Vectra weg, insignia erin

Forumindex Forums Modellen Insignia Vectra weg, insignia erin

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    jorisverbaeten

Omdat ik een isignia 16T sports tourer Cosmo (56000km.) goedkoop kan overnemen van een vriend, zal ik mij van het vectraforum naar het insigniaforum verplaatsen.
      Zijn er ( leuke ) weetjes over de insignia, probleempjes, wanneer moet de distributieriem vervangen worden etc…
      Ik kijk ernaar uit om de wagen te ontdekken.
      Joris

NelisZ20LER
      Deelnemer

Het is gewoon een fijne wagen. Er zijn wat probelemen geweest met de airco en de stoelverwarmingsmatten.
        Deze worden bij de dealer opgelost, mits hij daar in onderhoud is geweest.

jorisverbaeten

Ok, ik heb de insignia nu enkele weken, dus tijd voor bevindingen.
          Het is een super uitgeruste 16T uit 2012 Cosmo,mahogany kleur 58000km., met enorm veel opties: opel eye, sienna beige leder, zetelventilatie, infiniti, navi 900, panoramisch dak, quick heat, volledig electrisch vertelbare stoeten (ook passagier), bi-xenon AFL… en zelf uitgebreide garantie tot 5/2017…
          MAAR… de auto staat echt vol met krassen, de ene al dieper dan de andere :fy1 , en hier en daar is er geprobeerd om met een lakstift een en ander te verdoezelen :swear . Ik ben er intussen overgegaan met meguiare compound en wax, het is al een heel stuk beter, maar echt weg krijg ik ze niet, ik vrees dat ik hiermee ga moeten leren leven, overspuiten gaat wss. te duur zijn.
          Hij rijdt zeer goed en vlot, maar vanwege het gewicht krijg je niet echt het gevoel 180pk bij te hebben, het echte vermogen zit ook ver achter de 4500 toeren. en over de versnellingsbak heb ik mijn twijfels, er zit een mechanische klik in de derde vesnelling, wanneer je hem in of uit derde haalt dan voel je de bak wat tegenwerken, f32? probleem? Is dit een normaal gevoel of kan er wat schelen aan de bak?

Joris

NelisZ20LER
          Deelnemer

Het is een M32 en deze hebben last van lagers die niet echt super zijn. Jouw wagen is wel wat nieuwer dus kan zijn dat dat bij die van jouw niet meer is.
            Die klik zou ik niet weten. Misschien dat anderen dat ook hebben? Ik heb zelf een F40 bak. Als je toch garantie hebt nog zou ik eens terug gaan naar de garage.
            Misschien is chiptuning een idee? Wordt hij een stuk levendiger van.

Andre_Ede

M32 is verbetert sinds modeljaar 2014.

jorisverbaeten

Net bij de dealer geweest, en ze gaan volgende week de lagers en de sycnchromeshen van de bak vervangen, en alles terug uitlijnen. wordt volledig door opel gedekt.
                Technieker vermoedde dat de problemen met deze bak deels aan de gebruikte olie ligt, telkens hij een defecte bak opent ziet hij dat de olie verbrand is.

jorisverbaeten

Ok de insignia weer opgehaald bij de dealer, ze hebben in de bak de synchromeshen én de tandwielen van de derde en vierde versnelling vervangen alsook de lagers.
                  Ik had hun ook gevraagd om een update te doen van de soft, en dat hebben ze blijkbaar ook gedaan: er zijn me al twee dingen opgevallen; de lane departure knippert nu oranje als hij alarm geeft, en de info van de verkeersborden van het opel eye komt nu als pop-up in het scherm van de boordcomputer.
                  Zijn er nog zo’n zaken die aangepast zijn met de laaste soft?

jorisverbaeten

Sinds de herstelling van de bak is het eigenlijk alleen maar erger geworden, de drie en de vier die vervangen zijn gaan goed, maar de twee en de zes trekken aan de pook, dan zie je de pook lichtjes naar voren klikken, het alom gekende probleem van de lagers in de bak. En ook als je van as wisselt, bv. van twee naar drie, en van vier naar vijf lijkt het wel alsof je over een bultje moet.
                    De dealer gaat dit repareren onder garantie want ik heb nog de flex lopen, maar beter wordt een auto niet als hij tekens uit elkaar gehaald moet worden. Hopelijk volgende keer de definitieve oplossing, want zo is er geen rijplezier aan…

NelisZ20LER
                    Deelnemer

Ik hoop dat het opgelost wordt. Wel vreemd dat ze de rest dan niet gelijk vervangen hebben. Als ze het weer goed in elkaar zetten moet het geen verschil maken…

Succes.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.