vectra stottert onder de 2500tpm iemand een idee

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum vectra stottert onder de 2500tpm iemand een idee

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    g.klijn
    Deelnemer

hallo ik heb een probleem met mijn vectra z16xe 2001 lpg
      het probleem is het volgende als ik laag in toeren rijdt dan schokt en sputterd hij zeg maar, als je bijv van een rotonde of zo afrijdt of over een drempel en dan weer op het gas wil dam doet hij dat ook stationair draaiend en dan korte stootjes gasgeven dan sputtert hij ook, het lijkt wel of hij ff overslaat.
      hij is dit een paar dagen geleden ineens gaan doen en doet het ook op benzine alleen wel in iets mindere mate ik heb de bougies al vervangen en uit laten lezen maar gaf niks aan dus ik weet het ff niet meer maar ik hoop dat iemand hier miss een idee heeft de auto loopt verder en vanaf zeg maar 2500tot3000 toeren gewoon normaal
      ik hoop dat iemand dit miss herkent of een idee heeft hoe verder te zoeken

bvd gijs

opeltechniek
      Deelnemer

Bobinebank vervangen gaan wel vaker stuk!!
        Groet Erwin.

g.klijn
        Deelnemer

@opeltechniek wrote:

Groet Erwin.

oke kan dat dan dat hij verder wel goed loopt???? ik heb namelijk ooit al eens vervangen maar toen deed echt 1 cil echt helemaal nooit mee maar nu alleen bij laag toeren optrekken en dan bij hoog toeren wel goed ?? is dat dus ook mogelijk ?? maar kan morgen altijd ff op de sloop gaan kijken en ff proberen natuurlijk

gr gijs

arjontje
          Deelnemer

@g.klijn wrote:

@opeltechniek wrote:

Groet Erwin.

oke kan dat dan dat hij verder wel goed loopt???? ik heb namelijk ooit al eens vervangen maar toen deed echt 1 cil echt helemaal nooit mee maar nu alleen bij laag toeren optrekken en dan bij hoog toeren wel goed ?? is dat dus ook mogelijk ?? maar kan morgen altijd ff op de sloop gaan kijken en ff proberen natuurlijk

gr gijs

laag toeren slecht door trekken is vaak een ontsteking probleem.

opeltechniek
            Deelnemer

Inderdaad bobines slaan inwendig door bij hogere belasting.

g.klijn
              Deelnemer

ik ga kijken of ik morgenmiddag ff tyd heb om er 1 op de sloop te testen dan laat ik het wel weten hoe en wat ik ben benieuwd hoop dat het helpt ook al kost het dan wel weer wat natuurlijk

gr gijs

g.klijn
                Deelnemer

hallo nou gelukkig doet hij het weer en het was idd een ontstekings probleem en het koste niks om te maken
                  ik had de boel nog eens losgegooid en gekeken en kwam toen op het idee om de soort bougiedoppen die aan het bobineblok zitten eens te wisselen met een paar andere van een ooit eerder gewisselde bobine die echt stuk was en ja hij doet het weer normaal ben weer helemaal gelukkig hahaha heb alleen nog verder niet naar de doppen gekeken of ik daar nog iets aan zie maar de storing is opgelost
                  allemaal nog bedankt voor jullie reacties

gr gijs

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.