Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Veel kilometers, toch kopen?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 maart 2012 om 07:57 #17235868
Hoi allemaal, mijn eerste post op dit forum en ik heb meteen jullie hulp nodig.
Ik ben al jaren fervent Opel (Vectra) rijder en heb een misstap gedaan door over te stappen naar Fiat.
Nu wil ik weer terug en heb een mooie Astra Station gezien uit 2007 met 150.000 km op de teller.
De Astra ziet er voor de rest prima uit, maar mijn concrete vraag is nu… is het aantal km niet teveel? Ik heb meestal mijn Opels weer ingeruild bij ong. 120.000 km, dus dit wordt dan de eerste keer dat ik een auto koop met meer km op de teller. Alle hulp en raad wordt zeer gewaardeerd11 maart 2012 om 08:11 #17858651Beetje weinig info zo….
heel belangrijk om te weten is of het een diesel of benzine is. Heeft nogal wat invloed op je vraag…
30k – 35k per jaar is voor een diesel een fijne hoeveelheid.
Voor een benzine kan het ook geen kwaad, hangt ook een beetje van de prijs en onderhoud af….
KM zegt niet alles, meer hoe er mee om gegaan is11 maart 2012 om 08:36 #17858650Precies…is het een benzine of een diesel???
Zitten alle boekjes erbij?
Heeft hij al zijn onderhoud gehad?
Is hij dealer onderhouden of bij een beunhaas?
En wat voor uitvoering is het??Ik heb een Astra H diesel uit 2006 met 184.000 op de teller gekocht.
Heb hem even een grote beurt gegeven en heb er verder geen problemen mee…11 maart 2012 om 08:56 #17858649Zoals hierboven ook al gezegd is. :thumb
11 maart 2012 om 09:45 #17858648km stand zegt echt helemaal niks
auto met ton kan slechter zijn dan 1 met 2 ton. gaat puur hoe er mee om is gegaan en onderhoud
11 maart 2012 om 10:33 #17858646Haha, ja dat had ik kunnen weten natuurlijk. Is een beetje een gok voor jullie op deze manier. Het gaat om deze Astra:
http://www.autotrack.nl/tweedehands/opel/astra/860516511 maart 2012 om 10:35 #17858647AnoniemLid sinds:
1 January 1970145.000 is echt niet zoveel hoor, of leef ik nou nog in het jaren 90 Opel tijdperk? :P
11 maart 2012 om 11:22 #17858645Ik vind de bekleding wel mooi. Wat de km betreft deze zegt niets over de auto.
11 maart 2012 om 11:26 #17858644Zo op de foto’s te zien, is niks mis met deze wagen…
Weet natuurlijk niet hoe die onder de kap is.Maar verders een nette Astra, hele mooie bekleding…. :wub
11 maart 2012 om 11:50 #17858643En het is mij niet helemaal duidelijk welk navigatie systeem erin zit. Kan iemand daar duidelijkheid in geven?
11 maart 2012 om 12:12 #17858642Een cd70 of dvd90 kn niet goed lezen op de foto
11 maart 2012 om 12:18 #17858641Voor mijn weten is hij te duur.
Staan er genoeg voor rond de 6000 7000,-.
11 maart 2012 om 12:28 #17858640AnoniemLid sinds:
1 January 1970Niet erg duidelijk maar tis wel de cd70. Kijk maar goed in het midden staat 70 daar voor maar 2 letters (CD) ;)
@Dandee wrote:
En het is mij niet helemaal duidelijk welk navigatie systeem erin zit. Kan iemand daar duidelijkheid in geven?
11 maart 2012 om 12:31 #17858639Het voorstel van de garage was dat ik (na inruil) nog € 5000,- moest bijleggen. Hier moet ik nog over onderhandelen natuurlijk king: Inruil is een Fiat Stilo Dynamic uit 2004 met 155.000 op de teller. Is de prijs dan wel enigszins redelijk?
11 maart 2012 om 12:34 #17858638Er staat in de advertentie niet bij of de km stand NAP is gecontroleerd dus zou ik zelf even doen.
Ook is het niet duidelijk of er onderhoudsboekjes aanwezig zijn.
Met deze 2 gegevens wordt het duidelijker of de wagen op tijd zijn beurten heeft gehad en de km stand klopt met het NAP rapport en het onderhoudsboekje.Mvg,
Leen.
11 maart 2012 om 12:46 #17858637het is idd een cd70 ;)
persoonlijk denk ‘k niet dat het een afgeragde auto is,
het halfleer interieur, de pianozwarte middenconsole, en opties zoals cc, boordcomputer, mistlampen geven mij de indruk dat de wagen van iemand is geweest voor wie het meer was dan alleen een vervoermiddel…
Zowiezo een goede testrit doen, en natuurlijk het onderhoudsboekje nakijken, of de beurten correct en bij een garage zijn uitgevoerd.En zie ook dat er een mogelijkheid is om de garantie te verlengen naar 24maand, persoonlijk zou ik dat ook wel doen.
