Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vectra uitgelezen. Niet blij……..
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 maart 2015 om 15:00 #17270816
Weer wat storingen uitgelezen.
Wat moet ik doen graag jullie mening…….P1112 – Wervelklep vastgelopen
(61) – Niet aanwezigP1112 – Wervelklep, aanpassingsfout
(64) – Niet aanwezigU2105 – CAN-Bus geen communicatie met ECM (motorstuurapparaat)
(00) – AanwezigB2652 – Open circuit of hoge spanning circuit verlichtingsgraad lampjes
(05) – Niet aanwezigB2575 – Dimlicht links, open circuit
(04) – Niet aanwezigHopelijk kleine dingen
Dirkjan
1 maart 2015 om 15:27 #18276084Het eerste wanneer ik op een willekeurige foutcode Google…
@wim-v6 wrote:
Resetten en kijken wat er terugkomt.
dat is het 1e..
Willem
Ik vind nog meer info. Gewoon de foutcodes met regel in Google plakken, dan kom ik zelfs op dit forum terecht met genoeg info.
1 maart 2015 om 16:03 #18276085Staan allemaal op niet aanwezig, dus eerst alles wissen en dan kijken wat er terug komt.
1 maart 2015 om 17:24 #18276086Vectra-C staat altijd vol met fouten, dat is eenmaal zo.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
1 maart 2015 om 18:24 #18276087Sorry jongens maar had er bij moeten zetten dat ik deze fout codes al twee keer gereset hebt en het gekke is dat het mm lampje niet gaat branden
1 maart 2015 om 18:25 #18276088Dus het blijft terug komen
1 maart 2015 om 18:26 #18276089Die wervel klep vindt ik het spannendste de rest komt wel maar het zit er wel
1 maart 2015 om 18:45 #18276090Niet ernstig genoeg voor vermelding.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
1 maart 2015 om 18:46 #18276091wervelkleppen verwijderen een optie ?
2 maart 2015 om 08:29 #18276092Klopt het dat het vermogen minder wordt daar door en als dat zo is moet er dan een nieuwe op of kun je dat schoon maken op één of andere manier
2 maart 2015 om 08:49 #18276093Je kunt ze reinigen maar zou idd gaan voor compleet laten verwijdern van zowel EGR als Wervelkleppen hardware en software
Ben je er voor goed klaar mee :thumbup2 maart 2015 om 14:27 #18276094idd vec c de ene foutmelding naar de andere :puke
2 maart 2015 om 14:30 #18276095minder vermogen volgens mij niet.
is gewoon weer zo een eco dingetje.
gewoon eruit die rotzooi.2 maart 2015 om 16:07 #18276096Oké dacht dat het met het vermogen te maken had kan het geen kwaad als je het zo laat zitten en zo er mee door blijft rijden
2 maart 2015 om 16:50 #18276097AnoniemLid sinds:
1 January 1970Wervelkleppen het woord zegt het al. De kleppen brengen de lucht in beweging (wervelen). Wat een beter mengel met de lucht en diesel. Naar mijn mening minimaal. Kan prima zonder
2 maart 2015 om 21:34 #18276098@wim-v6 wrote:
Vectra-C staat altijd vol met fouten, dat is eenmaal zo.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Valt wel mee Wim.
Rijd nu al bijna 2 jaar rond zonder enige foutcode :pukeMind you, ik heb letterlijk alle linkse eco recirculatie uit mijn cdti laten halen :angel
Minder vermogen onderin is nauwelijks merkbaar.Scheelt ook nog eens bijna 5 kilo ijzer :afro
EGR/EGR koeler, DPF/CAT in de downpipe/Wervelkleppen. Sindsdien zuiniger en probleemloos tot op heden……Groet jraaf
2 maart 2015 om 21:38 #18276099@D.J.R. wrote:
Oké dacht dat het met het vermogen te maken had kan het geen kwaad als je het zo laat zitten en zo er mee door blijft rijden
Als ze uiteindelijk helemaal dichtslibben gaat ie in noodloop.
In het ergste geval breekt zo een klepje af en wordt door je blok heen getrokken met alle gevolgen van dien :hmmzKunt ‘t beter schoonmaken, nieuwe er in of delete. Weet alleen niet of dat bij een 2.2 kan. Bijeen 16V zdth wel.
