Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › vectra vraagje
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 januari 2011 om 12:39 #17231857
ik kan een vecta b2 station 2.2 kopen uit 2001
nu is de spanner distributieketting stuk.
nu is mijn vraag wat is het ergte wat ik tegen zou kunnen komen .ik weet dat de ketting met spanners dan vervangen moeten worden .
mischien zijn de kleppen krom ?
wat zou er nog meer aan de hand kunnen zijn
ik heb de auto zelf nog niet gezien maar de verkoper geeft aan dat de motor niet looptauto heeft 153075 gelopen
Origineel NL auto, met alle boekjes + Nationale Auto Pas.http://link.marktplaats.nl/416682712
alvast bedankt
gr erik29 januari 2011 om 12:54 #17807133Kans als er mee door gereden is dat inderdaad de cilinderkop eraf moet om de kleppen en evt geleiders te vervangen
Willem
29 januari 2011 om 13:02 #17807134maar met het onderblok kan daar iets mee zijn ?
29 januari 2011 om 13:03 #17807135meestal niet.
Willem
29 januari 2011 om 13:17 #17807136hoe kom ik het handigste achter dat de kleppen krom zijn
ik denk eerst de spanner en ketting vervangen dan kijk hoe deze loopt en in het ergste geval de kop eraf ?gr erik
29 januari 2011 om 13:18 #17807137inderdaad, je kan de boel monteren en starten.
dat is de makkelijkst oplossing.
anders inderdaad kop demonteren.
Willem
29 januari 2011 om 15:32 #17807138mooie auto maar sorry €1850,- vind ik nog een hoop geld
Heb zelf een vectra b 1.6 16v 1997 stond 115.000 km op voor €2000,-
Na 2 weken brak bij mij de snaar:swear 14 kromme kleppen
heb idd eerst een nieuwe distributie set erop gezet en gestart maar geen compressie toen alles los en een ruilkop(€500) erop gezet was wel weer €1000,- euro verder(samen met een collega gedaan die werkte ook niet voor niks natuurlijk)
Maar hij rijd weer :P
Groeten Peer29 januari 2011 om 17:26 #17807139weet iemand een prijs indicatie van de ketting en spanners ?
gr erik
29 januari 2011 om 20:44 #17807140heb gelukkig een 1.6 astra van 97 benzine, knapt de riem of de spanrol vliegt eraf is er niks aan de hand nieuwe riem erop en met half uur loopt hij weer.
29 januari 2011 om 20:54 #17807141ja dat is het voordeel van een 8 klepper.
dat heb ik nu ook met mijn vectra.
Maar ik wil nu na 5 jaar wel eens iets anders .
Dus gaan we van A naar B(eter).Gr erik
30 januari 2011 om 10:21 #17807142Heb ergens gelezen dat de vod het doet voor ongeveer €800/ €1000:vertag
Ff google of gewoon de vod bellenMaar zoals Peer ook al zei vind het nog een dikke prijs voor een auto met zo’n mankement
Als je bedenkt welke kosten er nog achter weg kunnen komen zou ik voor een andere gaanOp mp staan er genoeg http://link.marktplaats.nl/412488941 http://link.marktplaats.nl/403812132
En je kan natuurlijk ook altijd een bod doen op de mijne:angel
30 januari 2011 om 23:03 #17807143[rquote=1855202&tid=141547&author=johannes78]heb gelukkig een 1.6 astra van 97 benzine, knapt de riem of de spanrol vliegt eraf is er niks aan de hand nieuwe riem erop en met half uur loopt hij weer.[/rquote]
reactie waar hij wat aan heeft:thumbdown
zou eerst eens rond bellen infomeren wat alles gaat kosten in het duurste geval, ketting en kop revesie.en ga dan bij je zelf na of het je waard is.
anders heb ik nog wel een leuke vec voor je:D
30 januari 2011 om 23:22 #17807144waar je ook even aan moet denken is dt de brandstofpomp bij deze autos ook wel eens de geest willen geven tussen de 150000 en 200000 dus die kosten zou je eventueel ook moeten mee rekenen..
gr.30 januari 2011 om 23:25 #17807145benzine???
bij de diesel hebben die 2.2 eigelijk geen last van
31 januari 2011 om 11:48 #17807146gaat bij de benzine de brandstofpomp kapot dan?
Ik dacht dat dat bij de diesel was.
Maar goed ik zocht een benzine voorkeur een zilveren.Gr erik
31 januari 2011 om 11:53 #17807147ow sorry..k ging van een diesel uit…uuhm dan moet de pomp geen probleem weze..
suc6 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.