Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Veel kilometers, toch kopen?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 maart 2012 om 18:36 #17858666
@Dandee wrote:
Tot nu toe valt de balans nog steeds naar kopen uit. Ik ga idd achter de onderhoudsboekjes aan en de nap. Autobedrijf is geen onbekende van me en is wel betrouwbaar. Na de proefrit even een update ok? Tot die tijd nog 1 vraag. Ben nu de Nav+ gewend in de Fiat. Dus bellen en nav in 1. Kom ik daar weg met de opties in de Astra of moet ik dan een alternatief systeem nemen?
Als je goed op de foto’s kijkt zie je dat er links van het stuur een parrot is ingebouwd, dus een handsfree systeem met bluetooth ;)
11 maart 2012 om 19:32 #17858664Hoe konden we die over het hoofd zien er zit idd al carckit op
11 maart 2012 om 19:44 #17858652AnoniemLid sinds:
1 January 1970:wtf ha idd zit al wat in :thumb
11 maart 2012 om 20:14 #17858662Was me nog niet opgevallen. Bedankt voor het opmerken :-D
11 maart 2012 om 22:05 #17858659@usbstick wrote:
@tim106gti wrote:
Tsja, het blijven lastige afwegingen. Persoonlijk heb ik een hekel aan ‘kilometers’. Ik koop toch liever een auto die iets ouder is met minder km’s. Roesten doet het spul immers toch amper meer. Zeggen dat km-standen tegenwoordig niks meer uitmaken vind ik te kort door de bocht. Ook veelrijders kunnen veel starten en stoppen, file rijden en de auto op zijn flikker geven. Alleen al om de laatste reden zou ik nooit een ex-lease auto aanschaffen. Fijn dat ze alle beurtjes hebben gehad maar minder fijn dat men voluit gaat met een koude motor.
Bij hogere km-standen zullen, normaal gesproken, ook eerder zaken als koppelingen, schokbrekers, remmen en andere aanbouwdelen aan de beurt komen. Niet fijn als je een auto aanschaft en binnen het jaar de aanschafprijs nogmaals kwijt bent aan reparaties etc..
Een occassion aanschaffen blijft toch altijd een gok die goed of slecht uit kan vallen. Ik rij inmiddels meer dan zes jaar in dezelfde auto die ik met 23K heb gekocht. Ik rij liever wat langer door en zet wat meer geld opzij zodat ik later weer een jonge wagen met weinig km’s aan kan schaffen.
Ik begrijp dat andere mensen andere afwegingen maken. Ook niks mis mee. Ook met een jonge occassion kun je veel problemen krijgen terwijl een auto met veel km’s soms probleemloos door blijft tuffen.
ik ben het niet met je eens qua kilometers,
als er meer kilometers op staan is de kans groter dat de auto meer op de snelweg heeft gezeten dan in de stad,dus wordt de kopling zoiezo minder belast, auto’s met weinig kilometers zijn in de stad gebruikt, stoplichtje hier,rondtonde daar,binnenstraatje noem maar op.. wat is volgens jou beter? ;)
ik vind dit een hele nette auto en met inruil is ook niet zo slecht,probeer je auto maar eens te verkopen op dit moment,je mag nu blij zijn dat je ervanaf komt en voor een benzine 30.000 per jaar is normaal voor zo’n auto en als je zo al 12 maanden garantie krijgt dan heeft de dealer er al vertrouwen in dat het een goede auto is, als er 3 maanden staat moet je je zorgen gaan maken want dan geven ze garantie omdat het moet omdat het een bovag bedrijf is.
Precies !!!!
Mijn F heeft, voordat de motor vervangen is, 450.000 km gereden zonder ernstige problemen.
Ik heb wel (heel) veel snelwegkilometers erop zitten.
Dit blok loopt nog steeds, ligt nu in mn Kadett E en is met pensoen.
Moet ik de E gebruiken ? Dan is het starten en lopen.Ik zou zo een Opel kopen die meer dan 2 of 3 ton gelopen heeft.
Zoals hierboven ook gezegt is: het hangt van de bestuurder/eigenaar af hoe de motor conditioneel er aan toe is.Success met het nemen van de juiste beslissing :thumbup
Rik :)
11 maart 2012 om 22:25 #17858658@tim106gti wrote:
Tsja, het blijven lastige afwegingen. Persoonlijk heb ik een hekel aan ‘kilometers’. Ik koop toch liever een auto die iets ouder is met minder km’s. Roesten doet het spul immers toch amper meer. Zeggen dat km-standen tegenwoordig niks meer uitmaken vind ik te kort door de bocht. Ook veelrijders kunnen veel starten en stoppen, file rijden en de auto op zijn flikker geven. Alleen al om de laatste reden zou ik nooit een ex-lease auto aanschaffen. Fijn dat ze alle beurtjes hebben gehad maar minder fijn dat men voluit gaat met een koude motor.
