een sensor, kijk anders eens als ie daar niet langs smeert.
je hebt dus sowieso al een lekkage, je vind namelijk je kvs weer buiten de auto.normaal als je koppakking lek is, dan is de kans groot dat hij het op de cilinder gooit toch?
tenminste, mijn auto had ook een lekke koppakking, was mijn kvs ook kwijt, maar hij lekte nergens en kon het dus ook niet weer vinden.
als nog is ie niet uit gesloten natuurlijk.ik zou eerst eens zoeken waar hij lekt ja, en als ik zo hoor waar jij je kvs weer vind zal ik de radiateur kijken, en dan de slangen ff volgens.
(die foto van jou lijkt veel op een handelaar hier in hoogeveen;))
Ja klopt dan verstookt hij de kvs. Vaak komen er ook witte pluimen uit de uitlaat.
31 december 2012 om 01:17 #18088797@soepkiepe wrote:
(die foto van jou lijkt veel op een handelaar hier in hoogeveen;))
haha nee daar heb ik me auto niet gekocht heb em in vaassen gekocht bij een turks garage.
verder weet ik zelf ook niet wat ze met de tigra hebben gedaan lijkt wel of ze de tigra inelkaar gebouwt hebben met onderdelen uit de sloop want ik mis bij elk onderdeel wel een schoef en op de km teller stond 132000 terwijl er op de distrubutie riem 170000 staat31 december 2012 om 07:59 #18088798Bij garages maakt het weinig uit of het word gerund door een turk of nederlander
elke autohandelaar is een oplichter tot het tegendeel bewezen iszelf ga ik voor apk altijd naar een turkse garage
prijzen zijn bespreekbaar en hij kijkt niet zo nauw met de co waarde :jerry31 december 2012 om 08:12 #18088799dat klopt idd..
aleen zit ik nu te bedenken wat ik met me auto zou doen :wtf
want de koplingsplaat is ook op..
volgens mij kan ik beter gelijk een 2 liter blok erin laten gooien, dan ben ik zelfde prijs kwijt als dat ik hem laat maken denk ik.
p.s. ergste is dat ik ook geen werk meer heb :(
31 december 2012 om 08:42 #18088800gecondoleerd, ben zelf ook sinds eind oktober werk en loos
2.0 ombouw laten doen kost aardig wat knaken
je oude blok opknappen kost ook een hoop knaken
wat in dit geval wijsheid is :hmmzik had misschien in jouw geval er een 2.0 8v (c20ne) in laten zetten
zijn veel goedkoper in aanschaf en zijn reuze betrouwbaar31 december 2012 om 09:00 #18088801ik weet niet hoe lang je de auto hebt, en wat er afgesproken is, anders kun je misschien eens teruggaan en kijken als je nog wat met de verkoper kan overleggen.
31 december 2012 om 09:07 #18088802since vorigjaar begin november
31 december 2012 om 09:15 #18088803neuh dan red je het niet meer haha.
k weet iemand met een tieg hier op het forum die hem te koop heeft voor 200, staat en alles weet ik niet, volgens mij ligt daar een 16 16v in, dus blok moet al makkelijk om te wisselen zijn met jouwe.
k weet niet als dat misschien een idee voor je is?
ding staat alleen wel in groningen, is een mooi stukje rijden voor je ben ik bang31 december 2012 om 09:30 #18088804groningen is 220 km 2 uur rijden
magoed ik ga de blok wel eerst schoon poetsen en kijken waar hij egt lekt.
wordt volgensmij ook pas na 2 jan. king: heb een lange dag tegaan vandaag31 december 2012 om 12:38 #18088805Ik weet niet hoor. Maar waarom zou je een andere motor+auto kopen omdat die kvs en olie lekt?
Kijk nu eerst maar eens waar die allemaal olie lekt, laat desnoods je compressie en druk testen en waar dat kvs heen gaat.5 januari 2013 om 18:30 #18088806toen ik vandaag bij de wasserete was heb ik nog even onder de kap gekeken ik zag de kvs gewoon hard druppelen op de grond.
en hij lekt lang de linker bovenste slang van de radiator.en na het wassen van de blok heb ik ook in het kvs tankje gekeken maar het water is niet helder maar dof van kleur :hmmz
en daarna toen ik thuis was heb ik weer onder de kap gekeken of ik wat lekkent oli kon zien maar enigste wat ik zie is dat hij bij de dop lekt :wtf nu ben ik nog niks wijzer … waardoor dat hydrolisch geluid vandaan komt bij het sturen en dat gas blijft stijgen tot 3000 toeren,
wat ik ook merk is dat hij erg veel rookt uit de uitlaat (witte rook)[EDIT] foto links bijgewerkt
5 januari 2013 om 18:54 #18088807de foto’s doen het niet bij mij.
over dat lekken van de kvs.
je slang kan kapot zijn, maar omdat hij bij het potje zelf lekt kan ook je slangenklem gaar zijn.een beetje doffe kvs zegt eigenlijk weinig, mijne is ook alles behalve helder, heeft er denk ik eerder mee te maken dat het er al een ruime tijd in zit, verversen is dus geen overbodige luxe.
ik zal alleen wel eerst de lekkage oplossen voor dat je gaat verversen.lekken van de dop klinkt mij een beetje raar aangezien deze hem normaal af moet sluiten, het enige wat ik dan kan bedenken is dat het rubber in je dop verrot is.
