Vectra raakt de grond

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra raakt de grond

  • Dit onderwerp is leeg.
18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • #17251742
    richardo1992
    Deelnemer
      Lid sinds:
      26 August 2012

      Beste Forum-leden,

      Na een paar uur rond struinen op dit forum heb ik niet het antwoord op mijn vraag kunnen vinden.
      Vandaar dat ik toch maar zelf een nieuwe tropic aanmaak.

      Laat ik me even voorstellen, Ik rijdt regelmatig (lees vaak) in de Vectra GTS 2.2 16V uit 2008 van m’n ouders.
      Echter hebben we met deze Vectra problemen met de vering.

      Op de snelweg is het een prima auto, Ook gisteren op de terugweg vanuit Oostenrijk een prima auto met lekker veel vermogen.
      Echter de Tief-garage onder het appartement uitrijden was al een hele opgave. Eerst de voorkant over de grond, daarna de trekhaak.
      Er lag voor 4 personen bagage in, echter stapte de personen pas boven in. Ook in Nederland gebeurd het vaak.
      Een drempel die net te hoog is, varkens ruggen bij de suppermarkt, ect. Gewoon echt heel vaak.

      Normaal gesproken zit er ook ieder jaar een caravan aan de haak maar daarvoor zal toch echt iets aan de vering gedaan moeten worden.
      Vorige auto was een vectra C 1.8 sedan, Deze had het alleen aan de achterkant als de caravan er achter zat, normaal gesproken niet.

      We hebben onder de GTS een standaard sport-onderstel, Nu weten we niet precies wat het in houd, (geen instelbare dempers).
      De auto heeft net gisteren de 50.000km op de teller gezet, dus versleten lijkt me ook sterk.

      Wat zouden jullie adviseren om aan deze veren te doen? zouden ze op zijn, misschien al eerder vervangen voor een lager model,
      of zijn er nog andere oplossingen om te voorkomen dat onze mooie vectra de grond blijft kussen??

      #18061090
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        De GTS is lager als de Sedan..

        Dat aanlopen hier en daar heb ik al eens aan de voorzijde, en midden bodem van mijn Vectra-B2 Station 2.5 V6 van 1999..
        Varkensruggen kom ik al helemaal niet over, dan rijdt ik de lip onder de bumper vandaan….
        zo hangt ook mijn Bumperlip al los in de hoeken, evenals bij mijn Vorige Vectra-B V6.

        Denk je er weinig aan kan doen, hooguit de auto wat ophogen.. wat weer zonder voor het aangezicht is..

        Mijn auto (niet heel laag lijkt me):

        Willem

        #18061091
        richardo1992
        Deelnemer
          Lid sinds:
          26 August 2012

          Voor het aanzicht zou het inderdaad zonde zijn om de auto op te hogen.
          Maar om alles onder de auto vandaan te rijden is ook niet alles. Dus moet er wat gebeuren.
          Misschien is het mogelijk om hulp-veren te plaatsen.

          Maar als het ophogen de enige oplossing is, welke veren/schokbrekers zouden dan geplaatst moeten worden?
          Waarin zit het hoogte verschil tussen een Sedan en een GTS?

          #18061092
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            Hulpveren zal m omhoog doen komen…
            Voor zou je Voor kortere Zwaardere veren moeten kiezen, achter hetzelfde..
            Ook een Schroefset zou mooi zijn, zelf rijhoogte instellen naar wens en dat een stuk stugger dan de boel nu is, zakken doet het ook minder bij beladen..

            Willem

            #18061093
            yzf1kr
              Lid sinds:
              3 January 2005

              Welke banden zitten er onder.

              Als er uit kosten oogpunt te lage banden onder zitten raakt hij ook sneller de drempels.

              #18061094
              richardo1992
              Deelnemer
                Lid sinds:
                26 August 2012

                @wim v6: Heb je misschien ook een link / type / merk van de hulpveren of schroef-veren die geschikt zijn voor de vectra C GTS ’08


                @yzf1kr
                : De originele banden en velgen van opel liggen er onder. Zitten nu michellin banden onder van de zelfde maat als zoals hij uit de fabriek kwam!

