Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vectra sneller maken, Wie o wie heeft goeie ideen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 april 2012 om 11:56 #17247787
Aangezien ik nog steeds niet de ideale 2,5 v6 heb gevonden in het juiste budget, wil ik mijn 2.0 16v maar wat sneller maken, wie heeft hier voor mij tips in dit gebied, Chippen? Luchtfilter? uitlaat?
Of heb je nog een goeie 2,5 v6 vec staan? voor mooi budget :D
19 april 2012 om 11:58 #18008032Interieur en reservewiel eruit, lexaan ruiten, enzovoort. Levert je zowel snelheid in rechte lijn en in de bochten op…..of bedoel je dat niet ;)
19 april 2012 om 11:58 #18008033ik zag net nog een Z20LEH met M32 voor 1200 pond king:
19 april 2012 om 12:16 #18008034jammer, :sleeping
19 april 2012 om 12:54 #18008035Als je nou is je budget noemt kunnen er meer mensen
kijken of ze wat weten en misschien zelf te koop hebben staan ;)19 april 2012 om 13:10 #18008036Inderdaad, zo is het maar een beetje gokken wat de mogelijkheden zijn…
En anders gewoon eens de zoekfunctie van het forum gebruiken, er is al zoveel geschreven over het opvoeren van verschillende motoren.19 april 2012 om 13:55 #18008037X20XEV denk dan toch?
Ik denk dat Dbilas best wat heeft (speedequipement is de nl dealer):
Flowtec Saugrohr Opel Astra F, Astra G, Calibra A, Vectra A, Vectra B2,0 16V 100kW X20XEV,
Leistungssteigerung : 13 kW / 19 PS
inkl. Anpassung der Motorelektronik
1.159,40 EURFlowMaster Kit Opel Vectra B X18XE, X18XE1, Z18XE, X20XEV, X25XE, i500, Y26SE
279,00 EUROpel 1,8 – 2,2 16V DOHC (Ecotec) /Sportnockenwelle
Einsatzbereich: Sport Grad: 268° Ventilhub: 10,6
569,00 EURTurbolader System Maxi Edition Opel Astra F & G, Vectra A & B, Calibra A, X20XEV, X20XER
Leistungssteigerung auf 245 PS
4.982,20 EUR19 april 2012 om 14:11 #18008038@Corsa_GSi wrote:
X20XEV denk dan toch?
Ik denk dat Dbilas best wat heeft (speedequipement is de nl dealer):
Flowtec Saugrohr Opel Astra F, Astra G, Calibra A, Vectra A, Vectra B2,0 16V 100kW X20XEV,
Leistungssteigerung : 13 kW / 19 PS
inkl. Anpassung der Motorelektronik
1.159,40 EURFlowMaster Kit Opel Vectra B X18XE, X18XE1, Z18XE, X20XEV, X25XE, i500, Y26SE
279,00 EUROpel 1,8 – 2,2 16V DOHC (Ecotec) /Sportnockenwelle
Einsatzbereich: Sport Grad: 268° Ventilhub: 10,6
569,00 EURTurbolader System Maxi Edition Opel Astra F & G, Vectra A & B, Calibra A, X20XEV, X20XER
Leistungssteigerung auf 245 PS
4.982,20 EURhe bedankt, ik zal er eens even kijken. super
19 april 2012 om 14:21 #18008039@Corsa_GSi wrote:
X20XEV denk dan toch?
Ik denk dat Dbilas best wat heeft (speedequipement is de nl dealer):
Flowtec Saugrohr Opel Astra F, Astra G, Calibra A, Vectra A, Vectra B2,0 16V 100kW X20XEV,
Leistungssteigerung : 13 kW / 19 PS
inkl. Anpassung der Motorelektronik
1.159,40 EURFlowMaster Kit Opel Vectra B X18XE, X18XE1, Z18XE, X20XEV, X25XE, i500, Y26SE
279,00 EUROpel 1,8 – 2,2 16V DOHC (Ecotec) /Sportnockenwelle
Einsatzbereich: Sport Grad: 268° Ventilhub: 10,6
569,00 EURTurbolader System Maxi Edition Opel Astra F & G, Vectra A & B, Calibra A, X20XEV, X20XER
Leistungssteigerung auf 245 PS
4.982,20 EURwaarom zou iemand 5000 euro betalen voor een turbokitje? :wtf
19 april 2012 om 14:29 #18008040om van 136 naar 245 PK te gaan denk ik … (je hebt gelijk had het er zelf ook niet voor over gehad hoor)
19 april 2012 om 14:31 #18008041voor 5000 euro moet het wel voor mekaar te krijgen zijn om een XEV te superchargen lijkt mij. dan heb je pas lol voor je geld
19 april 2012 om 14:42 #18008042niks anders dan met een turbo hoor even veel lol (tis maar net wat je leuker vindt)
19 april 2012 om 14:49 #18008043Denk dat je beter bent met een turbocharger als een supercharger ook voor je portemonee :) Voor zover ik er (n)iets van ken was een supercharger beter voor het sneller optrekken in lage toeren maar dat een turbo beter is als ie op normale toeren is. Als je dus uit je stilstaande positie bent vertrokken dat een SC minder doet als een TC. Of slaag ik de bal compleet mis?