wanneer hoor je dat geluid bij het sturen?
altijd? of alleen bij vol in sturen?
als hij het altijd doet denk ik dat je bij je stuurbekrachtigingspomp kijken.
of eventueel even kijken als je daar nog wel genoeg olie in hebt zitten (zwarte potje aan de rechterkant, als de accu van een tieg op de zelfde plek zit als van een astra f dan zit die haast tegen de accu aan)witte rook is ook niet raar met dit weer, hebben de meeste auto’s last van in deze koude tijd van het jaar ;)
5 januari 2013 om 19:18 #18088808dat geluid hoor ik al als ik iets stuur en wordt luider als ik voller stuur
5 januari 2013 om 19:33 #18088809Nieuwe dop erop. en voor de zekerheid die pakking ook vervangen, als je naar een automaterialen zaak gaat en je besteld hem op je kenteken is hij vaker nog goedkoper ook.. 44 eu is best duur? of heb je op koppakking gezocht? je zou kunnen beginnen met een nieuwe oliedop en daarna beginnen met de kleppendeksel pakking.
Deze goed schoonmaken met een scotschmatje (of een schuurpapiertje, maar dat maakt meestal krasjes). Daarna pas de nieuwe pakking erop want als het vuil er nog op zit blijft hij lekken.Daarna even een bak onder je radiateur. dat is waar die slangen erop zitten, anders zit heel de straat onder, dan zou ik die slangklem er even afhalen en kijken of de slang gescheurd is. Is dit niet zo zou je bijvoorbeeld de slangklem kunnen vervangen, waarschijnlijk klemt deze niet goed meer.
Ik denk niet dat het de koppakking is aangezien hij beide dus lekt zo, het kan wel zijn dat je je koppakking nu kapot rijdt als er niet genoeg koelvloeistof en olie in het blok blijft zitten.
Daarnaast zou ik de EGR even schoonmaken of even laten afdoppen.. En het gasklephuis goed schoonmaken met remreiniger en een doek :)
Het zou wel eens kunnen dat door de vervuiling in het gasklephuis de klep niet goed sluit en de motor denkt dat hij meer toeren loopt op de egr gaat niet open en dicht!Het is maar een advies :)
5 januari 2013 om 19:40 #18088810Ik zie je ecotech kap niet?
doordat die kap er niet opzit komt de dop er los in te zitten
en gaat ie olie lekken als een malle, had ik ook
heb ik opgelost door er een dop van een omega v6 motor er op te zetten :thumbgraties op de sloop ;)
5 januari 2013 om 19:44 #18088811@trashmetal wrote:
Ik zie je ecotech kap niet?
doordat die kap er niet opzit komt de dop er los in te zitten
en gaat ie olie lekken als een malle, had ik ook
heb ik opgelost door er een dop van een omega v6 motor er op te zetten :thumbOwja je hebt helemaal gelijk!! heb k ook een x gehad toen ik de motor liet draaien na de riem vervangen te hebben! ik dacht WTF gebeurd hier nou???? en toen zag ik het pas. helemaal niet op gelet op zijn foto…
5 januari 2013 om 19:55 #18088812Zo’n what the f*ck momentje had ik dus ook toen ik mn x16xe mantzel voor het eerst liet draaien :puke
en na wat speuren op de sloop deze oplossing gevonden :D5 januari 2013 om 20:07 #18088813@trashmetal wrote:
Zo’n what the f*ck momentje had ik dus ook toen ik mn x16xe mantzel voor het eerst liet draaien :puke
en na wat speuren op de sloop deze oplossing gevonden :Dnen tilburger joh hahaha, ik woon nie zo ver van je vandaan :) Ga je naar Opeltreffen dit jaar?
6 januari 2013 om 00:37 #18088814@trashmetal wrote:
Ik zie je ecotech kap niet?
deze heb ik idd eraf geschroeft voordat ik hem ging wassen ….
6 januari 2013 om 09:02 #18088815@darknight2003 wrote:
@trashmetal wrote:
Zo’n what the f*ck momentje had ik dus ook toen ik mn x16xe mantzel voor het eerst liet draaien :puke
en na wat speuren op de sloop deze oplossing gevonden :Dnen tilburger joh hahaha, ik woon nie zo ver van je vandaan :) Ga je naar Opeltreffen dit jaar?
Mn astra mag voorlopig nog niet buiten spelen
Zou mooi zijn als hij voor Sevenum klaar is
Schiet alleen niet zo op als je werkeloos bent :swear7 januari 2013 om 16:35 #18088816Heb vandaag nog wat tijd gehad voor me auto
– stuurbekrachtegings oli bij gevult … geluid is nu verdwenen king:
– bougies los gedraait en aansteker erbij geen spor van kvs gelukkig :wors deze weer schoongemaakt met remreiniger en weer trug erin gedraait.
– lekkende slang af gekopelt en ik merk dat deze gewoon helemaal fijn geklemt is door de klem, het afdruk zie je nog aan de binnen kant (zie fotos)Ik ga nu gelijk een nieuwe kvs slang bestellen … moet er dan ook gelijk een nieuwe klem op ? is dat gunstig of hoef dat niet?
De oli dop heeft ook 1 gebroken klem dat hij niet goed sluit
Morgen ga ik op zoek naar de gasklep ik hoop dat deze gewoon vies is en dat de toeren daarna weer normaal doet.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.