                #18061095
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  Dat kun je beter aan de C-rijders vragen hier.

                  Willem

                  #18061096
                  richardo1992
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    26 August 2012

                    @ wim-v6 : iig bedankt voor de moeite.

                    #18061097
                    GTS Power
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      25 May 2008

                      De GTS ligt 20 mm lager dan de ‘gewone’ C

                      Ik heb het ook altijd gehad bij net iets te hoge stoepen en dergelijke.

                      Nadat ik mijn vec nog eens 25mm heb verlaagd raak ik bijna elke stoep en zo’n 20% van de drempels schaaf ik lichtjes overheen.

                      Ik zou er een niet al te groot probleem van maken aangezien je rubberen onderlip erg veel kan hebben( ik kan het weten ;) )

                      Gr Tom

                      #18061098
                      richardo1992
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        26 August 2012

                        @GTS Power wrote:

                        De GTS ligt 20 mm lager dan de ‘gewone’ C

                        Ik heb het ook altijd gehad bij net iets te hoge stoepen en dergelijke.

                        Nadat ik mijn vec nog eens 25mm heb verlaagd raak ik bijna elke stoep en zo’n 20% van de drempels schaaf ik lichtjes overheen.

                        Ik zou er een niet al te groot probleem van maken aangezien je rubberen onderlip erg veel kan hebben( ik kan het weten ;) )

                        Gr Tom

                        Ik wist dat de GTS lager ligt dan de sedan en station, dacht zelf dat het 30mm was. Maar dat zal ik fout hebben dan!

                        De vraag is echter waar dat in zit. Is de ophanging hoger of is de veerpoot alleen korter?

                        De voorkant is het probleem ook nog niet zo, die kan idd wel veel hebben, Maar aan de achterkant gaat de trekhaak over de grond,
                        die geeft de klappen door aan het chassis en dat lijkt me niet al te goed voor de auto, ook gaat de stekkerdoos voor de aanhanger ook over de
                        grond en die slijt aanzienlijk.

                        Wij, (mijn ouders en ik) ervaren dit als ongemakkelijk. Heb je daar zelf geen last van dan?

                        #18061099
                        Fearless
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          9 January 2005

                          De std schokdempers en veren zijn idd niet fijn. Nieuwe schokdempers en veren is een oplossing.

                          #18061100
                          richardo1992
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            26 August 2012

                            @Fearless wrote:

                            De std schokdempers en veren zijn idd niet fijn. Nieuwe schokdempers en veren is een oplossing.

                            Heb jij ook het probleem gehad dat hij over de grond ging?
                            en is dat nu volledig opgelost?

                            #18061101
                            Rovers
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              25 April 2011

                              Ik heb daar ook lastvan maar doe er niet veel mee! Gewoon veel rustiger gaan rijden is ook een optie. Ik rij iedere dag van oprit af en op en raak daarbij altijd de weg of de oprit (alleen de voorkant) echter is weinig aan te doen, je vectra verhogen kan alleen zou het vast geen gezicht zijn.

                              Ander optie: vectra verkopen en Antara gaan halen :agent :jerry

                              #18061102
                              yzf1kr
                                Lid sinds:
                                3 January 2005

                                @richardo1992 wrote:

                                @yzf1kr: De originele banden en velgen van opel liggen er onder. Zitten nu michellin banden onder van de zelfde maat als zoals hij uit de fabriek kwam!

                                Dat zegt niets, Opel heeft bijvoorbeeld originel zijn C’s ontwikkeld voor 215/50/17, later zijn ze overgestapt op de goedkopere en lagere 225/45/17.

                                Maar als de auto al 50.000km gereden heeft met de originele dempers zijn die dingen gewoon versleten, originele dempers horen eigenlijk al bij 20k in de prullenbak naar mijn mening.
                                Laat de dempers rondom eens vervagen, liefst niet door de standaard, maar door een setje gasdempers van een goed merk. (Voor 220 euro heb je al een set Bilstein B4).

