Forumindex › Forums › Modellen › Zafira, Sintra (MPV’s) › veel condens in auto
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 maart 2014 om 17:22 #17264495
hallo ik ff een vraag ik heb een zafira opc maar tijdens het rijden beslaan de ruiten enorm alle ruiten .
zijn er hier die daar ook last van hebben of weten waar het probleem in zit .
heb van alles nagekeken maar kan niks vinden .
alvast bedankt3 maart 2014 om 17:31 #18221463Misschien dat je ventilator huis open blijft staan (interieur circulatie) of anders doet een nieuw interieur filter ook wonderen.
Heb je nergens lekkage? Of vloermatten die nat zijn?Groeten Patrick.
3 maart 2014 om 18:08 #18221464Ik heb dit probleem laatst opgelost bij een volvo. Onder het parafaam zitten afwaterings gaten deze waren verstopt met blad en troep. Hierdoor loopt er water je ventilatie in en moet je constant met je airconditioning aan rijden oom niet in een kleine wereld te verzeilen. Ook het interieur filter was behoorlijk vuil en vacuüm getrokken. Dus tip haal je parafaam los en maak alles schoon zoek de afwatering en controleer deze.
Verstuurd van mijn GT-I9070 met Tapatalk
3 maart 2014 om 18:20 #18221465oke top zal hier eens naar kijken hopen dat het dat weg is bedankt
3 maart 2014 om 19:03 #18221466De afwatering bij een Zafira bestaat links en rechts uit behoorlijke gaten dus de kans dat deze compleet verstopt zitten is vrij klein. Heb je een Zafira A of B?
Bij de A kun je in ieder geval het middelste gedeelte van de parafaan apart los klikken zodat je het gemakkelijk kunt controleren.
Waarschijnlijker is een verstopt interieurfilter of een recirculatieklep die niet werkt (beide achter je dashboardkastje) Controleer ook maar eens onder je vloermat, (makkelijkst bij de rechtse voorstoel het plaatje langs de dorpel verwijderen waar het chassisnummer is ingeslagen) je zou niet de eerste zijn met een kapotte kachel radiator/kraan.4 maart 2014 om 17:24 #18221467maar een idee !!ik kocht een Zafira van 2004 ook veel vocht en beslagen ramen zoeken geen gebrek ik ben Opel beun dus boos op me zelf .
nou sta ik in de was box en zet er maar de spuit op nou lekte zo,n 3 hoek raampje waren de boutjes wat in het rubber vast zit los uit de vulkanisatie dir raampje laten plakken bij Carglas en alle problemen zijn bij mij over.
dus druk is op de binnen kant van die 2 raampjes boven je dashboard
WIE WEET ?????
5 maart 2014 om 15:46 #18221468Heb er vandaag ff naar gekeken filter was oké maar de klep bleef open staan stangetje zat los .
Bedankt voor de tips zelf niet aan gedacht super .5 maart 2014 om 17:30 #18221469Stangetje ging bij mij steeds weer los.
Vast geplakt met ducktape rond om de klep en stangetje los gelaten :D
Kan ie nooit meer open gaan :D5 maart 2014 om 20:57 #18221470Mooi, nu hopen dat het is opgelost.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.