Bij hogere km-standen zullen, normaal gesproken, ook eerder zaken als koppelingen, schokbrekers, remmen en andere aanbouwdelen aan de beurt komen. Niet fijn als je een auto aanschaft en binnen het jaar de aanschafprijs nogmaals kwijt bent aan reparaties etc..
Een occassion aanschaffen blijft toch altijd een gok die goed of slecht uit kan vallen. Ik rij inmiddels meer dan zes jaar in dezelfde auto die ik met 23K heb gekocht. Ik rij liever wat langer door en zet wat meer geld opzij zodat ik later weer een jonge wagen met weinig km’s aan kan schaffen.
Ik begrijp dat andere mensen andere afwegingen maken. Ook niks mis mee. Ook met een jonge occassion kun je veel problemen krijgen terwijl een auto met veel km’s soms probleemloos door blijft tuffen.
> Koppeling:
Een Auto van 10 jaar, met 70.000km zal in de meeste gevallen een slechtere koppeling hebben als een auto van 4 jaar oud met 150.000km op de klok..
ik heb al zat van die ”Weinig kilometer” Auto’s hier gehad die VOOR een ton de koppeling konden vervangen.
Ik heb hier ook auto’s gehad waar bij 320.000km de 1e koppeling er nog in zat…
Ik rijdt een goeie 15.000km per jaar met de Combo, voornamelijk lasten slepen, en auto’s slepen, en een beetje woon werk, toch binnen 60.000k de koppeling redelijk op, veel lasten verplaatsen, en auto’s slepen, Dat is hiervan de oorzaak.
VEEL korte stukken, is moordend voor een koppelings plaat, Tel daar een gemiddelde Huisvrouw (kunnen zo lekker tobben op een parkeerplaats) bij op, en je red bij langena de 100.000km niet..
> Schokbrekers Veren en Onderstel delen:
Een auto die veel op ”de baan” zit zal VEEL minder slijtage aan Vering en onderstel ondervinden als een auto die iedere dag over Drempels, randjes, en hobbels in de stad rijdt..
daar heb je hetzelfde verhaal weer, ik heb hier auto’s gezien met Schokbrekers gaar bij nog geen 100.000km, en welke nog prima op de 1e set originele reden bij 200.000+ km.. die laatste waren ook degene waarvan vaak de 1e koppeling er nog in zat..
> Motorblok:
Een motor die Veel in de stad heeft gereden heeft vaak veel meer slijtage als een motor die VEEL op de snelweg kilometers heeft gemaakt..
dat zie je ook terug bij onderhoud, ik zie hier motoren waarvan je de oliedop los draait, en de motor Helemaal zwart is van binnen, let op, nog lang geen 100.000 ”korte en dus koude” Kilometers
Ik heb ook motorblokken hier waarvan je de oliedop los draait, en de boel is nog mooi helder grijs vanbinnen, met 200.000+ ”lange en dus warme” kilometers op de klok (een voorbeeld is mijn Oude V6 motor 205.000km en keurig schoon vanbinnen, deze motor kon nog op zijn slofjes dezelfde stand erbij wandelen zonder (Mechanische) problemen..
>> Weinig Kilometers:
Ik zelf heb de Vectra gekocht met relatief Weinig kilometers, de auto was 8jaar en 78.800km op de klok..
Ik heb hier ook echt de MEESTE problemen gehad, waarvan de meeste juist veroorzaakt door de lage kilometerstand!!!
dat zijn problemen zoals:
– 90.000km Koppelings Cilinder lek (plaat en drukgroep was nog in Prima staat, maar wel mee vervangen).
– 102.000 km, Injector Kapot door vervuiling.
– 82.000km, Vervuiling Inlaat en Gasklep, door de EGR, en dat door vaak niet goed warm gereden motor, hierdoor liep de motor niet lekker.
– Vastzittende Achterremmen (vast geroest op de bevestigings pennetjes / door weinig gebruik).Willem
12 maart 2012 om 10:04 #17858655Morgenochtend proefrit ingepland. Hobbel ik meteen even langs een onafhankelijke garage om hem op de brug te zetten. Ben benieuwd… na jaren hopelijk weer een Opel Uitslag volgt zodra ik de rit achter de rug heb. Nog tips om tijdens het rijden op te letten?
