Forumindex › Forums › Techniek › V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz › Vectra X30XE First Test Drive
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 januari 2013 om 22:16 #17254310
Na drie jaar loopt ie weer.
Natuurlijk nog veel werk, maar het is weer een auto. Hier nog zonder de supercharger, eerst inrijden en afstellen.
Bedoeling was dat de motor zonder charger rond de 280 pk uitkwam, ben benieuwd!Viel nog niet mee, moest drie dagen massa sluiting zoeken. :jerry
[youtube:20k99kju]http://www.youtube.com/watch?v=5rs3N3w6e-8[/youtube:20k99kju]
10 januari 2013 om 10:08 #18093596The beast is alive! Good job :thumb
waar zat je massa probleem nou?
Enjoy your “new” ride king:
Greetz Emiel
10 januari 2013 om 11:05 #18093597Hij klapte eruit als het verstuiverrelais inkwam, uiteindelijk ben ik gaan wegstrepen en bleven er alleen nog maar kabels over van de LMM, EGR, Nokkenassensor en nog wat sensors bij distributie kant.
Uiteindelijk bleek er half weggefikte kabels van de LMM tegen elkaar te liggen.10 januari 2013 om 11:31 #18093598Klopt…standaard probleem. Toen ik mn 2.5 aan het strippen was, zag ik aan de achterzijde een kale kabelboom. Nog net niet de iso weg van de draden, maar mantel en bescherming waren weggesmolten.
Ben benieuwd naar t resultaat strax…
10 januari 2013 om 12:04 #18093599Charger :shock: , ben benieuwd!!
Heb je blok opnieuw verstevigd opgebouwd?
En ben wel benieuwd hoe je die 280pk zou halen zonder charger, waar haal je die 70pk vandaan? Hoger compressie met sneller nokkenassen?
Ben zeer nieuwsgierig :thumb10 januari 2013 om 13:17 #18093600Compressie verhogen lijkt me niet zo wijs met een charger :hmmz
Maar mooi spulleke :thumb10 januari 2013 om 14:18 #18093601Gewoon een dikke beurs trekken en de juiste mensen zien te vinden.
Setup is bedacht iom met FTT Potsdam en Klasen Motorsport doet de afstelling en pico injectors.
Gereviseerde X30XE basis met nieuw oliepomp
Stalen krukas uit een 3.2 bewerkt en gebalanceerd.
Drijfstangen van een Saab B308i
Nieuwe Mahle zuigers voor lagere compressie (ca. 9,5:1)
Bewerkte cilinderkoppen van DSOP
Custom Catcams nokkenassen symmetrisch 268gr, 11.5mm lift
Bewerkte inlaat divider, injectorbrug en multieram
70mm gasklep zonder voorverwarming
FMS Spruitstukken en voorpijp
Basstuck rvs groep A uitlaatsysteem en Basstuck vliegwiel
Momenteel draait de motor tijdelijk op X30XEI software, Klasen doet de rest.Na aftelling kan Klasen bepalen of er nog genoeg ruimte in de software is voor de Vortech supercharger.
11 januari 2013 om 18:15 #18093602goed bezig,mooi blokje :thumb
11 januari 2013 om 18:19 #18093603:wub :wub
11 januari 2013 om 18:44 #18093604ziet er goed uit. en aan die specificaties te zien, gaat dat een hoop vermogen en koppel leveren :D
11 januari 2013 om 19:12 #18093605:jerry mooi hoor!!
13 januari 2013 om 10:49 #18093606Rammeldoos haha….
Was bij mij ook toen de Y30SE voor het eerst aanging, Rammelen de stoters lekker..
13 januari 2013 om 19:35 #18093607Vandaag voor het eerst wat gereden, bak geprobeerd (gaat nog wat stroef) en dergelijke.
Hier het laatste ritje met wat meer toeren (4500rpm).
[youtube:3fkdgx57]http://www.youtube.com/watch?v=ax53LJ-SiWA[/youtube:3fkdgx57]
13 januari 2013 om 20:23 #18093608Was weer geweldig knutselen vandaag en in het echt klinkt het nog beter dan dit filmpje!
Als nodige dingetjes vervangen zijn en hij soepeler schakelt zal ik luisteren naar je Frank en ook rondje rijden
13 januari 2013 om 20:24 #18093609goed bezig,mooi blokje :wub
13 januari 2013 om 20:36 #18093610mooi project ouwe ;)
15 januari 2013 om 16:14 #18093611Hoe ouwer hoe gekker… ;)
Mooi dattie weer rijd frank :thumbup
Succes!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.