En BTW: ik heb ook een X20XEV en die trekt behoorlijk op hoor. Als ik effe hard optrek staan ze er toch met de camera. :fy1
19 april 2012 om 15:06 #18008044Eerst den man sneller maken.
Lichaamsgewicht naar beneden, op speciaal dieet, mental coach, en aanvullend een racecursus.
Vergis je niet dan ga je al beduidend sneller. ;)19 april 2012 om 15:27 #18008045Wil niet lullig doen ofzo. Maar dat geld wat je nu weer gaat gebruiken voor hem sneller te maken, had je ook kunnen bij leggen bij een vectra met een V6 motor, of zie ik dat nou verkeerd?
19 april 2012 om 15:47 #18008046@Ale wrote:
@Corsa_GSi wrote:
X20XEV denk dan toch?
Ik denk dat Dbilas best wat heeft (speedequipement is de nl dealer):
Flowtec Saugrohr Opel Astra F, Astra G, Calibra A, Vectra A, Vectra B2,0 16V 100kW X20XEV,
Leistungssteigerung : 13 kW / 19 PS
inkl. Anpassung der Motorelektronik
1.159,40 EURFlowMaster Kit Opel Vectra B X18XE, X18XE1, Z18XE, X20XEV, X25XE, i500, Y26SE
279,00 EUROpel 1,8 – 2,2 16V DOHC (Ecotec) /Sportnockenwelle
Einsatzbereich: Sport Grad: 268° Ventilhub: 10,6
569,00 EURTurbolader System Maxi Edition Opel Astra F & G, Vectra A & B, Calibra A, X20XEV, X20XER
Leistungssteigerung auf 245 PS
4.982,20 EURhe bedankt, ik zal er eens even kijken. super
tja, er zijn echt wel betere motoren om op te fokken als de x20xev hoor
daar zou ik eerlijk gezegd geen geld in investeren om die sneller te maken.dan zou ik de Z22SE pakken en daar een supercharger op schroeven voor 1600 pond en dan een aangepaste chip maken.
die supercharger is origineel GM en wordt in de VS zelfs geleverd als upgrade voor de Z22SE die daar L61 heet.
http://www.courtenaysport.co.uk/buy-online/shop-by-category/supercharger-parts/supercharger-assembly/prod_838.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
19 april 2012 om 18:25 #18008047De VEC inruilen op een Subaru Impreza Turbo. ;)
Zijn voor weinig te koop, maar kies wel eentje waar het onderhoud history en km stand van bekend zijn.
En neem eentje die origineel is.
Heeft net als de VEC 4 deuren. ;)
:thumb19 april 2012 om 19:05 #18008048OPEL forum *hinthint* :jerry
En als je hem dan toch voor een 4deurse sportwagen wil inruilen pak jezelf dan een EVO IX :wub
19 april 2012 om 19:25 #18008049Ik heb nog wel een 2.5 v6 motor liggen. Zit nog wel in de CDX. Automaat.
19 april 2012 om 19:27 #18008050tja die subaru’s kunnen best snel zijn en een goede wegligging hebben . . . maar het oog wil ook wat hoor, ik vind die dingen echt onwijs lelijk.
neem dan een vectra turbo 4×4 :wors
19 april 2012 om 20:08 #1800805119 april 2012 om 20:17 #18008052Is er nog meer info over die supercharger voor de 2.2 ?
Is hij er ook voor de 2.2 DGI.Gr Jurgen,
19 april 2012 om 20:45 #18008053Denk een GOEDE 2.5 V6 goeiekoper is als een X20XEV tunen…
Willem
20 april 2012 om 05:27 #18008054@jethro wrote:
De VEC inruilen op een Subaru Impreza Turbo. ;)
Zijn voor weinig te koop, maar kies wel eentje waar het onderhoud history en km stand van bekend zijn.
En neem eentje die origineel is.
Heeft net als de VEC 4 deuren. ;)
:thumbJe moet echt een goede hebben. want ze zijn heel gevoelig.
en onderdelen zijn stervens duur. bijvoorbeeld ruiten sproeier pompje ruim 70 euro.20 april 2012 om 07:33 #18008055@sw_reijnders wrote:
tja die subaru’s kunnen best snel zijn en een goede wegligging hebben . . . maar het oog wil ook wat hoor, ik vind die dingen echt onwijs lelijk.
neem dan een vectra turbo 4×4 :wors
En die oude A’s zijn niet lelijk wil je zeggen? Die komen toch wel uit het meest inspirateloze tijdperk van Poel.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.