                                Daarnaast heb je ook kans dat de veren versleten zijn, of misschien zelfs gebroken. Dat kan je zelf controleren door ja hand in de wielkas te steken en en de boven en onderkant te voelen.

                                #18061103
                                jaap968
                                  Lid sinds:
                                  3 September 2009

                                  Ik had met mijn GTS en standaard veren (75000 km) eigenlijk het idee dat die best nog wel hoog stond en kwam eigenlijk nooit ergens mee in aanraking. Nu met een eibach verlagings veren raak ik soms met de rubber lip voor een drempel maar achter nooit een probleem. Zou dus best kunnen (zoals hierboven ook genoemd) dat er 1 of meerdere veren gebroken zijn.
                                  Op mijn vectra had de vorige eigenaar trouwens wel hulpveren achter gemonteerd voor rijden met caravan dus ze bestaan wel.
                                  Jaap

                                  #18061104
                                  GTS Power
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    25 May 2008

                                    @richardo1992 wrote:

                                    @GTS Power wrote:

                                    De GTS ligt 20 mm lager dan de ‘gewone’ C

                                    Ik heb het ook altijd gehad bij net iets te hoge stoepen en dergelijke.

                                    Nadat ik mijn vec nog eens 25mm heb verlaagd raak ik bijna elke stoep en zo’n 20% van de drempels schaaf ik lichtjes overheen.

                                    Ik zou er een niet al te groot probleem van maken aangezien je rubberen onderlip erg veel kan hebben( ik kan het weten ;) )

                                    Gr Tom

                                    Ik wist dat de GTS lager ligt dan de sedan en station, dacht zelf dat het 30mm was. Maar dat zal ik fout hebben dan!

                                    De vraag is echter waar dat in zit. Is de ophanging hoger of is de veerpoot alleen korter?

                                    De voorkant is het probleem ook nog niet zo, die kan idd wel veel hebben, Maar aan de achterkant gaat de trekhaak over de grond,
                                    die geeft de klappen door aan het chassis en dat lijkt me niet al te goed voor de auto, ook gaat de stekkerdoos voor de aanhanger ook over de
                                    grond en die slijt aanzienlijk.

                                    Wij, (mijn ouders en ik) ervaren dit als ongemakkelijk. Heb je daar zelf geen last van dan?

                                    Ik heb een afneembare trekhaak.

                                    Ik heb nog nooit iets geraakt aan de achterkant,zelfs niet met extreme drempels.

                                    Ik zou de veren eens laten controleren op breuken.

                                    Gr Tom

                                    #18061105
                                    Fearless
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      9 January 2005

                                      @richardo1992 wrote:

                                      @Fearless wrote:

                                      De std schokdempers en veren zijn idd niet fijn. Nieuwe schokdempers en veren is een oplossing.

                                      Heb jij ook het probleem gehad dat hij over de grond ging?
                                      en is dat nu volledig opgelost?

                                      Ik werk in de garage…
                                      heb al enkele vectra c’s gehad met gebroken veren en slappe schokdempers. Dus vandaar mijn reactie dat de std dempers en veren niet fijn zijn.

                                      We hebben al eens een koni set geplaatst met goeie veren. geloof dat die eigenaar van die vec dik tevreden is :thumbup

                                      #18061106
                                      richardo1992
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        26 August 2012

                                        Aangezien de Vectra nog in de garantie zit hebben we de garage opdracht gegeven om het probleem op te lossen.

                                        De afspraak is gemaakt. Waarschijnlijk nieuwe veren en schokbrekers (origineel omdat het nog garantie is!)
                                        Wel komen er hulp veren bij te staan. De auto word hooguit 1 – 2 cm hoger. Dit echter alleen aan de achterkant.
                                        Auto word daardoor iets stugger, Qua uiterlijk denk ik dat het er wel mooier op word. De voorkant staat nu namelijk een
                                        stuk hoger dan de achterkant, om de voorkant te verlagen kost ook weer zoveel geld, en dan is het probleem achter nog niet
                                        verholpen.

                                        Dus denk ik dat dit de beste oplossing is.

                                      18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
                                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.