vectra schud

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum vectra schud

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    omega-drenthe

afgelopen week velgen geplaatst , nu heb ik het gevoel dat bij bepaalde snelheiden 50 en rond de 80 de auto schud van achteren , zou het probleem verholpen zijn als ik de wielen laat uit balanceren
      auto trilt niet in stuur

Seth
      Deelnemer

Hey OD,

Met het woord velgen alleen zijn we niet direct iets natuurlijk. :D Liefst een beetje informatie want het kunnen vrij veel oorzaken zijn:

– Heb je de goede centreerringen op je velg?
        – Zijn de velgen nieuw of 2dehands?
        – Wat zijn de banden?
        – Zijn de wielen uitgebalanceerd?

Grtz Seth

StinG

juiste rij richting ?

arjontje
          Deelnemer

Trillen/scudden achter bij snelheden van 50 a 80 is geen onbalans in de wielen. Daar moet iets los zitten of ergens speling op. Onbalans aan de achterkant merk je pas bij 100km/h. Even alles op speling controleren.

Of er is een karkas breuk in een van de banden.

omega-drenthe

velgen en banden zijn goed , heb deze velgen al 3 jaar , centreer ringen zitten er in ,
              ik rij er niet zo veel meestal mijn vrouw , het aparte is als de auto een paar uur stil heeft gestaan en je rijd weg verneem je iets , later niet meer , op de snelweg bij 120 helemaal niet ,
              denk dat ik de wielen er maar even af haal , auto staat te koop dus wil het wel ff goed hebben

arjontje
              Deelnemer

@omega-drenthe wrote:

velgen en banden zijn goed , heb deze velgen al 3 jaar , centreer ringen zitten er in ,
                ik rij er niet zo veel meestal mijn vrouw , het aparte is als de auto een paar uur stil heeft gestaan en je rijd weg verneem je iets , later niet meer , op de snelweg bij 120 helemaal niet ,
                denk dat ik de wielen er maar even af haal , auto staat te koop dus wil het wel ff goed hebben

Ik verdenk dan toch je banden.

omega-drenthe

in november wielen verwijderd en nu weer geplaatst , zou toch niet in een keer aan de banden kunnen liggen , heb wel nieuwe bouten gebruikt ( oude niet weer kunnen vinden mischien dat daar iets in zit ????

arjontje
                  Deelnemer

@omega-drenthe wrote:

in november wielen verwijderd en nu weer geplaatst , zou toch niet in een keer aan de banden kunnen liggen , heb wel nieuwe bouten gebruikt ( oude niet weer kunnen vinden mischien dat daar iets in zit ????

breuken in de band kan je in eens krijgen. maar normaal moet de band gelijk beginnen met trillen/schudden.

omega-drenthe

deze week maar is even kijken wat het kan zijn , anders maar langs de banden boer

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.