Forumindex › Forums › Techniek › V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz › Vectra Y26SE
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 februari 2013 om 20:40 #17255368
Ik ben sinds afgelopen week in het bezit van een Vectra station uit 2001 met een y26se motor (198000km).
Hiervan is de multieriem kapot gelopen en heeft de vorige eigenaar er nog een 5km doorgereden (helaas)!
Het lager van de spanrol is kapot gelopen en heeft de multiriem kapot getrokken.
Het koelvloeistofreservoir is leeg,dus ben ik bang dat er een pakking of kop gescheurd is aangezien er nog zo lang zonder waterpompaandrijving is door gereden.
Ik heb verder nog geen onderzoek gedaan of het alleen een pakking is of dat er daadwerkelijk een kop kapot is.Nou is mijn vraag of het de moeite is om deze motor nog te repareren of op zoek te gaan naar een goede gebruikte?
Aangezien de gemiddelde prijzen van de v6 vectra’s niet echt hoog meer ligt,ik heb namelijk het idee dat je blij moet zijn als je er (met goed lopende motor) nog 1200,- euro voor kan krijgen.
Wat is jullie advies,maken of in onderdelen verkopen?
13 februari 2013 om 22:39 #18106449Mijn V6 is van -5 tot 80 graden binnen een minuut of 3, dat zou dus best kunnen dat ie een kapotte koppakking heeft, door over verhitting, maar er kan ook nog veel meer aan de hand zijn..Goeiekoopste is een andere erin.
Ik weet wel dat Jerremy van dit forum, nog een frisse 3.2 V6 (eveneens een laag Compressie motor), en alles is 1 op 1 van jouw motor op deze over te bouwen.
Om programmeren of Chippen is niet nodig, kan gewoon op je eigen programma draaien (Veilig en zonder problemen,.
Misschien heb je er wat aan..
14 februari 2013 om 12:30 #18106450@wim-v6 wrote:
Mijn V6 is van -5 tot 80 graden binnen een minuut of 3, dat zou dus best kunnen dat ie een kapotte koppakking heeft, door over verhitting, maar er kan ook nog veel meer aan de hand zijn..Goeiekoopste is een andere erin.
Ik weet wel dat Jerremy van dit forum, nog een frisse 3.2 V6 (eveneens een laag Compressie motor), en alles is 1 op 1 van jouw motor op deze over te bouwen.
Om programmeren of Chippen is niet nodig, kan gewoon op je eigen programma draaien (Veilig en zonder problemen,.
Misschien heb je er wat aan..
Heeft zo’n Y32SE ook vier Lambda’s dan..? en ook een elektrische gasklep ?? :hmmz
Een ander Y26SE blok zou ik niet doen.. die geeft toch bijna altijd storingen (5 jaar ervaring inmiddels) als je al één vindt..
Beter ombouwen naar zoiets als wat Willem zegt :angel
14 februari 2013 om 15:44 #18106451Ja idd 4 Lambda’s en e-gas voor de Y/Z32SE (Ook wel bekend als type LA3 3.2 van de GM 54-degree V6 series, te vinden in Omega B2, Vecrta C, Signum en Cadillac CTS)
Heb idd op dit moment 2x Y32SE’s staan voor verkoop evt. hoeven niet percee weg, ga niet stunten met prijzen, zijn goede motoren, met lage standen.1x bj2002 85.000 gelopen.
1x bj2001 145.000 gelopen.14 februari 2013 om 17:42 #18106452Kunnen jullie mij vertellen welke cilinderkoppen zouden passen op een y26se,wellicht die van een x25xe?En is de looprol (multiriem) van de spanner ergens los te koop,ik zie ze alleen kompleet te koop voor 110,- bruto ex!
Tevens is de kat van de achterste bank (tegen schutbord) slecht geeft nl een foutcode,is deze ook van een andere mortor te gebruiken?14 februari 2013 om 19:28 #18106453Boring is verschillend tussen de Y26SE en de X25XE. Maar verschil is minimaal, dus met koppakking van de 2.6 moet het wel kunnen.
14 februari 2013 om 20:28 #18106454Is zo’n y30se geen optie?
14 februari 2013 om 21:37 #18106455Die zijn nieuw voor echt schappelijke prijzen te krijgen..
Willem
15 februari 2013 om 15:41 #18106456En daar weten wij alles van :jerry
15 februari 2013 om 16:38 #18106457Ik weet van niks :hmmz :hmmz :hmmz :hmmz :hmmz :hmmz
haha
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.