11 maart 2012 om 12:50 #17858636ik vind de prijs wat aan de hoge kant,hier 2 advertentie’s om te vergelijken:
astra station 1.6 16v uit 2007
km stand 147.914
prijs € 5.949http://www.autoweek.nl/occasion.php?make=Opel&model=Astra&min_year=2007&body=stationwagon&miles=0&dealertypeid=o&dealertypeid=g&dealertypeid=f&dealertypeid=p&page=0&pagesize=20&position=2&total=791&id=3V3H9″ onclick=”window.open(this.href);return false;
astra station 1.6 16v uit 2008
km stand 111.131
prijs 9.419http://www.autoweek.nl/occasion.php?make=Opel&model=Astra&min_year=2007&fuel=Benzine&body=stationwagon&miles=0&dealertypeid=o&dealertypeid=g&dealertypeid=f&dealertypeid=p&page=0&pagesize=20&position=14&total=596&id=3RW2Q” onclick=”window.open(this.href);return false;
11 maart 2012 om 14:40 #17858635Tsja, het blijven lastige afwegingen. Persoonlijk heb ik een hekel aan ‘kilometers’. Ik koop toch liever een auto die iets ouder is met minder km’s. Roesten doet het spul immers toch amper meer. Zeggen dat km-standen tegenwoordig niks meer uitmaken vind ik te kort door de bocht. Ook veelrijders kunnen veel starten en stoppen, file rijden en de auto op zijn flikker geven. Alleen al om de laatste reden zou ik nooit een ex-lease auto aanschaffen. Fijn dat ze alle beurtjes hebben gehad maar minder fijn dat men voluit gaat met een koude motor.
Bij hogere km-standen zullen, normaal gesproken, ook eerder zaken als koppelingen, schokbrekers, remmen en andere aanbouwdelen aan de beurt komen. Niet fijn als je een auto aanschaft en binnen het jaar de aanschafprijs nogmaals kwijt bent aan reparaties etc..
Een occassion aanschaffen blijft toch altijd een gok die goed of slecht uit kan vallen. Ik rij inmiddels meer dan zes jaar in dezelfde auto die ik met 23K heb gekocht. Ik rij liever wat langer door en zet wat meer geld opzij zodat ik later weer een jonge wagen met weinig km’s aan kan schaffen.
Ik begrijp dat andere mensen andere afwegingen maken. Ook niks mis mee. Ook met een jonge occassion kun je veel problemen krijgen terwijl een auto met veel km’s soms probleemloos door blijft tuffen.
11 maart 2012 om 15:34 #17858634@b07 wrote:
ik vind de prijs wat aan de hoge kant,hier 2 advertentie’s om te vergelijken:
astra station 1.6 16v uit 2007
km stand 147.914
prijs € 5.949http://www.autoweek.nl/occasion.php?make=Opel&model=Astra&min_year=2007&body=stationwagon&miles=0&dealertypeid=o&dealertypeid=g&dealertypeid=f&dealertypeid=p&page=0&pagesize=20&position=2&total=791&id=3V3H9″ onclick=”window.open(this.href);return false;
astra station 1.6 16v uit 2008
km stand 111.131
prijs 9.419http://www.autoweek.nl/occasion.php?make=Opel&model=Astra&min_year=2007&fuel=Benzine&body=stationwagon&miles=0&dealertypeid=o&dealertypeid=g&dealertypeid=f&dealertypeid=p&page=0&pagesize=20&position=14&total=596&id=3RW2Q” onclick=”window.open(this.href);return false;
je moet wel de juiste auto’s vergelijken he…. die Astra’s die je hierboven hebt staan zijn beduidend kaler als degene van de advertentie van de topicstarter
5000 toe met inruil van een Stilo lijkt mij niet gek aangezien die auto’s weinig waardevast zijn.
en de kms? ik heb een ex lease GTS met nu 164.000km in absolute nieuwstaat.. Leaseauto’s zijn juist prima om te kopen.
Een particulier bezuinigd op zn onderhoud, een leaserijder niet die auto krijgt alles wat ie nodig heeft. Wel even opletten of hij geen beurt nodig heeft want de laatste beurt voordat hij uit het leasecontract gaat word wel eens op bezuinigd.en tsja.. een auto blijft een gok, had laatst op de zaak een Astra van 2006 met 30.000km ook gewoon een defect motorstuurapparaat.
wat hierboven staat is ook onzin trouwens een auto die heel weinig gereden heeft kan wel veel meer slijtage aan delen zoals remmen koppeling en schokdempers hebben doordat er veel mee in de stad gereden is.gewoon goed kijken, proefrijden en als je voor zekerheid wilt gaan koop je bij de dealer een vergelijkbare Astra met garantie voor rond de €12.000,-
11 maart 2012 om 16:10 #17858672Verbruik 15,2 km per liter
Let op. Deze auto verbruikt kilometers per liter.
Ik heb Opel Manta’s uit 1976 naar de sloop gebracht met 3 ton op de teller en de reden dat ze weggingen was dat alles om de motor heen roest was.
De motoren waren altijd top.
