Vectra x1.8xe hapert bij 4000 rpm

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra x1.8xe hapert bij 4000 rpm

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    papa1234

Ha iedereen, heb een probleem met mijn vectra als ik het gaspedaal induw zonder de versnelling te gebruiken dan houdt hij 4000 toeren in en begint de motor te haperen. Oook is het het geval als ik rijdt dat het lijkt of er geen pit in zit, bij lagere toeren houdt hij in en daarna trekt hij toch wel weer door. Dit is vooral lastig bij het inhalen. Af en toe doet de motor het perfect en is het een genot om in te rijden. Kan iemand helpen of heeft er iemand nog tips???

sw_reijnders
      Deelnemer

Hoi Paps,

Ten eerste welkom hier tussen het clubje liefhebbers.
        omdat we een clubje liefhebbers zijn, wordt het erg op prijs gesteld als je je even voorstelt ;).

Om even op jouw probleem terug te komen.
        Dit zal hoogstwaarschijnlijk het beruchte Carter-ontluchtingspijpje zijn van je gasklephuis.

Wim-V6 heeft hierover een hele mooie / uitgebreidde How-To geschreven, met veel foto’s, die in het How-To gedeelte staat bovenaan het vectra deel. Kan niet missen.

wim-v6
        Deelnemer

komt de motor helemaal niet boven de 4500 toeren??

vervang dan de nokkenassensor maar

Willem

papa1234

Ha ik kom uit helmond en heb een vrouw en twee kinderen , heb pas deze opel aangeschaft en het een en ander aan gesleuteld. Op jullie forum heb ik geleerd een vectra uit te lezen en kwam tot de conclusie dat hij code 0340 aangeeft de nokkenassensor, vreeemd is wel dat hij maandag,dinsdag en woensdag reed als een trein en savonds in een keer niet meeer

janneman vectra c

origineel gepost door papa1234
              Ha ik kom uit helmond en heb een vrouw en twee kinderen , heb pas deze opel aangeschaft en het een en ander aan gesleuteld. Op jullie forum heb ik geleerd een vectra uit te lezen en kwam tot de conclusie dat hij code 0340 aangeeft de nokkenassensor, vreeemd is wel dat hij maandag,dinsdag en woensdag reed als een trein en savonds in een keer niet meeer

Tja dat wist Willem al, hij is onze helderziende:wors

Jan

sjoerdie
              Deelnemer

bekend euvel.

bij 4500toeren word ie dan begrensd, en staat ie in noodloop

papa1234

Ik was vergeten te melden dat hij ook stottert tijdens het rijden, en inderdaad als ik het gas indruk zonder koppeling dan komt hij niet boven de 4500 toeren.. Is dit probleem met een nieuwe nokkenassensor te verhelpen en waar kan ik die mischien goedkoop krijgen. Wat ik alleen niet begrijp is dat er wordt omschreven dat je een spanning van 12volt overr de sensorr moet meten en dat dit door iemand verteld wordt die zegt dat alleen het contact hoeft aan te staan, en een ander vertelt dat je daadwerkelijk de motor moet laten lopen??

Graag wat hulp
                  PS:kan ik op pin 1 een spaaning via de accu erop zetten zodat ik kan kijken of het mischien een kabelbreuk is??

wim-v6
                  Deelnemer

Stotteren komt ook door die nokkenassensor

Omdat er wel signaal komt van deze sensor, allen niet goed / onvolledig / niet op tijd.

je kan beter met de stekker los rond rijden als met de stekker erop als deze sensor kapot is.

Willem

adriaan vectra B

hallo ik ben adriaan 25 jaar
                      ik ben ook een trotse eigenmaar van een vectra b
                      mijn sensor is ook kapot die wordt na de bouwvak vervangen ik heb de stekker er afgehaald maar wil
                      graag weten waarrom dit beter is?

Afz Adriaan.:agent

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.