Groet jraaf
3 maart 2015 om 08:12 #18276100@jraaf wrote:
@wim-v6 wrote:
Vectra-C staat altijd vol met fouten, dat is eenmaal zo.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Valt wel mee Wim.
Rijd nu al bijna 2 jaar rond zonder enige foutcode :pukeMind you, ik heb letterlijk alle linkse eco recirculatie uit mijn cdti laten halen :angel
Minder vermogen onderin is nauwelijks merkbaar.Scheelt ook nog eens bijna 5 kilo ijzer :afro
EGR/EGR koeler, DPF/CAT in de downpipe/Wervelkleppen. Sindsdien zuiniger en probleemloos tot op heden……Groet jraaf
Die 5 kilo heb jij er wel weer ingeplakt toch met je geluid’s dempende materialen :jerry
3 maart 2015 om 16:43 #18276101@jraaf wrote:
@D.J.R. wrote:
Oké dacht dat het met het vermogen te maken had kan het geen kwaad als je het zo laat zitten en zo er mee door blijft rijden
Als ze uiteindelijk helemaal dichtslibben gaat ie in noodloop.
In het ergste geval breekt zo een klepje af en wordt door je blok heen getrokken met alle gevolgen van dien :hmmzKunt ‘t beter schoonmaken, nieuwe er in of delete. Weet alleen niet of dat bij een 2.2 kan. Bijeen 16V zdth wel.
Groet jraaf
Kan ik dat zelf of is dat een klusje voor een ervaren monteur en zit dat ding in de inlaat spruitstuk??
3 maart 2015 om 16:56 #18276102@D.J.R. wrote:
Kan ik dat zelf of is dat een klusje voor een ervaren monteur en zit dat ding in de inlaat spruitstuk??
Bij jou type motor weet ik het niet of het kan en waar ze zitten maar ik gok in het inlaatspruitstuk ja.
Ik heb het door een ervaren monteur laten doen omdat mijn hele distributie er ook gelijk af moest om het inlaatspruitstuk te kunnen demonteren.
Programmeren i de ecu hoeft niet omdat je de selenoid gewoon kunt laten zitten zonder dat ze gekoppeld is aan de wervelkleppen.Groet jraaf
4 maart 2015 om 09:27 #18276103Heb jij de Z22YH ? dan zitten ze inderdaad in het inlaatspruitstuk.
Qua delen zit je al snel tegen de € 700.- bij de VOD, totale reparatie € 1000.- tot 1100.-
Heb deze melding zelf ook al sinds ik de auto heb.
Spuit het eens in de zoveel tijd in met WD40 en gaat het weer een stuk beter.
Je merkt het denk ik ook wel aan je verbruik en dat ie zo af en toe hikt, vooral als ie koud is.4 maart 2015 om 11:14 #18276104Er zijn wel reparatiesetjes voor te koop….
http://www.fsrs-opelwebshop.nl/reparatieset-inlaatspruitstuk-astra-h-signum-vect.html” onclick=”window.open(this.href);return false;4 maart 2015 om 20:28 #18276105@SigNumberOne wrote:
Heb jij de Z22YH ? dan zitten ze inderdaad in het inlaatspruitstuk.
Qua delen zit je al snel tegen de € 700.- bij de VOD, totale reparatie € 1000.- tot 1100.-
Heb deze melding zelf ook al sinds ik de auto heb.
Spuit het eens in de zoveel tijd in met WD40 en gaat het weer een stuk beter.
Je merkt het denk ik ook wel aan je verbruik en dat ie zo af en toe hikt, vooral als ie koud is.Klopt zeker dat hikken en qua verbruik maar waar spuit jij die wd 40 in of haal je hem er eerst af?
Anders wordt het toch een klusje voor de vakman.
Als ik jullie goed begrijp zit die voor op het blok waar het gasklep huis zit.5 maart 2015 om 10:48 #18276106zie de foto hieronder.
je ziet de bedieningsstang zitten, ongeveer onder de hogedrukpomp.
van deze kant kun je er makkelijk bij, van links wordt problematischer.5 maart 2015 om 11:42 #18276107Maar als ik jou goed begrijp haal jij de inlaatspruitstuk er niet af of ben ik nou de weg kwijt
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.