Beunhaas onderhouden ?
De meeste beunhazen die ik ken zijn professioneel automonteur.
Nap. Bij elke APK wordt de KM stand bijgehouden en dat komt in je Nap.
Dus die zit er bij.Ik zou vragen om een lekkere lange proefrit.
En hij heeft 12 maand garantie.
Al zou ik wel op papier willen hebben WAT deze omvat.Succes.
PS.
Zelf heb ik heb mijn Calibra gekocht met 124.600 op de teller en die auto is uit 1993 !
Het is een elke dag door weer en wind naar het werk toe auto.
Motor is TOP !11 maart 2012 om 16:29 #17858671Tot nu toe valt de balans nog steeds naar kopen uit. Ik ga idd achter de onderhoudsboekjes aan en de nap. Autobedrijf is geen onbekende van me en is wel betrouwbaar. Na de proefrit even een update ok? Tot die tijd nog 1 vraag. Ben nu de Nav+ gewend in de Fiat. Dus bellen en nav in 1. Kom ik daar weg met de opties in de Astra of moet ik dan een alternatief systeem nemen?
11 maart 2012 om 16:33 #17858670Staar je niet blind op alle opties.
Die voegen bij latere inruil niets toe aan de waarde.
Wel aan verkoop prijs bij de dealer……..Succes kerel en sleep er wat moois uit.
11 maart 2012 om 16:43 #17858669^^ dat wel maar daarom verkoop ik een auto ook altijd particulier en nooit inruilen duurt wel wat langer maar dan heb je vaak iets meer voor je auto dan dat een dealer voor jou auto gaat geven tijdens inruil. Deze kopen altijd in voor inkoopprijs.
Je kan later een orginele bluethoot carckit monteren dus daar hoef je je nu geen zorgen om te maken of je bouwt er een parrot in maar dat is jou keus natuurlijk. Heb zelf een orginele die er in zat en die werkt uitstekend. Het is alleen wel veel werk om het erin te krijgen plus te programmeren.
11 maart 2012 om 16:45 #17858668AnoniemLid sinds:
1 January 1970Das jammer dat niet staat vermeld of er bluetooth aanwezig is, maar mocht het er niet opzitten geen probleem. In mijn Vectra zat ook geen bluetooth (origineel). Na goed geinvormeerd te hebben op dit forum heb ik een bleutooth module + kabelset op Ebay gescoort. Inbouwen is zeer simpel. En geprogrammeerd met tech-2 door een forum lid. Was voor het geheel 200€ kwijt.
Tis trouwens wel een hele mooie auto. zowel van binnen als buiten :thumb11 maart 2012 om 17:03 #17858667@tim106gti wrote:
Tsja, het blijven lastige afwegingen. Persoonlijk heb ik een hekel aan ‘kilometers’. Ik koop toch liever een auto die iets ouder is met minder km’s. Roesten doet het spul immers toch amper meer. Zeggen dat km-standen tegenwoordig niks meer uitmaken vind ik te kort door de bocht. Ook veelrijders kunnen veel starten en stoppen, file rijden en de auto op zijn flikker geven. Alleen al om de laatste reden zou ik nooit een ex-lease auto aanschaffen. Fijn dat ze alle beurtjes hebben gehad maar minder fijn dat men voluit gaat met een koude motor.
Bij hogere km-standen zullen, normaal gesproken, ook eerder zaken als koppelingen, schokbrekers, remmen en andere aanbouwdelen aan de beurt komen. Niet fijn als je een auto aanschaft en binnen het jaar de aanschafprijs nogmaals kwijt bent aan reparaties etc..
Een occassion aanschaffen blijft toch altijd een gok die goed of slecht uit kan vallen. Ik rij inmiddels meer dan zes jaar in dezelfde auto die ik met 23K heb gekocht. Ik rij liever wat langer door en zet wat meer geld opzij zodat ik later weer een jonge wagen met weinig km’s aan kan schaffen.
Ik begrijp dat andere mensen andere afwegingen maken. Ook niks mis mee. Ook met een jonge occassion kun je veel problemen krijgen terwijl een auto met veel km’s soms probleemloos door blijft tuffen.
ik ben het niet met je eens qua kilometers,
als er meer kilometers op staan is de kans groter dat de auto meer op de snelweg heeft gezeten dan in de stad,dus wordt de kopling zoiezo minder belast, auto’s met weinig kilometers zijn in de stad gebruikt, stoplichtje hier,rondtonde daar,binnenstraatje noem maar op.. wat is volgens jou beter? ;)
ik vind dit een hele nette auto en met inruil is ook niet zo slecht,probeer je auto maar eens te verkopen op dit moment,je mag nu blij zijn dat je ervanaf komt en voor een benzine 30.000 per jaar is normaal voor zo’n auto en als je zo al 12 maanden garantie krijgt dan heeft de dealer er al vertrouwen in dat het een goede auto is, als er 3 maanden staat moet je je zorgen gaan maken want dan geven ze garantie omdat het moet omdat het een bovag bedrijf is.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.