Veel afrol geluid

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Veel afrol geluid

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17262589
    Erwin
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 June 2004

      Hallo,

      Ik heb veel last van rol geluiden van de achter wielen. Ik dacht dat het aan de cuppende 225 45 r18 zomer banden lag, maar zelfs nu ik een setje nieuwe 215 50 R17 (andere velgen) winterbanden er op heb zitten heb ik er nog last van. Het doet zich vooral voor op bepaalde snelheden rond de 80 en 120 die ik veel rij. Is hier iets aan te doen? Kan het eventueel nog aan de lagers liggen? Ik zat er aan te denken om de lagers preventief te vervangen om de oordelen of het daar werkelijk vandaan komt. Iemand enig idee wat deze lagers kosten?

      Bvd

      #18199699
      jutoma
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 March 2005

        Hoi Erwin,

        Ik herken het ook, ben er al een tijd mee bezig om het te isoleren.
        Ondertussen kijk ik ook naar een stillere auto :hmmz

        #18199700
        sw_reijnders
        Deelnemer
          Lid sinds:
          27 October 2005

          winterbanden maken sowieso meer herrie

          als je banden echt cuppen, kun je de wielen van de vooras en achteras eens omwisselen.
          op de vooras slijten je wielen dan weer recht.

          #18199701
          vanieba
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 January 2012

            Als je er ”nieuwe banden” hebt gemonteerd en hij doet het nog… dan zullen het misschien wel je lagers zijn,
            een nieuwe band kan in principe nog niet cuppen.

            #18199702
            arjontje
            Deelnemer
              Lid sinds:
              31 March 2006

              @sw_reijnders wrote:

              winterbanden maken sowieso meer herrie

              als je banden echt cuppen, kun je de wielen van de vooras en achteras eens omwisselen.
              op de vooras slijten je wielen dan weer recht.

              Dat klopt maar voor een deel. Nieuwe winterbanden zijn met afrol geluid stiller dan zomerbanden. Dat komt omdat een winterbanden meer kan bewegen. En doordat er lamellen in het profiel zit. Kan het profiel de weg beter volgen.

              Maar bij afremmen, bochten en bij slijtage gaan ze meer geluid maken.

              Door verschillende asfalt soorten kan er ook meer geluid het interieur binnen komen.

              Tip ga eens op verschillende asfalt soorten rijden. Blijft het geluid het zelfde dan zijn het de lagers. Veranderd het geluid dan bedoel ik de toon hoogtes dan zijn het de banden.

              #18199703
              jutoma
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 March 2005

                ik heb al twee keer andere zomerbanden voor mijn vectra gekocht, beide setjes maakten “op ruw wegdek” een sterk afrol geluid.

                #18199704
                arjontje
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  31 March 2006

                  @jutoma wrote:

                  ik heb al twee keer andere zomerbanden voor mijn vectra gekocht, beide setjes maakten “op ruw wegdek” een sterk afrol geluid.

                  Ik heb nog nooit ver in een vec c gereden. Maar een astra H vond ik altijd een Tering herrie maken.
                  Als ik het geluid af zet tegen mijn b vec. Heb dat altijd maar afgeschreven als verschil in klasse.

                  Maar is ik dit zo lees dan is er kwa isolatie toch minder tijd in gestoken.

                  Wat je kan proberen is om schildersvilt op de wiel kasten aan te brengen.
                  Hiermee hebben wij een Honda jazz enorm stil gekregen. En dat zijn me een herrie hokken.

                  #18199705
                  jutoma
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    3 March 2005

                    Ik probeer schildersvilt te google`n, maar er komen geen voorbeelden te voorschijn.
                    Heb je een plaatje voor me?

                    #18199706
                    arjontje
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      31 March 2006

                      Denk dat het een dialect is dan. Maar ik bedoel dit: http://www.cleanex.nl/images/Poetsdoek.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
                      Al een is het ook in grote stukken te krijgen.

                      Ik bedoel dan het doek wat boven op ligt

                      #18199707
                      jutoma
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        3 March 2005

                        Heb je dat materiaal op de wielkuip gedaan? ik heb ook weleens zoiets geprobeerd bij mijn station.
                        Dat hielp toen maar heel weinig, wat mij ook opvalt aan mijn Vectra dat als er een auto langs rijd je dit ook goed hoort en niet gedempt overkomt :hmmz

                        #18199708
                        Navy
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          22 August 2005

                          Zo check je simpel of er iets mis is met je wiellagers:
                          – Krik je auto omhoog en zorg dat je handrem er niet op staat. Leg daarom blokken voor en achter de wielen aan de andere kant!
                          – Draai het vrije wiel nu met de hand snel rond en hou tegelijkertijd de veer vast.
                          – Als je niets voelt is het goed. Voel je wel wat dan is het waarschijnlijk het lager.

                          #18199709
                          arjontje
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            31 March 2006

                            @jutoma wrote:

                            Heb je dat materiaal op de wielkuip gedaan? ik heb ook weleens zoiets geprobeerd bij mijn station.
                            Dat hielp toen maar heel weinig, wat mij ook opvalt aan mijn Vectra dat als er een auto langs rijd je dit ook goed hoort en niet gedempt overkomt :hmmz

                            ja binnen in het interieur. Alles bedekt er mee.

                            #18199710
                            Erwin
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              30 June 2004

                              Bedankt voor de tips. Ga ik binnenkort eens proberen. Wat kost een setje lagers als ik deze zou moeten vervangen?

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.