12 maart 2012 om 22:24 #17858665Het is maar net hoeveel geluk je er mee hebt, ik heb in september 2011 deze astra z17dtl uit 2004 gekocht met 193340km op de klok, en het enige wat ik tot nu toe defect heb gehad is de dynamo.
voor de rest een heerlijke auto, en lekker zuinig.
Groetjes Robert12 maart 2012 om 22:30 #17858663AnoniemLid sinds:
1 January 1970Jezeker 1 hele goede tip. Niet in de prak rijden. En de nieuwe eigenaar worden! :jerry
@Dandee wrote:
Morgenochtend proefrit ingepland. Hobbel ik meteen even langs een onafhankelijke garage om hem op de brug te zetten. Ben benieuwd… na jaren hopelijk weer een Opel Uitslag volgt zodra ik de rit achter de rug heb. Nog tips om tijdens het rijden op te letten?
13 maart 2012 om 08:22 #17858661Hahaha… we gaan het proberen. Om 10.30 uur stap ik in de Astra en even lekker testen. :D
13 maart 2012 om 08:53 #17858660@Mr.F wrote:
145.000 is echt niet zoveel hoor, of leef ik nou nog in het jaren 90 Opel tijdperk? :P
hier sluit ik me bij aan !!
13 maart 2012 om 10:50 #17858657Vind t nogal wat geld voor een 1.6.
Voor dat geld heb je een hele mooie turbo met dezelfde opties!Heb de mijne gekocht bij 162k lokale opel dealer alle papieren en onderhoud bij hun.
gepost vanaf mn telefoon
13 maart 2012 om 12:10 #17858656De kogel is door de kerk en zaterdag kan ik de Astra ophalen :vertag Hij krijgt een grote beurt en uiteindelijk hoefde ik maar € 4300,- bij te leggen ;) Zodra ik wat foto’s heb dan post ik ze even. En nu ik toch bezig ben… het is inderdaad een CD70 Navi wat er inzit én Parrot bluetooth. Nu zie ik echter onder de middenarmsteun een aansluiting (mini-jack?) is dit om een iPod op aan te sluiten?
13 maart 2012 om 15:22 #17858653AnoniemLid sinds:
1 January 1970Gefeliciteerd met je mooie aankoop. De aansluiting in het midden is idd voor ipod/mp3
13 maart 2012 om 15:35 #17858654gefeliciteerd!! mooie auto voor mooi bedrag :thumb
13 maart 2012 om 21:55 #17858633Gefeliciteerd veel veilige km gewenst :thumb
13 maart 2012 om 21:59 #17858632Gefeliciteerd met je nieuwe wagen hé ;) !
veel veilige en zorgeloze kilometers gewenst :thumb17 maart 2012 om 11:33 #17858673Yes, net de Astra opgehaald (foto’s volgen nog en toch nog een vraagje :hmmz Onder de armsteun kan ik inderdaad mijn iPod aansluiten, maar hoe kan ik die besturen via de CD70. Als ik switch van radio dan kan ie alleen naar CD en dan geeft ie aan dat er geen CD is ingevoerd. Hoe kom ik bij de AUX?
17 maart 2012 om 12:04 #17858674heb je de handleiding van de radio er niet bij?
anders vind je het hier normaal wel op : http://www.opel-niedersachsen.de/images/CD70Navi1_anleitung.pdf
(wel alleen in duits en engels)edit : juist even gekeken in de handleiding op de site, en iets over de aux-ingang heb’k niet gevonden…
Als er het hier niemand weet kun je mss gewoon even bij een VOD binnenspringen en het eens vragen?19 maart 2012 om 07:37 #17858675En onder VOD moet ik de Opel dealer verstaan denk ik :shock: Ga ik dat even doen als het hier voor de rest stil blijft. Thanks!
19 maart 2012 om 12:41 #17858676Als je in de optie ‘audio’ zit (waar je ook zenders op kan zoeken) Dan moet je 1x ‘terug’ gaan. In dat zijmenu kan je hem selecteren. Zo werkt het althans bij mijn cd70..
19 maart 2012 om 13:40 #17858677Yes, hebbes! Nu ben ik helemaal compleet :thumbup Allemaal bedankt voor de info!!!
19 maart 2012 om 17:19 #17858678AnoniemLid sinds:
1 January 1970Mooi man. Zijn er al mooie nieuwe :kewlpics :kewlpics :kewlpics ?
19 maart 2012 om 18:13 #17858679Als ik ff een gaatje heb en een beetje zon, dan zal ik er een paar schieten en uppen. :wors
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.